פיג'ו 208 מבחן דרכים

המנוע סבבה, העיצוב סקסי, התנהגות הכביש מספקת - אבל אם אתם קונים פז'ו 208, קחו אותה עם תיבת ההילוכים הידנית


מאת: יואב קווה, 09/11/2012
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,700 ₪
    חסכון: 30,090 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,700 ₪
חסכון: 30,090 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪

צילום: דודו בכר

אני נוסע עכשיו בפז'ו 208 החדשה. המהירות – 100 קמ"ש. המנוע – צורח. טוב, לא ממש צורח, סתם עושה רעש לא נעים. הוא מאוד עסוק עכשיו. עסוק בלסובב את גל הארכובה 3,000 פעם בדקה. אני מביט בצג שמאחורי ההגה. כתוב שם "4". אני מסיט שמאלה את מוט ההילוכים ודוחף אותו קדימה. עדיין כתוב שם "4". מנסה שוב. עדיין "4". רבאק. יש כאן רק ארבעה הילוכים.

המתחרים עברו לחמישה ולשישה, וזאת תקועה בארבעה. מילא ארבעה, אבל למה ההילוך הגבוה קצר כל כך?

פז'ו 208, שהחליפה את 207, שהחליפה את 206, שהחליפה את 106 ואת 205, היא מכונית קטנה שמשובצת בקטגוריה "סופר מיני" – בדיוק כמו רנו קליאו, פולקסווגן פולו, טויוטה יאריס, סוזוקי סוויפט וכו'. פז'ו 208 היא מכונית שקונים בצרפת ובאירופה עם תיבת הילוכים ידנית. תיבה אוטומטית קונים במקומות האלה בעיקר במכוניות גדולות, חזקות ויקרות יותר.

קוראים לתיבה הזאת AL4: היא פותחה בזמנו על ידי פז'ו ורנו ביחד עם סימנס. התיבה הזאת עקשנית, קפריזית וסתם מעצבנת. היא מושכת הילוכים כשאני רוצה שקט, היא מעבירה הלאה כשאני רוצה כוח. היא מחבלת בביצועי המנוע ובשלוות הנהג. לרגע חשבתי ש-AL4 עומדת לעבור מן העולם. הרי 5008, 508 ועוד משווקות זה מכבר עם תיבה אוטומטית נורמלית, שמיוצרת על ידי חברת אייסין היפנית.

פיג'ו 208 צילום מלפנים

אבל כאן, כאמור, הלכו לבוידעם. וזה חבל. כי המנוע בפני עצמו הוא סבבה. כי העיצוב של 208 הוא סקסי (על אף שבשחור לא רואים את זה. אל תקנו אותה בשחור). גם התנהגות הכביש שלה עושה לי את זה.

פז'ו 208 מגיבה מיד לכל הפניית הגה. אתה מסובב והיא זזה. לפעמים היא זזה גם בלי שתסובב. קוראים לזה "היגוי דוושה". זה איפיין את הפז'ואים של פעם – 106 ,205, 206. היגוי דוושה פירושו שהנהג יכול לשנות את רדיוס הפנייה של המכונית בעזרת דוושת התאוצה. רוצה לקחת עם המכונית סיבוב חד יותר? רוצה להקטין את רדיוס הפנייה? רוצה שהאף ייכנס פנימה? אין בעיה. הרפה את הלחיצה על דוושת הדלק. 208 תעבור מיד להיגוי יתר, שיתבטא בהקטנת רדיוס הפנייה. ולהפך: אם תגביר את הלחיצה על הדוושה, תגיב המכונית בתת היגוי ובהרחבה של רדיוס הפנייה.

נכון שהעקרונות האלה עובדים בכל המכוניות, אלא שכאן השליטה על הרדיוס באמצעות הדוושה מדויקת ואפקטיבית הרבה יותר מהממוצע. וזה דומה לפז'ואים של פעם. דומה אבל שונה. כאן אין סכנה לסבסוב פתאומי ולנגיחה במעקה הבטיחות. 208 עליזה כמו הסבתות שלה, אבל לא תאבד שליטה באמצע סיבוב.

ואיך היא מבפנים? הקוקפיט מעוצב חתיכי. הגרסאות היקרות יותר של המכונית מצוידות במסך מגע גדול, שמאפשר שליטה על מערכת השמע, ניווט ועוד. העיצוב של המסך מזכיר טאבלט.

מה עוד? מרחב הפנים טוב מאוד, גם מאחור. תא המטען מכובד. המושבים נעימים ונוחים. ולא נותר לי אלא להמליץ על המכונית הזאת. אבל – שימו לב – רק עם תיבת הילוכים ידנית, נטולת קריזות. מתברר שתיבה ידנית אפשר להשיג בגרסת המנוע הבסיסית של המכונית. זאת בעיניי הגרסה המומלצת – מנוע 1.2 ליטרים, 82 כ"ס. זו גם הגרסה הזולה יותר לרכישה – 86 אלף שקל בלבד, לעומת 110 אלף ל-1.6 האוטומטית.

בעד: התנהגות כביש, היגוי, מרחב פנימי.

נגד: תיבת ההילוכים האוטומטית.

שורה תחתונה: קחו אותה בידנית.

 

פז'ו 208 – מפרט טכני

גרסה: 1.6 active

תצורה: האצ'בק, חמש דלתות 

הנעה ותמסורת: קדמית, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים

מהירות מרבית: 190 קמ"ש

תאוצה ל-100 קמ"ש: 10.7 שניות 

צריכת דלק נתוני מעבדה: 14.9 ק"מ לליטר

צריכת דלק נתוני מבחן: 10 ק"מ לליטר 

קבוצת זיהום:

בטיחות: שש כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, חמישה כוכבים במבחן הריסוק של EuroNCAP 

שנת השקה: 2011 

מחיר: 110 אלף שקל

מנוע: בנזין, נפח 1,598 סמ"ק 

הספק מרבי: 120 כ"ס ב-6,000 סל"ד

מומנט מרבי: 16.3 קג"מ ב-4,250 סל"ד

נפח תא מטען: 311 ליטר

צמיגים: 195/55 R16

מידות: גובה 146 ס"מ, אורך 396 ס"מ, רוחב 174 ס"מ, בסיס גלגלים 254 ס"מ

משקל עצמי: 1,115 ק"ג

אבזור סטנדרטי: מזגן רגיל, מסך מגע, דיבורית בלוטות', חישוקים קלים, מגביל מהירות, מחשב דרך