פיאט פולבק מול טויוטה היילקס

טנדרים, קבינה כפולה פלוס ארגז העמסה, במבחן השוואתי: טויוטה היילקס מול פיאט פולבק


מאת: יואב קווה, 02/01/2017

טויוטה היילקס מול פיאט פולבק

צילום: יואב קווה

נפגשנו ביום חורפי. האדמה של בן שמן הייתה בוצית כדבעי. שני טנדרים 4X4 רב תכליתיים – שאמורים לדעת לטייל בשטח, לשאת חמישה נוסעים בבטחה בכביש וכמובן להוביל מטען.
טויוטה היילקס הוא טנדר אייקוני, עם הילה של רכב אמין, שורד הכל, בלתי מנוצח. היילקס נחשב טנדר מבוקש בשוק היד שניה ובעל סחירות גבוהה. המחיר ההתחלתי שלו גבוה יחסית – 256 אלף שקל.
פיאט פולבק הוא כניסה חדשה ויש לומר קצת מפתיעה לפלח הטנדרים. מה לפיאט ולפיקאפים? אז זהו, שמתברר שבעצם מדובר במיצובישי טרייטון בתחפושת של פיאט. דגם פולבק מיוצר בפס הייצור של מיצובישי בתאילנד ושם מדביקים לו סמל של פיאט ומשווקים אותו כרכב איטלקי. התופעה הזאת שנקראת rebadging היא נפוצה ולגיטימית.

חוות דעת טויוטה היילקס

בכביש
להיילקס יש תדמית קשוחה מאוד אבל האמת היא שעל הכביש הוא רכב נעים יחסית. מרגישים את זה במיוחד במעבר על פני פסי האטה עירוניים. המתלה הקדמי הנפרד מקבל בסבר פנים יפות את פס ההאטה – בשני הטנדרים. המתלה האחורי – מתלה מסוג עלים (ואולי יש לומר "אלים"?) נותן בעיטה. במקרה של היילקס מדובר בבעיטה קטנה יחסית. אצל פולבק זו בעיטה של ממש. לא נעים למי שיושב מאחור.
הדרך לשפר את זה היא להעמיס באופן קבוע 200 ק"ג בארגז. זה יתבטא בעליה קטנה בצריכת הדלק אבל ישפר מאוד את נוחות הנסיעה. אם כי שלא תשגו באשליות – טנדר זה טנדר זה טנדר ואף פעם הוא לא יהיה נוח כמו SUV.
שימו רגע את פסי ההאטה בצד. בנסיעה רגילה בכביש חלק, דווקא ידו על פולבק על העליונה. הוא מעניק תחושה של רכב מודרני, נעים ומלוטש יותר (שוב, עד כמה שטנדר יכול להיות מלוטש). היילקס לעומת זאת מעצבן עם רעש מנוע טורדני שנוכח מאוד בחלל הנוסעים.
גם המנוע של פולבק חזק ונעים יותר. אנחנו מדברים על הספק מירבי של 181 כ"ס לעומת 150 כ"ס לטויוטה. בתחום המומנט הפער לא מובהק – 43.8 קג"מ לפיאט ב-2,500 סל"ד לעומת 40.8 קג"מ לטויוטה ב-1,500 סל"ד. צריכת הדלק של שני הטנדרים דומה – כ-10 ק"מ לליטר בפועל.
בתחום האבזור המפנק יש לפולבק יתרון. תמצאו שם מושבי עור מתחממים ומתכוונים חשמלית. וכך גם באבזור הבטיחותי – פולבק מצויד בבקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט עם מגביל מהירות. היילקס, לעומתו מציע בקרת שיוט ללא מגביל מהירות וללא בקרת סטייה מנתיב.

