פיאט 500 החדשה מבחן הדרכים

"אל תיעלבי, מתוקה. אנחנו מחזירים אותך הביתה, למטרופולין. אין על החניות שלך. אין".


מאת: בוריס קושניר, 29/06/2016

פיאט 500 bella

העיצוב נעשה יעיל. עלויות הייצור מקוצצות. צליל המנוע נעלם איפשהו בין ראש המנוע לתקנות זיהום האוויר המחמירות. אין תגבור הידראולי, יש יותר כריות אוויר. החישוקים גדולים יותר מדי ומעבר לפינה, אי שם בשנת 2022, נפסיק כבר לנהוג ונעבור לרכב אוטונומי, יעיל, אחראי, מרגיע ומה זה משעמם.
ואולי עד אז נסכים כולנו לוותר על העניין המעיק והמיותר הזה שנקרא נהיגה. כי כבר בעצם עכשיו אין לאן לנהוג. כבישים פקוקים, חניה תפוסה, מצלמות מהירות מתקתקות. הרכב הפך למטרד ולסכנה סביבתית. כמה עצוב. זאת לא הייתה הכוונה של מר פורד.
אבל מה איתי? אני לא רואה חשבון בדרגה בכירה. אני לא מחזיק במניות של יצרן רכב כלשהו. אני מאמין בפיאט 500. (לחוות דעת על הדגם >> פיאט 500)
נכון שהיא פרת מזומנים חשובה לתאגיד (עד כמה שאפשר לקרוא לה "פרה") אבל הנה היא כאן, חיה, אמיתית, צעצועית.
הזמן קצוב, הכביש פנוי רק בשעות מאוד מאוחרות, עבודות הרכבת תוקעות את הכל.
תנו לי ליהנות ממה שנשאר.
לובשים חולצה מכופתרת עם הדפסים ונעלי מוקסין, יוצאים לסיבוב בפיאט 500 החדשה.

פיאט 500

הגודל לא קובע
ההצלחה של ה-500 המקורית משנות ה-60 של המאה הקודמת לא הייתה קשורה לנוסטלגיה. היא הייתה הכרח ולא פריט אופנתי. היא גם הייתה קטנה. ממש פיצית. הצרכנים התרגלו למינימום מסוים. וחוץ מזה יש תקנות בטיחות וחוץ מזה 500 החדשה יושבת על פלטפורמה של פיאט פנדה שבפני עצמה קטנה אבל לא קטנה מדי. בסיס הגלגלים של ה-500 הוא 2.3 מטרים. לא הרבה, אבל מספיק. נפח התא המטען הוא סמלי – 185 ליטרים בלבד. הדלתות נפתחות בצורה רגילה ולא הפוך, כמו במקור. אך ידית הדלת עצמה מצופה כרום ומעוצבת כפריט מוזיאוני אותנטי.
אז מה חדש ב-500 החדשה? הפנסים הקדמיים קיבלו יחידות LED וזכו בעיצוב חדש. הפנסים האחוריים גם הם עוצבו מחדש ומכילים כיום פיסת מתכת בצבע הרכב. הפגושים שונו קצת וכמה פסי כרום הודבקו פה ושם. לא מהפכה.

פיאט 500 (1)

מקום לארבע
הדבר החשוב ביותר אשר קרה כאן הוא … שהכניסו תא כפפות אמיתי. כזה שנסגר ואפילו נפתח. שאר הדברים היו כאן, הם רק קיבלו עדכון.
תמצאו כאן ארבע חגורות בטיחות ושבע כריות אויר. למה כל כך הרבה כריות? כדי להגן על אותם היושבים במושבים בצורה מיטבית. 500 קיבלה 5 כוכבי בטיחות מירבים.
שני מחזיקי כוסות מלפנים ושניים מאחור. אלו מקדימה כוללים מין חגורת גומי, שמחזיקה את הכוס באופן מוחלט. יש גם שקע לטלפון חכם. פשוט ונוח. ואני רוצה לציין עוד משהו אחד. הנעילה של הדלתות מתבצעת על ידי לחיצה פנימה של ידית הפתיחה. זה מייתר את הצ'ופצ'יק המפורסם וטוב שכך.
ההגה כולל את הפקדים הרגילים. סביבת הנהיגה רגועה ולא בוטה. מאוד נעים לשהות כאן.
ועדיין, יש כמה דברים מוזרים. הפיקוד של החלונות נמצא ליד ידית תיבת ההילוכים. זה אומר שצריך למתוח את היד ימינה וללחוץ על הלחצן (שמעוצב דווקא יפה).
מצד שני הדלתות נקיות מלחצנים ושטויות וזה יפה. יש רק פיקוד על המראות.
במרכז צג של חמישה אינצ'. הוא משותף לכל הפיאטים. הוא מודרני, נוח ומגיב די מהר. רק המיקום שלו קצת רחוק, הייתי חייב למתוח את היד.
ואם להתלונן, אז קצת על המושבים. למרות הידית המזדקרת בצד ימין של המושב, למרות הניסיונות לקרב את ההגה, שסירב להתקרב – בסוף מצאתי איכשהו תנוחת ישיבה נוחה. האמת, זה לא משהו שיכול להפריע לרושם הכללי, החיובי מאוד. ולא לשכוח בדים וצבעים שאפשר לבחור כאן. ויחד עם הבחירה של הצביעה החיצונית יש לנו פה חופש בחירה. הרכב שאני נוהג היום צבוע בשני צבעים ויש גם מדבקות המדמות תפירה בחוט. איך לא חשבו על זה קודם?
למרות הממדים החיצוניים, לשני היושבים מאחור יש מספיק מקום. הצורה העגלגלה החיצונית מפנה מקום מעל הראש והתחושה היא אוורירית.

