פיאט500X – מבחן דרכים

האם האיטלקים איחרו את הרכבת של ניסאן ג'וק?


מאת: בוריס קושניר, 04/08/2015

איטלקיה באיחור אופנתי

לפני הרבה שנים ,באמצע רחוב סואן במרכז פאריס, עוצרת הכרכרה, אחד המשרתים יורד ופותח את הדלת. בת האצולה הצעירה יורדת לקרקע, מושכת מבטי הערצה וקנאה. היא ממשיכה ליעדה והרחוב ממשיך בשלו. אבל מאז כולם רוצים לשבת גבוה ולהסתכל על העולם מלמעלה. כולם רוצים להיות בני אצולה, לא? מכוניות הסדאן נמוכות הקומה מפנות את מקומן ל-SUV, ניסאן גו'קים וחרקים אחרים, שמאפשרים לשבת גבוה. בפיאט הבינו שהם מאחרים את הרכבת. ועם כבר מאחרים לאירוע, אז לפחות חייבים לדפוק הופעה.

קצת על הצד המכני

פיאט 500X צילום פנים

 

יחידת הכוח משותפת לאלפא רומיאו ומבשרת רק טובות. 1.4 ליטר מתוגברים טורבו, לא יכולים להיות עצובים. המנוע כאן מנפק 140 כ"ס ומומנט עבה שמגיע כבר ב-1,750 סיבובים לדקה. גם את תיבת ההילוכים, הדו מצמדית, פגשנו כבר באלפא. שישה הילוכים וחלוקה טובה של רצועת הכוח. "יפה לך", אמרתי לה ולי בשקט. כיתובים "500" מלווים אותי כל הדרך ומזכירים מאיפה שאבו מעצבי הרכב את ההשראה. הסתכלתי על הגוף השמנמן. -"איך היא מסתדרת אם משקל של 1400 קילו?", -"ואיך צריכת הדלק?", המשכתי לדבר לעצמי. מאוד מסקרנת אותי המכונית הזאת. אני מקוו, שהשלדה לא תאכזב –  היא נלקחה מפיאט פונטו האחרונה. ופונטו היא לא בדיוק אמת המידה בתחום. אני פותח דלת כבדה ומטפס פנימה. גם בפנים הכל נכון ובמקום. הלחצנים בחלק המרכזי דומים לאלו של 500, עגולים ונוצצים. הכול פה בנוי טוב ומרגיש מחובר לא רע. ההגה השמן נופל לידיים ישר וללא כיוונים מיותרים. את החלק המרכזי בתצוגה תופס צג דיגיטלי בגודל 7". מד הסל"ד ומד המהירות נמצאים בצדדים – מודרני ונוח מאוד. שלושת הגלגלים של מערכת המיזוג נלקחו ישירות מאלפא רומיאו ג'ולייטה. וזה בסדר גמור. תמיד טוב לקחת איתך קצת אלפא. בכיסא של הנהג יש כיונון של תמיכת הגב התחתון. זה נחמד ביותר.  הכסא מרגיש עוטף ותומך. ידית למצב D ולדרך.

וקטורים וכוחות

פיאט 500X החדשה

 

