רנו זואי – מבחן דרכים

רנו זואי נטענת במתח חילופין, נוסעת על זרם ישר, ומתומחרת באזור המיינסטרים... אבל של המשפחתיות


מאת: אורון טל, 26/02/2017

מבחן דרכים רנו זואי

רנו זואי מגיעה אלינו באיחור אופנתי. היא הושקה כבר בשנת 2012. אז אי אפשר לתפוס אותה לא מוכנה. היא כבר בשלה ונקייה מבאגים. ושום מילה על בטר פלייס. זאת מכונית חשמלית לחלוטין. לא היברידי, וללא מאריך טווח. היא מבוססת פלטפורמת רנו קליאו. אבל זאת לא רנו קליאו חשמלית. זאת מכונית עצמאית, בניגוד למשל לטויוטה יאריס הייבריד, שהיא גרסה של יאריס רגילה. היא מיוצרת בצרפת במפעל של רנו קליאו וניסאן מיקרה החדשה. כמוהן, גם היא מכונית סופרמיני. אבל קרסו, יבואנית רנו, משווקים אותה כמעיין מכונית משפחתית. בכל זאת, היא עולה 131,900 שקלים, עם סוללה ועמדת טעינה של ג'ינרג'י.

עדיין לא שגרתית
אני ניגש לקחת את הרכב מהחנייה למעלה. כל פעם שאני רואה את הרנו זואי, היא נראית לי יותר גדולה ממה שזכרתי אותה. ולא בגלל הגיל שלה. לרנו זואי יש נוכחות דומיננטית בחנייה. בעיקר בצבע הכחול האלקטרוני משהו שלה. היא עדיין נראית כמו מכונית קונספט. מאוד חלקה, עגלגלה וסופר מלוטשת. כמעט אפס מרווחים בין המשטחים. האלמנטים המעוינים של יחידות התאורה האחוריות, איכשהו נראים עתידניים משהו. הצצה לדף הנתונים תזכיר לי שמדובר באוטו באורך 408 ס"מ. יותר כמעט מכל סופרמיני בשוק. והיא מתנשאת לגובה של 156 ס"מ תמירים למדי.
כניסה לתא הנוסעים דרך הדלת המסיבית, מעוררת רגשות מעורבים. כידוע, רנו רוצים שנרגיש בבית. שנתרגל אליה בקלות. זאת מכונית קונבנציונלית. ואכן, יש ממול הגה עם לוח מחוונים דיגיטלי. יש אפילו ידית הילוכים, וידית בלם יד מכנית, רחמנא ליצלן. האם רנו התאמצו שהיא תרגיש רגילה, או שקצת התקמצנו. נראה לי שהתשובה השנייה נכונה יותר. כי למרות המראה המאוד סמארטפוני של הגימור הלבן מבריק לצד אפור שמנת, הפלסטיקה מרגישה קשיחה וזולה, ואין כיוון גובה מושב נהג. לפחות המושב נוח ותומך, ותנוחת הנהיגה טבעית ושולטת. בכל זאת, הרצפה כאן הוגבהה לצורכי הסוללה הענקית מתחת, במקום בתא המטען. אגב, בשל כך, נפח תא המטען נדיב ביחס לקבוצה, ועומד על 338 ליטרים. ולגבי מהותה המשפחתית של הזואי. המושבים האחוריים מציעים מרווח סביר, אבל הכניסה לגבוהים בעייתית משהו. היא משפחתית אולי כמו שדאצ'יה סנדרו היא משפחתית. אבל סנדרו עולה פחות מחצי.

