רנו סימבול נגד יונדאי אקסנט – מבחן דרכים השוואתי

האם רנו סימבול, צרפתייה-טורקייה ומעט מיושנת, יכול לגבור על יונדאי אקסנט הדרום קוריאנית ששולטת בסגמנט?


מאת: יואב קווה, 06/08/2009
רנו סימבול
רנו סימבול
יונדאי אקסנט
יונדאי אקסנט
רנו סימבול נגד יונדאי אקסנט
רנו סימבול נגד יונדאי אקסנט
 
 

צילומים: גלעד ארצי

אני לא זוכר בדיוק לאן נסעתי. זוכר שהיה לח וחם. היה אתי בחור אחד, שיער קצוץ, עגיל באוזן שמאל. בהתחלה נהגתי בצרפתייה־טורקייה, והוא בדרום קוריאנית. אחר כך התחלפנו. אני לא זוכר מה בדיוק הרגשתי. אני זוכר שהדרום קוריאנית לא היתה מעודנת. בכל פעם שהפעלתי לחץ בינוני ומעלה על הדוושה הימנית, היא בעטה קדימה בבוז. תאוצה נמרצת, אין ספק, אבל איפה הנימוס?

הצרפתייה־טורקייה היא סיפור אחר. מכונית נוחה להפליא – כמו צרפתייה של פעם – סופגת, רכה, קצת שיכורה. בטח לא כמו הצרפתיות של היום, שמתחפשות בכוח לגרמניות.

המנוע צורח

אז מה, התאהבתי? תרגיעו. ברגע שהגיר הפגין את ביצועיו, הצטננתי. לרנו סימבול יש תיבת הילוכים מדגם AL4 , כן, זו שפותחה במשותף עם פז’ו־ סיטרואן ועם סימנס. אלא שזו תיבת AL4 מהדור הראשון, כך לפחות לפי התחושה, והיא מחליפה הילוכים בהתאם לקריזה שלה. אני נוהג רגוע, נותן קיקדאון קטן כדי להספיק לעבור את הצומת בירוק, ומאותה שנייה היא בטוחה שאני איזה מיכאל שומאכר ותוקעת אותי לנצח בהילוך שלישי. ממש מסרבת להעביר לרביעי. אני מתחנן לקצת שקט, והיא מאלצת את המנוע לצרוח ב– 4,500 סיבובים לדקה.

הגיר הזה מבאס את הצורה, ואני לא מדבר על הצורה של האוטו – שהיא די מבאסת בפני עצמה. לקחו רנו קליאו, הדביקו לה ישבן וכל מיני קימורים וסלסולים ושפמים. הטורקים אולי מתים על זה – רנו סימבול מיוצרת שם בעיר בורסה – אבל אני לא.

רנו סימבול  יונדאי אקסנט צילום מלפנים

פותחים את הלב

אז מה, אני שונא אותה? ממש לא. אני זוכר איך ניסיתי, ממש חיפשתי, את כל הדברים הטובים בה. פתחתי את הלב באופן הכי חיובי שאני יכול. אפילו הכנתי רשימה: התנהגות כביש מלבבת, כמו של פעם. אתם יודעים, עם זווית גלגול ותנועות גוף מודגשות. מושבים טובים מאוד. תנוחת ישיבה לא רעה. ותא מטען. כן, תא מטען. ממש מערה. לרגעים היה נדמה לי שתא המטען גדול יותר מהמכונית עצמה. אני עדיין חושב שבתנאים מסוימים אפשר לאחסן את המכונית כולה בתוך תא המטען שלה.

אה, כן, ויש לה חישוקי סגסוגת מתכת קלים. חוץ מזה, היא די מוזרה. ידיות האחיזה מפלסטיק נטרקות – כבר שנים לא נתקלתי בידיות לא משוככות. חלונות החשמל האחוריים נשלטים רק מאחור – וגם זה לא ממש. המתגים נמצאים מאחור, בין שני המושבים הקדמיים. אין כיסוי למראת האיפור. מה שבאמת הציק לי הוא שקוראים למכונית הזו רנו, אבל היא לא מצוידת בבקרת יציבות אלקטרונית (ESP). קוראים לה רנו, ואין לה אפילו צפצוף התראה אם הנהג שוכח לחגור את חגורת הבטיחות.

יונדאי אקסנט  צילום מלפנים

הולכים על האקסנט?

