רנו מגאן אסטייט – מבחן דרכים

מנועי דיזל, בגלל נוסחת המס הירוק ובגלל קבעונות ודעות קדומות של צרכני הרכב בארץ, הם עדיין מחזה נדיר; ייתכן שמכונית יעילה כמו המגאן הזאת תסייע לחסל גם את הטאבו הזה


מאת: יואב קווה, 25/05/2013
רנו מגאן אסטייס
רנו מגאן אסטייס
רנו מגאן אסטייס
רנו מגאן אסטייס
רנו מגאן אסטייס
רנו מגאן אסטייס
רנו מגאן אסטייס
רנו מגאן אסטייס
רנו מגאן אסטייס
רנו מגאן אסטייס
 
 

צילום: יואב קווה

המדינה הגיעה למסקנה שדיזל מסוכן לבריאות שלנו ובהתאם מענישה מכוניות דיזל במס גבוה יותר. אני לא יודע עד כמה המדינה צודקת, אבל אני רוצה לדווח על ההתרשמות שלי ממכונית דיזל משפחתית מודרנית בשם רנו מגאן אסטייט.

מדובר בגרסת סטיישן של רנו מגאן ומחירה הוא 133 אלף שקל. מנוע הדיזל שנמצא כאן, 1.5 ליטרים טורבו, הוא תענוג. דבר ראשון בזכות הביצועים הזריזים. לחיצה על דוושת התאוצה והמכונית מזנקת קדימה בקלילות ולא משנה אם היא עמוסה או אם ניצבת לפניה עלייה תלולה.

הדיזל הזה משופע במומנט (24.5 קג"מ כבר ב-1750 סל"ד) ואפשר לדמות אותו לרוכב אופניים עם זוג רגליים חזקות במיוחד, שמסוגל לדווש בקצב נינוח גם אם פתאום מתחילה עלייה. הרוכב הזה שלנו כל כך חזק, שהוא לא צריך להוריד הילוכים ולסובב את הפדלים בקדחתנות כדי להתקדם מהר. היעילות הזאת תורמת במגאן דיזל לחיסכון בדלק.

במהלך נסיעת המבחן שתתה מגאן אסטייט סולר בקצב של 6.1 ליטרים ל-100 קילומטרים, כלומר 16.4 קילומטרים לליטר. נסיעת המבחן הייתה אמנם ברובה בינעירונית, אבל יחד עם זאת היא הייתה מהירה ומאומצת. אני משוכנע שבנהיגה בינעירונית לא אגרסיבית אפשר לסחוט מהמגאן הזאת תוצאה של 20 קילומטרים לליטר. בעיר המכונית צפויה להצטיין פחות. היתרון של הדיזלים הוא בעיקר בשיוט בינעירוני. מי שמבלה בעיקר בעיר ורוצה לחסוך, מוטב שירכוש מכונית בנזין היברידית.

עד לפני שנים ספורות שילוב של מנוע דיזל ותיבה אוטומטית היה אפשר למצוא רק במרצדס ואולי גם בדגמים יקרים של פולקסווגן. ברנו הזאת מותקנת תיבה אוטומטית רובוטית עם שני מצמדים שישה הילוכים. התיבה הזאת, כמוה יש גם בפורד פוקוס, פולקסווגן גולף ומכוניות נוספות, היא יעילה ותורמת לביצועים ולחיסכון בדלק.

רנו מגאן אסטייט מיוצרת בספרד. העיצוב שלה מודרני ונאה. היא מרווחת מאוד ופרקטית למשפחה. תא המטען גדול מאוד – יתרון של התצורה הסטיישנית. מבחינה הנדסית זו לא מכונית מלוטשת במיוחד. המתלים שלה לא מכיולים למופת, היא נוחה אבל עלולה להתנדנד ולקפץ בצורה מוגזמת. התנהגות הכביש שלה סבירה אבל לא מלבבת. איכות הגימור לא מבריקה. פה ושם יש פלסטיקים זולים ולא נעימים.

לסיכום, רנו מגאן אסטייט היא שילוב מעניין של סטיישן ודיזל ותיבה אוטומטית. תצורת הסטיישן הייתה עד לאחרונה טאבו בארץ. אבל מאז יונדאי i30CW ופורד פוקוס סטיישן הטאבו הזה חוסל. מנועי דיזל, בגלל נוסחת המס הירוק ובגלל קבעונות ודעות קדומות של צרכני הרכב בארץ, הם עדיין מחזה נדיר. ייתכן שמכונית יעילה כמו המגאן הזאת תסייע לחסל גם את הטאבו הזה.

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