רנו זואי מחיר

ביפו היא תרגיש בבית

עזבו אתכם תא נוסעים. אנחנו פה בגלל החשמל. והיום החשמל חינם. כלומר, לצורכי נסיעת המבחן. מכניס את כרטיס ההתנעה (כמו ברנו מגאן מימי הדור השני), לוחץ על כפתור. ולא קורה כלום. גם לא ציפיתי שיקרה. משלב את ידית ההילוכים לדרייב, עוזב בלם, ויוצא לדרך. עד לרגע זה הכל היה רגיל, אבל אז אוושה חשמלית נשמעת. למעשה זה קצת מלחיץ, כי בידוד הרעשים כאן מעולה, מה שגורם לזמזום העתידני של יחידת הכוח להישמע כמו תאוצת חללית האנטרפרייז. אני מרגיש מאוד חריג ביחס לסביבה. אבל מסתבר שתושבי תל אביב לא מייחסים לה חשיבות רבה. הם עוד בקטע של אופניים חשמליים. אני נוסע לכיוון יפו. שם השלווה שלה, והנוף של יפו יבואו לי טוב.
אוטובוס מעשן חולף לידי, ואני משתעשע במחשבה שאם נוריד את כל הנוסעים ונחלק אותם לכמה רנו זואי, הם יזהמו פחות את האוויר מאשר האוטובוס המפייח. וכיף לחשוב באוטו הזה, כי די שליו בפנים. כיול המתלים סופג. גם את המהמורות של יפו, וגם את כביש האבנים ליד הנמל. הרכב מרגיש רך משהו, אבל עדיין מדיי פעם מהמורה מזדמנת תחבוט אתכם לכיוון הגג. ואל תחשבו על לטוס לתוך פס האטה. זה יכאב.
ובכל זאת, קצת מציק שלא רואים את הקצה המשופע מאוד של האוטו. וכן, מראות הצד קמצניות מתמיד בנסיעה בעיר. וחבל, כאן היא מרגישה בבית: קטנה, זריזה, מבודדת, ומגוננת.

רנו זואי טווח נסיעה

סע לאט
לעולם אל תשפטו נהגים של הונדה אינסייט או טויוטה פריוס. כנראה שהם יודעים מה הם עושים. אני, לא ממש. הרי אחרי נסיעת המבחן עם ב.מ.וו i3 מלפני כמה שבועות, פיתחתי קצת ביטחון במכוניות חשמליות. והינה אני יוצא עם רנו זואי חשמלית מגוש דן, עם 126 ק"מ במד הטעינה. המקסימום הוא 150 עפ"י היבואן. ודרושה שעה אחת לטעינה של 80 אחוזים. אני לא מפחד.
רנו זואי מרגישה מאוד בטוחה ומוצקה מחוץ לעיר. יש בה בגרות וסולידיות של של משפחתית אירופאית מגוננת. וזה מעודד נסיעה נמרצת. ביג מיסטייק… תוך כמה דקות בדרך למודיעין, אני קולט שמד הטעינה לא פסימי כלל וכלל. הסקלה יורדת דרסטית. יורדים לימין, מגבילים את עצמנו ל-90 קמ"ש בעזרת מצב ה-ECO, ומסתרכים מאחורי משאית מזדמנת. מה הוא עוקף לנו עכשיו? משוגע!
ברגעים אלה אני מרגיש כמו במבי בין עדר של בופאלו. מתחיל להתחרט על המסע למודיעין. ולחשוב שברנו חושבים שזה אוטו לאנשים שנוסעים חדרה-ת"א-חדרה כל יום. הגענו למודיעין. כאן נרגיש בבית. המד מראה על 82 ק"מ נותרים.

