רנו קליאו: פתאום נחשקת מבחן דרכים

בזכות עיצוב מוצלח, רנו קליאו החדשה מצליחה לבלוט, למשוך מבטים וליצור נוכחות - משהו שקשה היה לומר על הדורות הקודמים של המכונית


מאת: יואב קווה, 24/08/2013
רנו קליאו
רנו קליאו
RENAULT CLIO 2013 TEST
RENAULT CLIO 2013 TEST
רנו קליאו
רנו קליאו
 
 

צילום: יואב קווה

כביש 6 צפון. לרנו־קליאו־שלי־עד־מחרתיים יש מנוע 3 צילינדרים, 900 סמ"ק. כשאני לא לוחץ על הדוושה הימנית הוא חסכוני (וחלש) כמו מנוע 3 צילינדרים, 900 סמ"ק. כשאני לוחץ, והסל"ד עולה – ומגדש הטורבו נכנס לעבודה – נעשה המנוע חזק כמו מנוע בנפח כפול. צריכת הדלק גוברת בהתאם. האתגר הוא להשתמש כמה שפחות בטורבו. אני לא אוהב את האתגר הזה. אני רוצה לנסוע בלי לחשוב.

כביש 65 מזרח. לרנו־קליאו־שלי־עד־מחרתיים יש צבע צהוב עז. היא מושכת הרבה מבטים. זה לא רק בגלל הצבע. למכונית הזאת יש עיצוב מוצלח. היא מצליחה לבלוט. יש לה נוכחות. זה משהו שקשה היה לומר על הדור הקודם של קליאו וזה שלפניו. רנו קליאו החדשה היא, פתאום, מכונית נחשקת.

איך הם עשו את זה? זה הגודל (406 ס"מ מפגוש לפגוש), אלה הפורפורציות הדינמיות (יותר רחבה, יותר נמוכה), אלה ידיות הפתיחה הנסתרות (בסגנון ניסאן ג'וק, אלפא רומיאו ג'ולייטה ואחרות) שנותנות אשליה שמדובר ברכב עם שלוש דלתות ולא חמש, אלה התפיחות וקימורי הפח של המרכב. היד היא היד של מעצב הרכב לורנס ואן דן אקר, שעבר בשנת 2009 ממאזדה לרנו. קליאו וקפצו'ר החדשות הן היצירות הראשונות שלו בחברה הצרפתית.

רנו קליאו מלפנים

הגרסה הבסיסית של רנו קליאו – 1.2 ליטר, 74 כ"ס, ידנית – עולה 75 אלף שקל. הגרסה בה אני נוהג כרגע – 0.9 ליטר טורבו, 90 כ"ס, ידנית – עולה 84 אלף שקל. ואילו הגרסה האוטומטית – 1.2 ליטר טורבו, 120 כ"ס – עולה 104 אלף שקל. קליאו, בכל הגרסאות, מצליחה לתת ללקוח את התחושה שהוא קנה משהו שאמור לעלות יותר ממה שהוא שילם. זוהי נקודת מפתח. הצרכנים הרי תמיד מחפשים את הפער הזה בין המחיר ששילמו לתמורה הנתפסת. לא משנה אם זה סוזוקי אלטו ב-50 אלף שקל או מרצדס E קלאס ב-500 אלף.

האתגר של יצרן הרכב הוא לבנות מכונית שעושה רושם יקר אבל זולה לייצור. רנו קליאו יושבת על פלטפורמה קיימת – של ניסאן מייקרה. כך חסך הקונצרן הון תועפות בהוצאות פיתוח. גם הוצאות הייצור כנראה מקוצצות. הם חסכו איפה שאפשר, איפה שלא רואים. הפלסטיקים במקומות הפחות גלויים הם זולים ונוקשים. המכונית עצמה, בנהיגה ובשימוש, מעניקה רושם של מוצר שאיננו מוקפד ומלוטש עד הסוף. פיז'ו 208 וגם קיה ריו מעניקות תחושה הדוקה יותר. קשה לחוש בכך בקליאו החדשה. בוודאי כשמולך ניבט מסך מולטימדיה מקורי, 7 אינץ', עם תפריט בעברית.

