פיז'ו 308 – מבחן דרכים

היא נוחה, היא מלוטשת, היא מענגת. אז איפה הבעיה? פיז'ו 308 החדשה במבחן רכב


מאת: יואב קווה, 15/11/2014
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,700 ₪
    חסכון: 30,090 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,700 ₪
חסכון: 30,090 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪

פיז'ו 308 צילום צד

כביש מספר אחת. אני נוהג בנחת – 100-110 קמ"ש. שקט ונעים פה בפיז'ו 308 החדשה  (לחוות דעת על הרכב >> פיז'ו 308 החדשה). אז איך זה שהמחט האדומה של מד הסל"ד תקועה עמוק בצד הימני של הסקאלה, במקום ששמור לסל"דים הגבוהים, המטורפים, הצווחניים? משהו לא מסתדר כאן.
מעיף שוב מבט על המחט – עדיין עמוק בצד הימני. מעיף שוב מבט במד המהירות – בצד החוקי של הסקאלה. כורה אוזן. שום רעש חריג לא נשמע.

עוד מבט אחד למד הסל"ד והתעלומה נפתרת. הוא בנוי הפוך. המחט נעה מימין לשמאל ולא כמו בכל העולם, משמאל לימין. כלומר, לא עם כיוון השעון אלא נגדו. זה גימיק גרפי נחמד אבל קצת מטריד. טוב, הצרפתים חייבים להוכיח מקוריות.

שימו את המחט המטרידה בצד. ל-308 החדשה יש קוקפיט מופתי. קודם כל הוא נקי מקשקושים מיותרים. למעט כפתור לכיוון עוצמת השמע, לא תמצאו כמעט כלום בחלק המרכזי של הדשבורד. את בליל הכפתורים הרגיל החליף מסך מגע אחד גדול, שימושי, ברור וקל לשימוש. גם תפעול המיזוג מתבצע במלואו באמצעות המסך הזה. ותשכחו מהזוועות של ב.מ.וו סדרה 7 בתחילת שנות ה-2000. כאן זה באמת ידידותי למשתמש.

308 מצוידת בהגה קרטינגי, כלומר קטנצ'יק. הוא ממוקם נמוך ובמפלס מעליו ניצבים מדי המהירות, הדלק ואותו מד סל"ד ארור. ההגה מצופה עור כבר בגרסת  ACTIVE הבסיסית של הרכב. הוא נהדר למגע ולסיבוב. ועוד משהו – בשום מצב ההגה הזה לא מסתיר את מדי המהירות והסל"ד. איך לא חשבו על זה קודם?

עם הפנים לגולף

בדרך כלל בפיז'ו נהוג להחליף סיומת מספר בכל החלפת דגם. 307 החליפה את 306 שהחליפה את 305 וכך הלאה. אלא שהפעם, 308 מחליפה את 308. אולי היו צריכים לקרוא לה 309, אבל מה לעשות שבשם הזה השתמשו כבר בסוף שנות ה-80 – פיז'ו 309, גרסת זנב קצר של 205, זוכרים?.

אז נשארו עם 308. השם לא השתנה, המכונית חדשה לחלוטין. והפעם על הכוונת, יותר מאי פעם, פולקסווגן גולף. הביטו בעיצוב החיצוני של 308 החדשה, בעיקר בירכתיים, ושימו לב למשטחי הגוף ההדוקים, המעוצבים בסגנון שמזכיר את הגולף האלמותית לגמרי לא במקרה ומשדר הרבה מכובדות, חוסן ואיכות.

פיז'ו 308 מבחן דרכים

סולידית למראה. פיז'ו 308 החדשה

פיז'ו 308 זכתה בתואר "מכונית השנה 2014". אבל אל תתרשמו מהתואר הזה יותר מדי. פעמים רבות הוא נגזר משיקולים פוליטיים ועסקיים ולא בהכרח מעיד על מצוינות של ממש. האם הפעם הבחירה היתה עניינית?

פנינה הנדסית

לדרך. 308 החדשה מצוידת במנוע שלושה צילינדרים, בנפח 1.2 ליטרים. מה? מי שחושב ששלושה צילינדרים בנפח דל כזה מחייבים תוצאה מקרטעת, שיחשוב שוב. מדובר במנוע חדש של הקונצרן שיגיע בקרוב גם לדגמים רבים נוספים. המנוע הזה, ייאמר מיד, הוא פנינה הנדסית. זהו מנוע מוגדש טורבו עתיר מומנט (23.5 קג"מ כבר ב-1,750 סל"ד) שמאיץ בצורה חלקה ונקייה, כבר מסל"ד אפס. הכי חשוב – המנוע הזה חסכוני. בנסיעת מבחן מאומצת רשמה 308 החדשה צריכת דלק של 13 ק"מ לליטר. בנהיגה נורמלית ורגועה אפשר לחלץ ממנה די בקלות 15 ק"מ לליטר.  הקרדיט מגיע לא רק למנוע אלא גם לדיאטה – 308 החדשה קלה ב-140 ק"ג מהקודמת.