פיאט פולבק חוות דעת

בשטח
לשני הכלים סרן חי מאחור, מתלים עצמאיים וציריות מלפנים. שני הכלים נעים בשגרה בהנעה אחורית ומשלבים הנעה קדמית בשטח. היילקס מצויד בשני דיפרנציאלים רוחביים. ואילו פולבק, כמו טרייטון וכמו פאג'רו, מציע דיפרנציאל אורכי מרכזי. המשמעות היא שאפשר להתנהל ב-4×4 גם בכביש. זה שימושי (ובטיחותי) לכבישים רטובים, בוציים, מושלגים.
לקחנו את שני הכלים לגבעה בבן שמן. מדובר בגבעה תמימה למדי שלא מהווה שום מכשול מיוחד בקיץ. אבל עכשיו חורף והאדמה בוצית וחלקלקה במיוחד. וזה סיפור אחר. לקראת אמצע העלייה אורב לכלים בור הצלבה. הגלגל הקדמי שמאלי ואחורי ימני נופלים לבור הזה (יותר נכון – תעלה) כמו פרי בשל. ולמרות מהלך המתלה המכובד של שני הכלים, הגלגלים מסתובבים חסרי אונים על מקומם. התוצאה הצלבה ועמידה במקום.
גם פולבק וגם היילקס מציעים מערכת בקרת משיכה שבדיוק במצב כזה נכנסת לפעולה ושולחת פעימות ABS לגלגלים הסוררים. זו של היילקס פועלת הרבה יותר יעיל והרכב יוצא בקלות מההצלבה. פתרון אחר לצאת מההצלבה – פתרון שקיים בשני הכלים – הוא לנעול את הדיפרנציאל האחורי. במצב כזה מספיק שאחד משני הגלגלים האחוריים אוחז בקרקע כדי שלא ניתקע.
הנעילה האחורית חיונית בטנדרים כיוון שבקרת המשיכה היא פתרון חלקי וכיוון שבהיעדר מטען כבד מאחור, קל לאבד אחיזה באחד משני הגלגלים האחוריים.
שני הכלים מתאימים לטיולים בשטח. שניהם סובלים מחסרון ידוע של טנדרים – זווית נטישה בעייתית.
ויחד עם זאת, העליונות של היילקס בשטח היא ברורה. קל להרגיש את זה מאחורי ההגה. ההיילקס נותן תחושה של רכב חסון יותר ונכון יותר לשטח. הוא מצליח לייצר יותר אחיזה בקרקע ומעניק יותר ביטחון.

טויוטה היילקס נגד פיאט פולבק

לסיכום
היילקס רועש יותר, מאובזר פחות ויקר יותר. פולבק פחות מוצלח בשטח, פחות מוכח בשוק וככל הנראה לא יהיה מבוקש לאורך שנים כמו הטויוטה. במי לבחור? עכברי כביש שרוצים טנדר מעודן מהיר ומפנק יחסית, לכו על פיאט פולבק. לעופות החול הקשוחים שבינינו, טויוטה היילקס הוא בחירה טבעית יותר.

לדף דגם וחוות דעת פיאט פולבק
לדף דגם וחוות דעת טויוטה היילקס

השתתפו במבחן: יואב קווה, בוריס קושניר, רועי נבו, ואורון טל

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סיטרואן ברלינגו 75 כ"ס ידנית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 96,900 ₪
    חסכון: 43,000 ₪
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 2.0 ליטר ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 112,000 ₪
    חסכון: 20,000 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (5 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 157,900 ₪
    המחיר שלנו: 138,000 ₪
    חסכון: 19,900 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 122,900 ₪
    חסכון: 17,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סיטרואן ברלינגו 75 כ"ס ידנית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 96,900 ₪
חסכון: 43,000 ₪
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 2.0 ליטר ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 112,000 ₪
חסכון: 20,000 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (5 מושבים) אוטומטית
מחירון: 157,900 ₪
המחיר שלנו: 138,000 ₪
חסכון: 19,900 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 122,900 ₪
חסכון: 17,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪
מעבר לסרגל הכלים