האם היא עושה את העבודה?
התפירות והשילובים של הצבעים לא מצליחים להסתיר את העובדה שפיאט הקטנה הזאת היא לא הוט האטצ'. האשם היחיד כאן הוא המנוע בנפח 1.2 ליטר שמנפק 69 כ"ס וגם זה רק בסל"דים גבוהים (5,500סל"ד).
התאוצה למהירות של 100 קמ"ש נמשכת 13 שניות. זה נשמע הרבה אבל בעיר היא מספקת תחושה זריזה בהחלט. התיבה הרובוטית מטלטלת פחות מהקודמת. נותר רק מעין נדנוד קל, בין ראשון ושני. גם בהאטה, ממהירות של 80 קמ"ש לעצירה ברמזור, יש מין חבטה קלה. רוב הזמן התיבה "שקופה" ולא מפריעה. רק לפעמים, מתי שמתחשק לה היא לוקחת הילוך מסוים כבן ערובה ומסרבת להעביר. היא בלתי צפויה התיבה הרובוטית הזאת. הייתי מעדיף 500 ידנית.
בזמן הצילומים גיליתי שמתוך הצינור הפליטה , המעוצב גם הוא בעזרת כיסוי כרום מרובע, בוקע צליל מקרטע שכזה, כאילו יש לה רק שני בוכנות ואנחנו ב-1958. האמת, מגניב ביותר. הרוח של 500 המקורית לא תנטוש אותנו. היא כאן, באגזוז! אני מחייך. אני מתחיל לאהוב אותה באמת.
כבר הבנתם שהיא לא אבארט'. אבל מה נוגע למתלים ולהתנהגות?

פיאט 500 (19)

רחובות צרים או כבישים מפותלים?
השינויים בחזות כאמור מינוריים. אבל המתלים ובידוד הרעידות והרעשים טופלו לעומק. 500 המחודשת שקטה יותר. היא גם מתמודדת טוב יותר עם המהמורות בכביש. בכוונה לקחתי אותה לדרום העיר, כדי שתוריד עקבים, תנעל סניקרס ותפסע בין רחובותיה של שכונת התקווה, ללא שום רגשי נחיתות. רחוב אחד בשיפוץ קרא תיגר על מערכת המתלים ולבסוף איזה שקע עמוק במיוחד, הכניע את המתלה. המהלך נסגר ושמעתי חבטה. לא משהו רציני, אבל גם למתלים של הפיאט יש גבול לסבלנות. בקיצור, שיפור ניכר וחשוב בתחום המתלים.
אני יוצא מהעיר, מפנה את האף לכביש 3, מטפס למשך כמה דקות למהירות לא חוקית וחייב להודות – רעש הרוח מינימלי, רק קצת רעשי צמיגים. מרשים.
וכאן, בשקט הזה, משתלבת מערכת צליל משובחת, שבגרסה הזאת של המכונית כוללת סאבוופר מתחת למושב הנהג. ממש MUSICBOX. כיף לאוזניים. אז אני מגביר.
נכנס לקטעים מפותלים, מבקש לבדוק איך היא מתנהגת. טוב, זאת לא מכונית ספורטיבית. לא בגלל המנוע ולא בגלל תנוחת הנהיגה הצעצועית, בסיס הגלגלים הקצר וההגה המלאכותי. המכונית אמנם משנה כיוון די מהר אבל אין כאן רגש אמיתי. לא של פעם ולא בכלל.
"אולי טוב שכך", חשבתי לעצמי. ל-500 יש מטרות משלה וקהל יעד ברור. היא לא חייבת להיות הכול ביחד. אני לוחץ על הדוושה, מוריד שני הילוכים ומאיץ לעבר השקיעה.
אל תיעלבי, מתוקה. אנחנו מחזירים אותך הביתה, למטרופולין. אין על החניות שלך. אין.
מחנה בקלות

בסוף היום
פיאט 500 בגרסת POPSTAR , שכוללת תיבה רובוטית בת חמישה הילוכים. המחיר הוא 97,900 אלף שקל. זה הרבה יותר מהמתחרות שלה. מצד שני קשה להשוות אותה רק במספרים יבשים. כן, הפיקנטו ספורט עולה עשר אלף שקל פחות ויש לה חלון גג נפתח וביצועים הרבה יותר חזקים. אבל זה לא אותו דבר. אולי אופל אדם היא ברת השוואה, למרות שהיא קצת יותר רחבה וארוכה.

אפשר לסכם ולקבוע ש-1,900 השינויים אשר הוכנסו לפיאט לא הפכו אותה מבלוקבסטר לסדרת הטלוויזיה אלה לסרט המשך מוצלח יותר מהמקור. וזה מספיק טוב.

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