פיז'ו 308 החדשה – מבחן השקה

היא לא ג'יפון, היא משפחתית הצ'בק והיא מצוינת. פיז'ו 308 המחודשת במבחן


מאת: יואב קווה, 25/08/2017

פיז'ו 308 החדשה - מבחן דרכים

על פסגות ההרים מנצנץ שלג אבל כאן למטה, על פני הכביש, מדווח מחשב הדרך של המכונית – 32 מעלות. באירופה, כשחם, אז חם מאוד. לאורך האגם בתי קפה ומעגני סירות. מקומיים פלוס תיירים ממהרים לפשוט בגדים ולהפקיר גופות ורדרדים לשמש היוקדת.
אנחנו שועטים בפיז'ו 308 החדשה.
כמה חדשה?
פיז'ו 308 המקורית ההחליפה את 307 בספטמבר 2007. זו הייתה המכונית הראשונה של פיז'ו בסדרת ה-X08. החברה הצרפתית קיבלה החלטה: לא רצים יותר קדימה בשיטת המספור. כלומר, אחרי 308 לא תבוא 309. מה גם ש-309 זו מכונית שכבר שווקה לצד פיז'ו 205 לפני כ-30 שנה.
בקיצור נעצרים על 8: 108 ,208, 308, 508 וכו'.
פיז'ו 308 דור ראשון יוצרה עד 2013 בעיקר במרכב הצ'בק חמש דלתות וסטיישן. המכונית סימנה קפיצת מדרגה באיכות של פיז'ו. עם עיצוב חיצוני מוצק ודחוס וסביבת נהג איכותית נראתה 308 קרובה מאי פעם לבנצ'מרק הקבוע של הסגמנט, פולקסווגן גולף.

פיז'ו 308 החדשה - חוות דעת

בשנת 2013 יצא לאור הדור השני של פיז'ו 308. זאת ה-308 הנוכחית שנמכרת בארץ ומיוצרת בצרפת, סין ומלזיה (המכוניות שמשווקות בארץ מגיעות מצרפת). מכונית זאת זכתה בתואר "מכונית השנה" באירופה לשנת 2014.
דור של מכונית נמשך בדרך כלל שבע שנים. ברוב המקרים היצרן מחליט איפשהו באמצע הדרך לבצע ניתוח מתיחת פנים.
וכאן אנחנו מגיעים ל-308 החדשה שהיא למעשה 308 מחודשת או 308 מתוחת פנים.
מתיחת הפנים מתייחסת בעיקר למערכות שנשענות על אלקטרוניקה. זו האחרונה מתקדמת בקצב מהיר הרבה יותר משאר המכלולים ולכן כדי לעמוד בקצב צריך מדי כמה שנים לעדכן את הדגמים. מעבר לכך, יצרני הרכב דואגים לעדכן תמיד גם את העיצוב ולנטוע בקרב הצופים והקונים את הרושם שמדובר במכונית חדשה לגמרי. ויש עוד סיבה והיא כלכלית גרידא: חלקי המעטפת שמחודשים בדרך כלל במתיחות פנים הם חלקי מעטפת כמו פנסים, גריל ופגושים. אלו הם החלקים שנפגעים הכי הרבה בתאונות. ברגע שמחליפים להם את העיצוב, קרי תבניות חדשות, נהנה יצרן הרכב מבלעדיות של תקופה מסוימת באספקה של החלקים האלה למוסכים ברחבי העולם- עד שאותם חלקים יועתקו בזריזות על-ידי אחרים שגם יציעו אותם למכירה בתעריפים זולים יותר.

פיז'ו 308 החדשה - צריכת דלק

אמור לי היכן מתרחשת ההשקה ואומר לך מי המכונית שלך
זה מתחיל בתקציב מסוים. יצרן הרכב מודיע לחברת הפקות שמתמחה בהשקות של דגמים חדשים מה התקציב שהוא מקצה לצורך ההשקה. חברת ההפקות חוזרת עם מספר הצעות שעומדות במסגרת התקציב ויצרן הרכב בוחר את אחת ההצעות שמתייחסת בעיקר למיקום. בדרך כלל זה נגמר בספרד. חלק ניכר מהשקות הדגמים החדשים לקהל האירופאי מתרחשות בספרד. הכבישים שם טובים, מזג האוויר מצוין והכי חשוב – המלונות והאוכל זול יחסית.
אלא שהפעם בחרו להשיק את המכונית באזור בוואריה – בין גרמניה לאוסטריה. חבל ארץ הזה הוא הררי ומאופיין בכבישים מפותלים. אף יצרן שפוי לא יבחר להשיק מכונית עם שלדה בינונית בכבישים כאלה. אלא של-308 אין שלדה בינונית. יש לה שלדה נהדרת. וביחד עם הגה קטן מידות זו מכונית מצוינת לתקיפת סיבובים בקצב שממיס את השלג שעוד נותר על ראשי ההרים.