רנו זואי - ביצועים

צמיגים חסכוניים זה הכי אחי
בחזרה ממודיעין מתבהר גודל הפספוס. וזה קורה כשאני מנסה להטיח את החשמלית בפנייה חדה. המנוע דוחף כמו מנוע טורבו קטן ומודרני, השלדה הקשיחה רוכנת על הצמיגים החסכוניים, שמצדם נמרחים בתת-היגוי. מרפה מהמצערת והזואי זורקת זנב. כמה חינני. רנו לא שכחו מה זו הנאה מנהיגה. ואולי זה בגלל הצמיגים החסכוניים בכלל. אפילו להגה יש משקל במצבים האלה, והוא ישיר עם מינימום שטח מת באמצע. אבל יכול להיות חד יותר.
Born To Be Wild ברקע, ואני חושב שהדבר הכי פרוע היום, היה לנסוע ת"א-מודיעין-ת"א, כשיש לנו עוד נסיעה למודיעין בהמשך.
I'm Still Standing של אלטון ג'ון מתנגן לאחר מכן, והולם יותר את החוויה. ללא ספק אצטרך לטעון אותה לפני שאמשיך את היום.
עכשיו מגיע תורה של חברת ג'ינרג'י, ספקית שירותי הטעינה החשמליים לרכב. לזכותם יאמר שהם ממש דוחפים לתשתית בת קיימא של טעינה, עם פריסה של 40 עמדות ציבוריות ברחבי הארץ, והתאמה למספר יצרנים ודגמים של רכבים היברידיים. עלות שעת טעינה היא 7 שקלים. לטענת היבואן שעת טעינה בודדה תיטען לכם 80 אחוז סוללה. משמע – 7 שקלים יקנו לכם 100 ק"מ, בערך. אין מכונית מיני שתיתן לכם טווח נסיעה שכזה תמורת סכום שכזה.
לחובתה של ג'ינרג'י יאמר, שעמדות הטעינה לא פזורות היטב, ושהן נמצאות לרוב בתוך חניונים ציבוריים בתשלום. לנו יצא לשלם 20 שקלים עבור חנייה עם טעינה בצפון ת"א. וזה לא הכל.
כשהגענו לעמדת הטעינה נותרו 60 ק"מ, ואחרי שעתיים טעינה, עלינו רק ל-95 ק"מ. אנחנו מקווים שמדובר בתקלה זמנית.

רנו זואי מבחן דרכים

הפלאפון של אתמול
את הנסיעה ת"א-מודיעין-ת"א עשתה הרנו זואי פעם נוספת. למרות החששות, חזרנו לגוש דן עם 48 ק"מ. אבל זה כי נהגנו כמו יאכנע. רוני זואי מצידה עמדה במילה שלה. זאת מכונית טובה למי שצריך חדרה-ת"א-חדרה.
לאחר התדיינות בתוך המערכת נזכרנו בפרסומת של מכשיר סלולרי מסוף שנות השמונים. ההיא עם חנן גולדבלט. זוכרים את המוטורולות הענקיות שבאו עם מזוודה. אז זה זה. השאלה היא האם אתם רוצים להקדים את המחר?

לקריאה נוספת >> רנו זואי חוות דעת

רנו זואי – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: INTENSE
מחיר: 131,990 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
מנוע: חשמלי, בוכנות
הספק מירבי: 88 כ"ס ב-3,000-11,300 סל"ד
מומנט מירבי: 22.4 קג"מ ב- 250-2,500 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 135 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 13.5 שניות
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 4
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 408.5 ס"מ
רוחב: 173.0 ס"מ
גובה: 156.2 ס"מ
בסיס גלגלים: 258.8 ס"מ
משקל עצמי: 1,546 ק"ג
מידות צמיגים: 195/55/16
נפח תא מטען: 338 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,225 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: מצלמת רוורס, חיישני רוורס, התראת פגיעה בהולכי רגל, בקרת זינוק בעליה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 7 אינץ' עם ניווט (באנגלית), חיבורי USB ו-AUX, בלוטות, שליטה מגלגל ההגה, 6 רמקולים

בתוך הרכב: מחשב דרך עם מד טעינה, בקרת זמן טעינה (עם אפשרות לקביעת זמן הטעינה), לוח מחוונים דיגיטלי, כבל טעינה ארוך, בקרת אקלים, מפתח חכם, חיישני אורות וגשם

מחוץ לרכב: תאורת יום LED,  מראות צד עם הפשרת אדים בגימור שחור מבריק ותאורת איתות מובנית, חישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ'

.
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