המנוע החדש מספק תגובת דוושה פריכה ומדויקת. תיבת ההילוכים, ברוך השם, היא פלנטרית נורמלית שמחליפה הילוכים בצורה חלקה ומהירה. אחרי שנים ארוכות (וכואבות) של שימוש בגיר AL4 הקפריזי, הבלתי אמין והידוע לשמצה, אימצה פיז'ו, גם בדגם המשפחתי שלה, תיבת אוטומטית יפאנית ראויה לשמה.

 פיתול נעים

אני דוהר בפיז'ו 308 החדשה בכבישים חלקים ובכבישים משובשים. בתחילה נדמה שהיא קשוחה מדי ושהמושבים נוקשים. אחרי כמה עשרות קילומטרים מבינים שהרכב הזה פשוט מכויל נכון, לא רך מדי ולא קשוח מדי. פעולת המתלים שקטה ומלוטשת. יופי.

עכשיו להתנהגות הכביש. זה סעיף שפיז'ו מצטיינים בו מסורתית. והפעם? בהחלט. 308 החדשה מציעה התנהגות כביש רהוטה, ספורטיבית, מלבבת. מי שגר בגליל או בהרי ירושלים ונוסע דרך קבע בכבישים מפותלים, יידע להעריך את זה.

308 משווקת בשתי רמות גימור: אקטיב ופרימיום. מחירו של האקטיב הוא 133 אלף שקל – מעט גבוה ביחס למתחרות הישירות כמו טויוטה אוריס, יונדאי i30, קיה סיד, פורד פוקוס. גרסת הפרימיום מעפילה ל-149 אלף שקל. האקטיב מכיל בקרת שיוט ומגביל מהירות, מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע בגודל 9.7 אינץ', חיבור בלוטות, USB ו-AUX, שליטה מגלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת, מחשב דרך, חיישני חניה אחוריים עם מסך, חיישני גשם, חיישני תאורה, חישוקים קלים. הפרימיום מכיל גם חלון שמש בגג, חיישני חניה קדמיים, בלם יד חשמלי, חישוקי 17 אינץ' (במקום 16 אינץ').

פיז'ו 308 צילום מאחור

חסרונות? א. כאמור היא לא זולה במיוחד. ב. המושב האחורי לא מרווח במיוחד – לילדים לא תהיה בעיה, אבל מבוגרים גבוהים עלולים לחוש קצת מחנק בברכיים (מדובר ככל הנראה בפשרה שהתקבלה בגלל הרצון של מתכנני הרכב להגדיל את נפח תא המטען).

לסיכום. היא לא תאיים על טויוטה קורולה וגם לא על מאזדה 3 או יונדאי i30. פיז'ו 308 היא לא מכונית מיינסטרים. היבואן עצמו מדבר על 1,500 יחידות בשנה ולא יותר. 308 החדשה היא מכונית מעודנת, מלוטשת ובקיצור טובה. כן, נראה שהאריה פותח את הפה ושואג שוב.

 

פיז'ו 308 – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.2 ליטר אקטיב
מחיר: 128,900 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,199 סמ"ק
הספק מירבי: 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מירבי: 23.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 207 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 9.6 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 21.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 15 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 425.3 ס"מ
רוחב: 180.4 ס"מ
גובה: 145.7 ס"מ
בסיס גלגלים: 262.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,090 ק"ג
מידות צמיגים: 205/55/16
נפח תא מטען: 470 ליטרים, בקיפול מושבים: 855 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת משיכה, סייען זינוק בעליה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת עצור-סע, חיישני נסיעה לאחור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות

מולטימידיה: מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע בגודל 9.7 אינץ', חיבור בלוטות', USB ו-AUX, שליטה מגלגל ההגה

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים מפוצלת, שקע 12V, חיישני חנייה, חיישני גשם, גלגל הגה מצופה עור

מחוץ לרכב:  תאורת יום LED, פנסי ערפל קדמיים עוקבי פניה, תאורת LED אחורית, חישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ'

.