קיה פיקנטו – מבחן השקה

קיה פיקנטו החדשה היא כמו סמארטפון קוריאני – הופכת תחרותית יותר ויותר


מאת: אורון טל, 14/03/2017

קיה פיקנטו צורה חדשה - חוות דעת

מה הסיפור?
קיה פיקנטו מאוד חשובה לישראל. וישראל חשובה מאוד לקיה פיקנטו. אחרי הכל, מתוך תפוקת ייצור שנתית של 130,000 יחידות, 13,500 מתוכן נמכרות בישראל. 46% מסך מכוניות המיני שנמכרו בישראל בשנת 2016, היו מדגם קיה פיקנטו. גם אחרי 6 שנים היא להיט מספר אחת בקטגוריה שלה. יש שיגידו שהיא הסובארו של מכוניות המיני. ויש שיגידו שמדובר בלא יותר מאפקט העדר. אבל אנחנו לא מאשימים אתכם הקונים, כי קיה פיקנטו מאז 2011 היא אולי מכונית המיני האטרקטיבית ביותר בארץ. יש מהנות ממנה, יש מעוצבות ממנה, ויש גם את הפיל הזה בחדר. אנחנו מתכוונים ליונדאי i10 המאוד מלוטשת. אבל קיה פיקנטו נתנה חבילה טובה של עיצוב פיקנטי, תא נוסעים מאובזר, איכות הרכבה גבוהה, ביצועים זריזים, ואפילו איכות נסיעה מפתיעה ביחס לקטגוריה. מעל הכל יש את המוניטין של המותג הקוריאני, שמסמל איכות ואמינות, שחשובים מאוד בשוק שלנו.

קיה פיקנטו - מבחן השקה

מה החידוש?
קיה פיקנטו החדשה הושקה באירופה רק לפני ימים ספורים, והינה היא מגיעה ארצה. קיה לא נחים על זרי הדפנה, והם תחרותיים מתמיד. הדור החדש של קיה פיקנטו יושב על פלטפורמה חדשה לגמרי, עם דגש על שילוב פלדות בדרגת חוזק גבוהה עם עמידות מוגברת בפיתול, לצד שימוש מוגבר בהדבקות וחומרי איטום מתקדמים. בנוסף הוחלפו המתלים ומנגנון ההיגוי, לקבלת מכונית קשיחה, נוחה, מהנה וחסכונית יותר בדלק.
בשביל לשמור על קומפקטיות מרבית, הוחלט שחרף גידול בבסיס הגלגלים לכדי 240.0 ס"מ (שיפור ב-1.5 ס"מ), ממדי האורך והרוחב יוותרו ללא שינוי. כך שמרחב הפנים ותא המטען שופרו קלות (תוספת 50 ליטרים בערך), אך המכונית נשארה קטנה דיו לעיר. קוטר הפניה עומד על 4.7 מטרים בלבד.

קיה פיקנטו החדשה - מבחן דרכים
בסעיף יחידות הכוח, נדמה שאין בשורה של ממש. בשלב זה ישראל עדיין תסתפק במנועים אטמוספריים עם הזרקה רב-נקודתית, כאשר מנוע ה-1 ליטר טורבו נשאר בחו"ל, כי אין לו עוד גרסה אוטומטית מתאימה לארץ. מה שכן יש, זה מנוע 1 ליטר 3 צילינדרים עם 67 כ"ס שיעילותו שופרה הודות לשינויים במנגנוני השימון והקירור. המנוע הבכיר יותר, הוא אותו מנוע 1.25 ליטר המוכר מהדגם הפורש, כאן עם 84 כ"ס. שני המנועים זמינים עדיין עם תיבה אוטומטית 4 הילוכים, כאשר המנוע הקטן יותר זמין גם עם תיבה ידנית 5 הילוכים.
בסעיף הבטיחות קיה מבקשת לקבוע סטנדרט חדש. כך שבשלב זה הפיקנטו היא היחידה בקטגוריה עם סטנדרט של 7 כריות אוויר, קדם מותחני חגורות בטיחות גם מאחור, בקרת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית על בסיס רדאר עד למהירות המרבית של המכונית (161 קמ"ש), מערכת חלוקת מומנט בין הגלגלים הקדמיים, שילוב מערכת מובילאיי לזיהוי תמרורים וסטייה מנתיב ועוד…

קיה פיקנטו החדשה - מבחן השקה

מריחים את היין לפני הלגימה
רכב המבחן שלנו, הוא מגרסת ה-1.25 ליטר EX הבכירה. ועליה היבואן בונה את עיקר המכירות.
כבר ממבט ראשוני, קל להבחין שמדובר באבולוציה לדגם הפורש. איכשהו, למרות שבקושי נרשם שינוי בממדי המכונית, קיה פיקנטו החדשה נראית גדולה וחסונה מקודמתה. הגריל הצר מלפנים, הפנסים הנועזים, והקווים האגרסיביים, רומזים שמדובר במכונית שבאה לטרוף את הקטגוריה מחדש. מאחור המכונית נראית מוצקה ומשום מה רחבה יותר. ואילו הצללית נותרה כמעט ללא שינוי, זולת הדגשת בתי הגלגלים לטובת לוק ספורטיבי יותר, כדי שיאכלסו היטב את גלגלי ה-15 אינץ' המרשימים של רכב המבחן.
עם פתיחת הדלת מתגלה מכונית מוצקה ואפילו מסיבית יותר מקודמתה. ידית פתיחת הדלת מרגישה יותר איכותית. תחושת האיכות ממשיכה עם טריקת הדלת, שגורמת לקיה להרגיש יותר בוגרת. החומרים בתא עברו עדכון, והעיצוב הכללי התבגר, והוא נשלט בעיקרו ע"י מסך מולטימדיה דומיננטי בגודל 7 אינץ' (רמת גימור EX הבכירה), שילוב של גימור שחור מבריק, הגה 3 זרועות חדש עם ציפוי עור, ופתחי מיזוג אובליים חדשים. תנוחת הנהיגה טובה וגבוהה מבדור הקודם, והכל סביב מרגיש מוצק ומהודק יותר מבעבר.