היה חם. הבחור עם העגיל מילמל משהו על הברמן הקבוע שלו, שמפניק אותו בצ’ייסרים. נשארו לנו עוד 200 ק”מ של נהיגה השוואתית. בקיצור, לבחור ביונדאי אקסנט? זה לא כזה פשוט. אקסנט היא מכונית מודרנית יותר מרנו סימבול. זה ניכר במיוחד בסביבת הנהג ובתא הנוסעים. לא שחור קודר, אלא בחירת צבעים בהירה ומלבבת יחסית. לא מתגים וכפתורים שנלקחו מהבוידעם של המאה שעברה.

פעולת תיבת ההילוכים האוטומטית של אקסנט חלקה ונעימה יחסית. המנוע מפיק ביצועים טובים. אקסנט היא סוס עבודה. אפשר לנסוע אתה בתנאי רכב ליסינג לאורך מאות אלפי קילומטרים, ולא לשמוע מחאת פלסטיק אחת. לנהוג כל היום עם הדוושה מרותכת לרצפה, ולא לאשפז אותה במוסך. אבל סוס עבודה, כמו סוס עבודה – יונדאי אקסנט היא מכונית לא נעימה במיוחד.

היה חם והיה עלינו לבחור. צרפתייה־טורקייה עם תא מטען ענק ומוזרויות או דרום קוריאנית גסת רוח? חייב לבחור? אם תצמידו אותי לקיר, תשקו אותי בשמן 20 – 50 ותכריחו אותי, אני בוחר ברנו. למרות הגיר, למרות היעדר בקרת היציבות האלקטרונית – ובגלל הטעם של פעם.

רנו סימבול צילום אחורי

רנו סימבול ויונדאי אקסנט – מפרט טכני

רנו סימבול

גרסה: 1.6 ליטרים, אוטומטית, Privilege
תצורה: סדאן, ארבע דלתות, חמישה מושבים
הנעה ותמסורת: קדמית, תיבת הילוכים אוטומטית בת 4 יחסי העברה ללא לתפעול ידני
מידות: אורך 426 ס"מ, רוחב 164 ס"מ, גובה 143 ס"מ, בסיס גלגלים 247 ס"מ, נפח תא מטען 506 ליטר, משקל עצמי 1,039 ק"ג
מנוע: בנזין, נפח 1,598 סמ"ק, הספק מרבי 105 כ"ס ב-6,000 סל"ד, מומנט מרבי 15.8 קג"מ ב-3,750 סל"ד
ביצועים (נתוני יצרן): מהירות מרבית 185 קמ"ש, זינוק ל-100 קמ"ש ב-11.9 שניות
צריכת דלק (נתוני יצרן, מדידה בתנאי מעבדה): 13.2 ק"מ לליטר
בטיחות: ארבע כריות אוויר, ABS , המכונית עדיין לא נבחנה במבחן ריסוק פומבי
שנת השקה: 2008
אבזור סטנדרטי: חישוקים קלים, מחשב דרך, בקרת אקלים

מחיר: 105 אלף שקל

יונדאי אקסנט

גרסה: 1.6 ליטרים, אוטומטית, GL
תצורה: סדאן, ארבע דלתות, חמישה מושבים
הנעה ותמסורת: קדמית, תיבת הילוכים אוטומטית בת 4 יחסי העברה ללא לתפעול ידני
מידות: אורך 428 ס"מ, רוחב 169 ס"מ, גובה 147 ס"מ, בסיס גלגלים 250 ס"מ, נפח תא מטען 390 ליטר, משקל עצמי 1,080 ק"ג
מנוע: בנזין, נפח 1,599 סמ"ק, הספק מרבי 112 כ"ס ב-6,000 סל"ד, מומנט מרבי 14.9 קג"מ ב-4,900 סל"ד
ביצועים (נתוני יצרן): מהירות מרבית 176 קמ"ש, זינוק ל-100 קמ"ש ב-12 שניות
צריכת דלק (נתוני יצרן, מדידה בתנאי מעבדה): 14.2 ק"מ לליטר
בטיחות: שש כריות אוויר, ABS , המכונית עדיין לא נבחנה במבחן ריסוק פומבי
שנת השקה: 2006
אבזור סטנדרטי: פנסי ערפל קדמיים, מחשב דרך

מחיר: 109 אלף שקל

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