כביש הסרגל. כשאני רוצה לעקוף אני חייב לנעוץ במנוע זוג דורבנות. פחות מ-3,200 סל"ד ואין עם מי לדבר. רק ברגע שהמנוע מגיע לקצב הנכון, מתעורר הטורבו לחיים והעסק מתחיל לרוץ. זה חיסרון: צריך להתעסק יותר בהילוכים, לרשות הנהג עומדת רצועת כוח צרה יחסית. לעומת זאת, מדובר במנוע יציב ומאוזן וקשה לנחש שהוא מורכב משלוש בוכנות ולא ארבע. בשונה אגב מהמולטיאייר שני צילינדרים של פיאט, שהוא פחות מאוזן (אבל הרבה יותר עליז).

רנו קליאו מאחורה

כביש הבקעה, ממחולה דרומה. רנו קליאו החדשה מספקת התנהגות כביש טובה. טובה אבל לא מבריקה. היא הרבה יותר טובה מקודמתה. היא פחות טובה מפורד פיאסטה ופיז'ו 208. כמה זה חשוב? לרוב הלקוחות, זה לא חשוב.

השוק האירופאי על הפנים. המכירות בשפל שלא היה כדוגמתו שנים רבות. השנה, 2013, תיגמר ב-12 מיליון מכוניות חדשות שיעלו על כבישי אירופה. בשנת 2008 נמכרו 16 מיליון. המפעלים בכושר ייצור עודף. היצרנים מנסים לסגור מפעלים ונתקלים בוועדי עובדים חזקים ובממשלות שמנסות למנוע אבטלה.

רנו, פיז'ו וסיטרואן תלויות כבר שנים, יותר מדי שנים, בשוק המקומי. כולם מחפשים מוצא, מתכננים דגמים למדינות מתפתחות, למזרח אירופה, לדרום אמריקה, לסין. את רנו מצילה השותפה ניסאן, שמוכרת בהצלחה בצפון אמריקה.

כביש 90, עוקף יריחו. רנו קליאו 0.9 ליטרים טורבו פחות חסכונית מהמצופה – 8 ליטרים ל-100 קילומטרים, כלומר 12.5 ק"מ לליטר. לו הייתי מתאפק ונוסע לאט יותר, לו לא הייתי נעזר תכופות בכוח הטורבו, הייתה נרשמת צריכה של כ-15 ק"מ לליטר.

רנו קליאו צילום צד

אנשי המכירות הוותיקים של קרסו, יבואן רנו, מכירים את הלקוחות הוותיקים המבוגרים שחוזרים וקונים רנו אחרי רנו. רואה מוסך, לא רואה מוסך – הם חוזרים וקונים רנו. בימים האחרונים מסתמן שינוי. קליאו החדשה מושכת לאולמות התצוגה לקוחות חדשים וצעירים. וכל השאר לא חשוב.

רנו קליאו

גרסה: 0.9 טורבו בנזין ידנית, אקספרסיון
מחיר: 83,900 שקל
מרכב 5 דלתות, 5 מקומות ישיב הנעה ותמסורת קדמית, ידנית (5 הילוכים)  מנוע 3 צילנדרים,
898 סמ"ק, בנזין, טורבו הספק מרבי 90 כ"ס ב-5,250 סל"ד מומנט מרבי 13.7 קג"מ ב-2,500 סל"ד
מהירות מרבית 182 קמ"ש
תאוצה ל-100 קמ"ש 12.2 ש'
צריכת דלק (נתוני יצרן) 22.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק (נתוני מבחן) 12.5 ק"מ לליטר
דרגת זיהום 3
בטיחות 4 כריות אוויר
ציון 5 כוכבים במבחן ריסוק
ממדים אורך 406 ס"מ, רוחב 173 ס"מ, גובה 145 ס"מ, בסיס גלגלים 259 ס"מ
נפח תא מטען 300 ליטרים נפח
תא מטען בקיפול מושבים 1,146 ליטרים
צמיגים 195/55/16
משקל עצמי 1,084 ק"ג
אבזור כלול במחיר הנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, דיבורית בלוטות', מערכת מולטימדיה עם מסך מגע

בעד עיצוב, נוחות, מרחב פנים, חבילה כוללת
נגד רצועת כוח צרה – בגרסת המנוע 0.9 ליטר, 4 כריות אוויר בלבד
סיכום קלף חזק, להיט בטוח

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