רנו גרנד קופה – מבחן דרכים

עם שם יומרני מתחום הפרימיום, מנסים ברנו להציע חבילה מפנקת במיוחד ללקוח המיינסטרים


מאת: אורון טל, 29/05/2017
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,700 ₪
    חסכון: 30,090 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,700 ₪
חסכון: 30,090 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪

חוות דעת - רנו גרנד קופה

צילום: יואב קווה

גרנד קופה הפך בשנים האחרונות לשם נרדף לגרסאות 4 דלתות למכוניות הקופה של ב.מ.וו. (ע"ע 4 גרנד קופה ו-6 גרנד קופה). אבל רנו גרנד קופה היא לא גרסת סדאן של שום מכונית קופה של רנו. למעשה רנו גרנד קופה הוא השם המקומי של גרסת הסדאן של רנו מגאן. בשווקים מסוימים קוראים לה פשוט רנו מגאן סדאן. והיא כאן בשביל להחליף את רנו פלואנס הוותיקה.
כמו הפלואנס, גם רנו גרנד קופה מנסה להציע חבילה של ממדים, אבזור ונוחות במחיר נוח. וכבר לא צריך לחכות לגרסת הדיזל האוטומטית המיוחלת. הגרסה הזאת זמינה כבר מעכשיו. והיא שלכם תמורת 133,990 שקלים.

רנו גרנד קופה - מבחן דרכים

גרנד סדאן?
רנו גרנד קופה אולי לא יודעת זאת, אבל היא מאוד רוצה להיות סקודה אוקטביה. יש לה גישה של אוטו גדול ביחס לקטגוריה ולמחיר, שמכוונת ללקוח עם גישה שמרנית משהו.
אלא שבניגוד לאוקטביה, רנו לא בנו לעצמם מוניטין כה מוכחים בשוק הסדאן הבינוניות. אז מבחינתם הם יכולים לבנות את כל הנוסחה העיצובית מחדש. כך שאין קשר ישיר לחזות ולקוי המתאר של הרנו פלואנס המוחלפת.
מה שכן יש, זה חרטום מודגש ומחודד, עיצוב זורם מאוד, דרך שמשה אחורית משופעת מאוד עד לתא המטען. ופה נגמר הקשר עם הרעיון "גרנד קופה", ומתחיל הקשר עם הרעיון "גרנד סדאן". היא נראית גדולה, עם תא מטען ענק. ובשונה מהאוקטביה היא באמת מכונית סדאן. כי בניגוד לאוקטביה, מכסה תא המטען כאן נפתח ללא השמשה האחורית. ותא המטען מצידו ענק (503 ליטרים), אך עדיין קטן משל האוקטביה ב-63 ליטרים.

חוות דעת רנו גרנד קופה

בתא הנוסעים הלכו ברנו על גישה עיצובית פחות שמרנית, ויותר "הייטקית". לוח השעונים דיגיטלי לחלוטין, עם תצוגה צבעונית מתחלפת. ובמרכז שולט מסך מולטימדיה ענק, בגודל 8.7 אינץ'. מהמסך הזה מתפעלים כמעט הכל. כנראה שככה יראה העתיד. אבל בעתיד אולי המכונית תיסע בשבילנו. כי עד אז, תצורת התפעול הזאת יוצרת בלבול והיסח דעת. איכות החומרים מצידה גבוהה למדי, וביחד עם אבזור נדיב, יש תחושה מאוד מפנקת. ועדיין, קצת חבל שמערך הבטיחות כאן נשען בעיקר על בקרות התראה של מובילאיי, ולא על מערכות אקטיביות מקוריות של היצרן.
לגבי מרחב הפנים, רנו בנו מכונית מאוד מרווחת. אלא שכמו האוקטביה, מרווח הראש מאחור מעט מוגבל לגבוהים בגלל השמשה האחורית.

