פיג'ו 208 GTI מבחן דרכים

המנוע מצוין, התאוצה מהירה והמפרט מאובזר. אז מה אם ההגה שקוע במחשבותיו והסאונד קצת אנמי? פיז׳ו טוענים שה-GTI חוזר עם ה-208 GTI החדשה. ייתכן שהם צודקים


מאת: יואב קווה, 15/09/2013
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,700 ₪
    חסכון: 30,090 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,700 ₪
חסכון: 30,090 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪

שמאלה, בזהירות, קדימה, שלושה באמפים, שער צהוב חשמלי. עוצר. פותח עם הטלפון. ימינה, ראשון, מישור, ירידה מתונה, שמאלה, עקומה מהירה, ימינה. כף רגל שמאל בכוח לדוושה המתה. הכביש צולל, הפניות נעשות חדות, אני חושב שאני מאוהב.

פיז׳ו 208 GTI, נתונים חיוניים: 160 אלף שקל, 200 כוחות סוס, 6.8 שניות.

פיז'ו 208 GTI. צילום: יואב קווה

ההיסטוריה מתחילה במחצית השנייה של שנות השמונים עם פיז׳ו 205 GTI, הוט האצ׳ אלמותית. אחר עלו ובאו ונפלו – בזה אחר זה – פיז'ו 206 GTI ופיז'ו 207 GTI. פיז'ו הכריזה על קאמבק, בכל פעם זה היה פלופ. גם עכשיו הם טוענים – GTI is Back. האמנם?

חיצונית היא כמו כל 208 פלוס כמה קישוטים אדומים. לא מרשים, קצת מצועצע. שלוש דלתות, מושבים חובקים. במרכז הדשבורד מד מהירות ומד סיבובי מנוע. הם יושבים רחוק מלפנים. זה טוב. אפשר להסיט את המבט מהכביש לשעונים במינימום שינוי פוקוס ומאמץ. השעונים האלה מוקפים בפס מואר אדום זוהר. מרחוק, בלילה, זה עשוי לעשות רושם אדיר על החבר'ה. אתה לוחץ על הכפתור בשלט ושתי מסגרות האור האדום הזה זוהרות למרחוק.

במרכז הדשבורד מסך מגע דמוי טאבלט. בתצוגה מופיעות מסגרות שזזות, נסגרות ונפתחות. הגרפיקה מגושמת בהשוואה לאייפד אבל בסך הכל מדובר בהתקדמות בכיוון הנכון. נמאס כבר מהגרפיקה בסגנון שנות השמונים שכל פיקסל בגודל של אבטיח. בתצוגה של 208 יש אלמנט משחקי וזה חמוד.

***

שמאלית חדה, גשרון, ימנית חדה ושוב שמאלית. ההגה הקטן בכפות הידיים שלי. ימין עוזבת מדי פעם כדי להעביר הילוך. המוט בשרני ומדויק. שני, שלישי, לא יותר ולא פחות. חמש דקות מאוד ארוכות אחר כך ואני למטה. כביש דו נתיבי ישר, כיכרות, שש בבוקר. פיז׳ו 208 GTI, תענוג להתעורר אתה.

***

בדבר אחד הם רחוקים מאוד מהמקור. בהגה. ב-GTI המיתולוגית היה אפשר להרגיש הכל דרך ההגה. את גרגירי האבק שכיסו את האספלט, את מצב הרוח המזופת של מנהל העבודה שהיה אחראי על סלילת הכביש. זה היה הגה כבד, ישיר, חי ולא מתוגבר (לא הגה כוח). 25 שנה קדימה וההגה הוא חשמלי, שקוע במחשבות משל עצמו. ככה זה היום. הגאים חשמליים חוסכים דלק וזיהום וכנראה שאין ברירה. יחסית להגאים חשמליים אחרים, למעט זה של מיני קופר, מדובר בהגה חשמלי טוב. יחסית ל-GTI ההיא, מדובר בהגה מת.

פיז'ו 208 GTI

חבל שתנוחת הנהיגה התחרבנה להם. כדי להתאים את הגוף לפיז'ו 208 GTI צריך להצמיח ידיים ארוכות ולקצץ את הרגליים. אפשר לפצות בעזרת הסטה טלסקופית של ההגה. עוד חסרון: אי אפשר להנמיך משמעותית את המושב. אני יודע שהבון־טון זה SUV אבל במכוניות ספורטיביות צריך לשבת נמוך. המושב עצמו, אגב, הוא מצוין – מעניק תמיכה טובה מאוד בסיבובים ולא מייגע את הגב. המכונית משופעת אבזור: בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מגביל מהירות, חיישני חניה מקוריים, קיפול מראות חשמלי, חיישני חושך וגשם. איכות הגימור ללא רבב. פיז'ו למדו משהו בשנים האחרונות.

***

לאט מאחורי משאית, רמזור, היא פונה שמאלה, אנחנו נפרדים. ישר ומיד אחרי תחנת הדלק ימינה. שקט כאן הבוקר. עולה ויורד, עולה ויורד. סוג של תענוג. אחר כך מסתכל על מחשב הדרך. התוצאה: 6.6 קילומטרים לליטר מהבוקר. זה נשמע גרוע אבל זה לא. מכוניות עם מנוע בנזין טורבו שותות המון בזמן נהיגה חזקה. ע"ע סובארו אימפרזה STI ומיצובישי איוו.

מתברר שפיז׳ו 208 היא מכונית חסכונית. בנהיגה נורמלית בינעירונית אפשר בקלות להוציא ממנה ממנה 13 ואף 14 קילומטרים לליטר. זה לא טריוויאלי למכונית עם 200 כוחות סוס. מישהו הרי צריך להאכיל את כל הסוסים האלה.

שימו רגע את צריכת הדלק בצד. המנוע המדובר הוא מצוין. פגשתי אותו כבר ב-RCZ הידנית. הנפח שלו 1.6 ליטרים, ההספק המרבי 200 כוחות סוס. זה מספיק כדי לקחת את הפיז׳ו הקטנה ל-100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות. מנוע של 205 GTI מקורית (1.6 ליטר) הוציא ביום טוב 115 כוחות סוס, האיץ ל-100 ב-8.9 שניות ושתה יותר דלק. בכל זאת היתה התקדמות.

***

הכביש מתפתל בעלייה. ל-208 GTI יש 200 כ"ס על הנעה קדמית. מתכון בדוק לתת היגוי וללחימת הגה. אבל לא. היא מעבירה את הכוח לכביש מנומס ונקי. המנוע ומערכת ההנעה באמת מוצלחים, אבל לאן ברח הסאונד? 208 GTI נשמעת אנמית לגמרי בהשוואה לפיז'ו RCZ. מה שמוכיח שהצליל כולו הוא הנדסה מלאכותית של תיבות תהודה, קרומים וחיישנים.

סוף הכביש, מחזיר את האוטו לבעליו החוקי. הצמיגים שלמים. GTI is back.