פיז'ו 308 - צורה חדשה

התנהגות כביש חדה היא מאפיין מסורתי של פיז'ו. היו שנים שהם הצטיינו בזה במיוחד, היו שנים בינוניות ועם 308, למעשה כבר משנת 2007, הם חזרו לעצמם.
אלא שהתנהגות כביש היא רק מרכיב אחד בחבילה ולא בהכרח המרכיב הקריטי להצלחה מסחרית של מכונית.
עיצוב. זה המפתח. בפיז'ו החליטו להחליף את סבכת הגריל הקדמי של המכונית ובחרו בעיצוב שנראה בולט ויוקרתי יותר, כולל הבלטות כרום שמנצנצות מרחוק.
אבל האם זה מספיק? האופוזיציה היא לא רק המתחרים הישירים אלא סגמנט הג'יפונים שהפך אופנתי בכל העולם. החשש הוא שכמה שלא יצטיין העיצוב של 308 המחודשת, ימשיך הקהל לנהור לעבר הג'יפונים. במקרה של פיז'ו מדובר כמובן בפיז'ו 3008, ה-SUV הקומפקטי של פיז'ו, שזוכה להצלחה גדולה באירופה וגם בישראל.
זו תופעה שמרחשת גם בקרב יצרנים אחרים. ראו למשל את ההצלחה ההיסטרית של טויוטה C-HR. נדמה שיצרני הרכב היו צריכים להסב את כל פסי הייצור שלהם לג'יפונים בלבד. זה מה שהקהל רוצה, זה מה שהקהל יקבל. ואולי זאת אופנה חולפת. ואולי אם יהיו יותר מדי ג'יפונים, הקהל יתחיל למאוס בהם. וחוץ מזה, יצרני הרכב לא ממהרים לשנות סדרי עולם. כל עוד יש ביקוש ויש קהל, ימשיכו לייצר תצורות "שמרניות" כמו הצ'בק או סדאן.

פיז'ו 308 סטיישן החדשה - חוות דעת

מה חדש בעצם?
החידושים החשובים ב-308 נוגעים לבטיחות. ראשית בקרת שיוט אדפיטיבית – המכונית שומרת על מהירות ומסוגלת לבלום ולהאיץ בכוחות עצמה. המערכת מתפקדת היטב גם במהירויות זחילה, ומסירה מתח ומאמץ מהנהג. פיז'ו 308 המחודשת מסוגלת לבלום בכוחות עצמה במקרה חירום (כשאתם עסוקים בוואצאפ..). היא יודעת לזהות כלי רכב אחרים ואף הולכי רגל. המכונית גם קוראת שלטי מהירות, מציגה אותם ומסוגלת להתאים את המהירות המרבית שלה לנקוב בשלט. זה לא נגמר כאן. 308 מזהה סטייה מנתיב ומתקנת את ההיגוי – אם כי בתחום הזה פגשנו מערכות מוצלחות יותר, למשל קיה ספורטאז' והונדה סיוויק. פנסי החזית הם מסוג LED שמעניקים ראיה משופרת בלילה. תאורת החזית מתאימה עצמה מול תנועה נגדית, מורידה אור גבוה ומונעת סינוור. בנוסף המכונית יודעת לזהות ולהתריע מפני כלי רכב אחרים בשטח המת של המראות.
מה לגבי סביבת הנהג? הצג המרכזי צמח ל-9.7 אינץ'. כמו ב-308 היוצאת, הנהג שולט באמצעות המסך לא רק במערכת השמע והטלפון אלא גם במזגן. כלומר, כדי לשנות את עוצמת האיוורור צריך לתת כמה נגיעות על המסך – ולא לסובב כפתור פיזי. כך מתאפשר דשבורד מינימליסטי ונקי אבל המערכת הזאת דורשת הסתגלות מסוימת. איכות הגימור וחומרי הדיפון הם ברמה גבוהה. 308 משדרת "קלאסה".

פיז'ו 308 סטיישן החדשה - מבחן השקה

נוחות הנסיעה טובה מאוד. כרגיל אצל היצרן הצרפתי, כיול מתלים מדויק וכך גם התנהגות הכביש. חדה ומהנה.
המנוע העיקרי אותו דגמתי הוא בנזין, שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ל'. ההספק המירבי – 130 כ"ס. זהו מנוע שאנחנו כבר מכירים ממספר דגמים של הקונצרן – גם בהספק של 110 כ"ס. מדובר במנוע מצוין, חזק וחסכוני (15.1 ליטרים ל-100 ק"מ בנסיעת המבחן). במהלך ההשקה בדקתי גם מנוע דיזל חדש בנפח 2.0 ל' עם הספק מירבי של 180 כ"ס. המנוע הזה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה מתוצרת אייסין היפנית בת שמונה (!) הילוכים. אלא שלמרות התיבה החדשה ושמונת יחסי ההעברה לא נרשמה צריכת דלק חסכונית במיוחד – כ-11 ק"מ לליטר. ספק אם נראה את הדיזל החזק הזה בישראל.

פיז'ו 308 - רכב חדש

לסיכום
מי שנעול על ג'יפון אופנתי יוסיף כמה אלפי שקלים ויצטרף לעדר. מי שעדיין בעד משפחתית "של פעם" (או זה מה שמקצים לו ממקום העבודה) יגלה שפיז'ו 308 המחודשת היא הצ'בק קומפקטי מצוין, שמתברג ישר לצמרת הקבוצה, לא רחוק מפולקסווגן גולף.
האבזור הבטיחותי בו מצוידת המכונית הוא חיוני. בעידן הכולם-תקועים-בתוך-המסך אסור לרכוש מכונית חדשה שלא מצוידת במערכות הבטיחות האלה. פשוט אסור.

 

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סיטרואן ברלינגו 75 כ"ס ידנית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 96,900 ₪
    חסכון: 43,000 ₪
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 2.0 ליטר ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 112,000 ₪
    חסכון: 20,000 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (5 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 157,900 ₪
    המחיר שלנו: 138,000 ₪
    חסכון: 19,900 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 122,900 ₪
    חסכון: 17,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סיטרואן ברלינגו 75 כ"ס ידנית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 96,900 ₪
חסכון: 43,000 ₪
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 2.0 ליטר ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 112,000 ₪
חסכון: 20,000 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (5 מושבים) אוטומטית
מחירון: 157,900 ₪
המחיר שלנו: 138,000 ₪
חסכון: 19,900 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 122,900 ₪
חסכון: 17,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪
מעבר לסרגל הכלים