קיה פיקנטו החדשה - מחיר

לגימה ראשונה
עם סיבוב המפתח, ותחילת הנסיעה, נחשף עידון קל בפעולת יחידת הכוח. בתמרונים עירוניים המנוע מרגיש נמרץ למדי, וההגה הקל עם המידות הקטנות, הופכים את התמרון בעיר למאוד טבעי וזורם.
כיול המתלים החדש סופג ובוגר מאשר בעבר, אך הוא עדיין נוקשה משהו, ועשוי לשדר קופצנות מסוימת על רצף שיבושים.
ביציאה מחוץ לעיר תחושת הבגרות והאיכות ביחס לדור הקודם מורגשת אף יותר. חרף ייעודה העירוני, הפיקנטו החדשה מספקת תחושה די מוצקה וחסונה ביחס לבנות קטגוריית המיני. בשלבים האלה ההגה מקבל קצת משקל, וניכר שיפור בתחושה שהוא מעביר. אך ההגה עדיין סינטטי משהו.
עם העלייה במהירות נחשף כי בידוד רעשי הכביש לא מושלם, בעיקר מעל 100 קמ"ש, שם זה קצת יותר מפריע.
יחידת הכוח עצמה, מספקת את הסחורה, אך מרגישה מעט מחוספסת ומאומצת מדי כאשר לוחצים אותה לפינה. זה לא נורא, ואפשר לחיות עם זה.
במסגרת ההשקה, המעט מוגבלת שלנו, נציין כי ניהוג הרכב מרגיש די בטוח וצפוי בסה"כ, והבלמים טובים.

חוות דעת - קיה פיקנטו החדשה

לחיים!
קיה פיקנטו החדשה היא מכונית מיני בוגרת ומוצקה, אשר מציגה שיפור גדול ביחס לדור הקודם. קיה פיקנטו החדשה מציגה חבילה מגובשת למדי, שעשויה להשאיר אותה בצמרת הקטגוריה, ולא רק בסך המכירות, אלא גם באיכות הכללית שלה. עבור מי שמחפש מכונית מיני איכותית לעיר, שלא תתבייש לצאת מדי פעם מחוץ לעיר, זאת אחת האופציות הטובות ביותר בקטגוריה.
קיה פיקנטו מגיעה בשלב זה בארבע גרסאות שונות:
1.0 ליטר ידנית ברמת גימור LX במחיר של 64,900 שקלים.
1.0 ליטר אוטומטית ברמת גימור LX במחיר של 69,900 שקלים.
1.25 ליטר אוטומטית ברמת גימור LX במחיר של 79,500 שקלים.
1.25 ליטר אוטומטית ברמת גימור EX במחיר של 79,900 שקלים (רכב המבחן).
הפיקנטו החדשה מגיעה עדיין עם 7 שנות אחריות יצרן, כקודמתה.

 

קיה פיקנטו – מבחן השקה הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.25 EX אוטומטית
מחיר: 79,900 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים
מנוע: בנזין, 4 בוכנות
נפח: 1,248 סמ"ק
הספק מירבי: 84 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מירבי: 12.3 קג"מ ב- 4,000 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 161 קמ"ש
צריכת דלק - אמיתית: 14 ק"מ לליטר
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש

מימדים:

אורך: 359.5 ס"מ
רוחב: 159.5 ס"מ
גובה: 148.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 240.0 ס"מ
נפח תא מטען: 255 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת שמירת מרחק מקורית עם בלימה אוטונומית בעיר ומחוץ לעיר, מערכת חלוקת מומנט בין הגלגלים הקדמיים, מערכת מובילאיי למניעת תאונות, כולל בקרת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים, מצלמת רוורס, חיישני חנייה אחוריים

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 7 אינץ', חיבורי USB ו-AUX, בלוטות' תמיכה ב-Aplle CarPlay, שליטה מגלגל ההגה

בתוך הרכב: מחשב דרך רב תפקודי בגודל 2.6 אינץ', מערכת בקרת אקלים, ציפוי עור לגלגל ההגה וידית ההילוכים, משענת יד עם תא אחסון בין המושבים הקדמיים, גימור שחור מבריק

מחוץ לרכב: תאורת יום DRL, פנסי ערפל קדמיים, שמשות אחוריות כהות, חישוקי סגסוגת קלה 15 אינץ'

.
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סיטרואן ברלינגו 75 כ"ס ידנית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 96,900 ₪
    חסכון: 43,000 ₪
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 2.0 ליטר ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 112,000 ₪
    חסכון: 20,000 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (5 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 157,900 ₪
    המחיר שלנו: 138,000 ₪
    חסכון: 19,900 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 122,900 ₪
    חסכון: 17,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סיטרואן ברלינגו 75 כ"ס ידנית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 96,900 ₪
חסכון: 43,000 ₪
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 2.0 ליטר ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 112,000 ₪
חסכון: 20,000 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (5 מושבים) אוטומטית
מחירון: 157,900 ₪
המחיר שלנו: 138,000 ₪
חסכון: 19,900 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 122,900 ₪
חסכון: 17,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪
מעבר לסרגל הכלים