שישי בבוקר, בנייני משרדים סגורים. הנסיעה מתחילה ברחוב יגאל אלון. הרחוב פנוי, אני לוחץ על המצערת ומקבל תגובה מאוד דומה לצבע של המכונית (צהובה, צהובה ברבאק). המכונית שועטת קדימה בזריזות ועוד לא הספקתי להעביר למצב sport. אני שומר אותו לאחר כך. בקו הזינוק של הרמזור אני מגלה שאני לא לבד. לצידי אופל מוקה, מתחרה טבעית. לא התאפקתי ובתנועה מהירה העברתי למצב   sport . האור התחלף לירוק, הפיאט שלי הססה קצת בזינוק, בעיקר בגלל הגיר, מה שהוביל להיסוס בכניסה של הטורבו ולעיכוב מעצבן של שנייה שלמה. לא נורא. ברגע שהכל מסתדר היא מהירה וזריזה מאוד. פונה לכיוון איילון דרום. 500X מתייצבת מהר מאוד ב110 קמ"ש ונוח לה שם. המנוע מסתובב ב2000 סיבובים בדקה פלוס. אין רעשי רוח. כל לחיצה על הדוושה מעוררת את הטורבו. התיבה ממהרת להוריד הילוך וכל העסק מתחיל להתקדם מהר מאוד. כיף של כיול. אני מרוצה, לוחץ עוד קצת  על הדוושה והרכב מבקש עוד. אין, אין על השבלול הקטן.  יופי של ביצועים. המתלים כאן כוונו לצד הנוקשה של הטווח. המתחרות שלה "הכאילו רכבי שטח" כוונו ברובן לצד הרך. בעיר זה קצת מפריע. הרכב הזה קופצני. מכביש 1 לכביש 38 ולפיתולים של הרי ירושלים. ההגה קצת עמום ודורש הסתגלות. אבל עם הקילומטרים מגיע הביטחון. אני מכניס אותה לסיבובים ומגלה שהגובה שלה לא מפריע להתנהגות כביש רהוטה. מתחיל להחשיך, פונה לכיון מושב לכיש. כביש 3415 מתגלה לי סיבוב אחרי סיבוב. הרגשתי שאנחנו חברים ותיקים, אני ו-500X. שנינו נהנים. עצרתי בצד, לסיים את הקפה ולצלם כמה תמונות, סוף-סוף. פתחתי את התא המטען. כדי להוציא גזיה. הוא קטן יחסית (250ליטר), אבל נוח לשימוש, רחב וחסר סף. אבל למתחרים יש תאי מטען בעלי נפחים עדיפים.

פיאט 500X תא מטען

העלויות

כלכלית, הרכב הזה לא יהרוג אתכם. אחרי יום הנהיגה, המחשב הציג צריכת דלק טובה מאוד. 8.5 ליטר ל100 ק"מ. בהתחשב לביצועים, זה יפה מאוד. פיאט 500X משווק בארץ עם שני מנועים: 1.6 ליטר אטמוספרי, 110כ"ס והמנוע שדיברתי עליו קודם, 1.4 ליטר ו-140 כ"ס. 1.6 ליטר משודך לתיבה ידנית. זה מוריד עלויות ומאפשר להדפיס פוסטר יפה – "החל מ122,900 אלף שקל". לא נהגתי בגרסה הידנית. רכב ההדגמה אשר נהגתי בו יקר יותר – 139,900 ליתר דיוק. וזה מציב אותו בחלק העליון של הקבוצה. למתפנקים יש גם גרסת LOUNGE ב154,900 אלך שקלים. כדי להוסיף גג פנורמי, צריך לשלם תוספת, גם בגרסה היקרה. סיכום: היא יפה ומושכת את העין. מצד שני, אי אפשר לטעות בקשר למוצא של המכונית הזאת – פיאט פונטו. כיול המתלים לא מושלם והיא קופצנית. מצד שלישי המנוע והביצועים נהדרים. מצד רביעי, היא יפה ומושכת את העין. רגע, כבר אמרנו את זה.

 

 

פיאט500X – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.4 ליטר אוטומטית POP
מחיר: 129,900 שקל
שנת מודל: 2016
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוט'-רובוטי מצמד כפול, 6 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,368 סמ"ק
הספק מירבי: 140 כ"ס ב-5,000 סל"ד
מומנט מירבי: 23.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 189 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 9.8 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 16.6 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 11 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 424.8 ס"מ
רוחב: 179.6 ס"מ
גובה: 160.0 ס"מ
בסיס גלגלים: 257.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,395 ק"ג
מידות צמיגים: 215/60/16
נפח תא מטען: 245 ליטרים, בקיפול מושבים: 910 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם צג 5 אינץ', חיבורי USB ו-AUX, שליטה מגלגל ההגה

בטיחות: מערכת עצור-סע, התראה על סטייה מנתיב, מערכת התראה ובלימה אוטונומית בעיר, בקרת משיכה, סייען זינוק בעליה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות

בתוך הרכב: מחשב דרך עם צג מידע 3.5 אינץ', בלם יד חשמלי, שקע 12V, מד מהירות דיגיטלי, גימור בצבע הרכב במרכז הדשבורד

מחוץ לרכב: ספוילר אחורי

.
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