רנו גרנד קופה מחיר

בין צרפת לתורכיה
רנו גרנד קופה היא מכונית צרפתית, שתוכננה לא להימכר בצרפת, ומיוצרת בתורכיה.
רגע, מה זה אומר בעצם? זה אומר שרנו גייסו את כל הניסיון הצרפתי שלהם במכוניות רכות ונוחות, בשביל לייצר אוטו רך כמו שהצרפתים לא צריכים. אבל התורכים, המזרח אירופאים ואנחנו כן צריכים. רנו גרנד קופה היא מכונית רכה ונעימה. קשה להפר את שלוותה בכביש. וגם שלוותכם תישמר, הודות לבידוד רעשים טוב, ותחושת ביטחון גבוהה.
קצת חבל שהאדישות של הגרנד קופה מאפיינת גם את יחידת הכוח. אין בה מחץ של ממש. מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל עם תיבה רובוטית כפולת מצמד בת 6 הילוכים, היה משהו להתפאר בו ברנו פלואנס. זה הפך אותה בין לילה למכונית מבוקשת בשוק.
אבל בגרנד קופה זה קצת לא מספיק. 110 כ"ס על קרוב ל-1.4 טון בימינו זה לא הרבה. ולכן הגרנד קופה קצת מהוססת ביציאה מהרמזור, וטיפה משתהה בתאוצות ביניים. אבל היא בסה"כ סוחבת לא רע, גם במהירויות כביש 6. ולא פחות חשוב, צריכת הדלק הפנטסטית עמדה על 17 ק"מ לליטר.
מבחינת ניהוג, ניתן לציין כי הגנרד קופה מרגישה יותר גרנד ופחות קופה. היא כבדה ובטוחה, אך סינתטית ולא ספורטיבית.

רנו גרנד קופה מבחן דרכים

גרנד תמורה
התחלנו את נסיעת המבחן בציפייה לפגוש ביריבה ראויה לסקודה אוקטביה, שעודכנה לא מזמן. קיבלנו מכונית מקבילה עם גישה קצת שונה. רנו גרנד קופה אולי מפסידה לאוקטביה בנושא של הנדסת אנוש ותדמית. מצד שני, היא יכולה לתת פייט הולם בנושא נוכחות, איכות נסיעה ואבזור פנים. אך סביר להניח שהעדפה לרנו תגיע דווקא מכיוון גרסת הדיזל, שמוצעת במחיר נוח, ומציעה ערך מוסף בכניסה לתחנת הדלק.

לקריאה נוספת >> רנו גרנד קופה חוות דעת

 

רנו גרנד קופה – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: INTENSE דיזל אוטומט
מחיר: 133,990 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 4
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוט'-רובוטי מצמד כפול, 6 הילוכים
מנוע: דיזל - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,461 סמ"ק
הספק מירבי: 110 כ"ס ב-4,000 סל"ד
מומנט מירבי: 25.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 190 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 12.5 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 27 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 17 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק: טרם נבחנה במבחן פומבי

מימדים:

אורך: 463.2 ס"מ
רוחב: 181.4 ס"מ
גובה: 144.3 ס"מ
בסיס גלגלים: 271.1 ס"מ
משקל עצמי: 1,395 ק"ג
מידות צמיגים: 205/50/17
נפח תא מטען: 503 ליטרים, בקיפול מושבים: 987 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: מערכת למניעת תאונות של מובילאיי, התראת עייפות נהג, מצלמת רוורס, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בקרת זינוק בעליה, בורר מצבי נהיגה, בלם חניה חשמלי, בקרת שיוט עם מגביל מהירות

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית R-Link2, עם מסך מגע 8.7 אינץ', ממשק תפעול בעברית, ניווט מובנה, חיבורי USB, AUX וכרטיס SD, דיבורית בלוטות', 8 רמקולים, שליטה מגלגל ההגה

בתוך הרכב: מסך צבעוני רב תפעולי בגודל 7 אינץ' בלוח המחוונים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת אווירה, ריפוד משולב בד-עור, פתיחת תא מטען חשמלית בהנפת רגל ומתא הנוסעים

מחוץ לרכב: תאורת LED מלאה מלפנים (כולל תאורת יום), פנסי ערפל קדמיים, מראות צד מתקפלות חשמלית, גימור כרום, חישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ'

.