שברולט אורלנדו מבחן דרכים

גם שברולט וגם אורלנדו. ישר דמיינתי בראש מיניוואן ענק, לפחות בגודל של פלורידה. כזה שהאמריקאים מסיעים בו את הילדים לבית ספר בבוקר ולמק דרייב בצהריים.


מאת: יואב קווה, 24/04/2012
שברולט אורלנדו
שברולט אורלנדו
שברולט אורלנדו
שברולט אורלנדו
 
 
Share

צילום: דודו בכר

עם מנוע דיזל מוצלח, שברולט אורלנדו היא מתחרה ראויה בקטגוריית המינוואנים
גם שברולט וגם אורלנדו. מיד דמיינתי מיניוואן ענק, לפחות בגודל של פלורידה. כזה שהאמריקאים מסיעים בו את הילדים לבית ספר בבוקר ולמק דרייב בצהריים. אורלנדו, שיקרתי לעצמי, הוא מיניוואן בלי המלה מיני. תביאו שישה, תביאו שבעה, תביאו שמונה ילדים – הכל ייכנס.

או שלא. אורלנדו הוא מיניוואן קוריאני. והוא לא מיניוואן. הוא מיני מיניוואן, כלומר מיניוואן קומפקטי. מהסדרה של מאזדה5, סיטרואן C4 פיקאסו, פיז'ו 5008 וכו'. מדובר במיניוואנים שמבוססים על מכוניות משפחתיות. במקרה של אורלנדו, זה שברולט קרוז. לקחו רצפה של שברולט קרוז ובנו סביבה מרכב של מיניוואן. יש שלוש שורות מושבים, אבל כמו אצל המתחרות, לא נשאר מקום לתא מטען. ברגע שמשתמשים בכל שבעת המושבים, הנוסעים נאלצים להחזיק את התיקים שלהם על הברכיים.

שאלה: מה הייחוד של אורלנדו? תשובה: המנוע. בפרסומות כתוב שיש לו מנוע טורבו. מנסים להסתיר מאתנו שבעצם זה דיזל טורבו. למה, דיזל זה בושה? לא אם מדובר בטויוטה לנדקרוזר. לא אם מדובר בסקודה אוקטביה מונית. כן אם מדובר במכונית פרטית. וזה מצער. כי מנועי הדיזל המודרניים מצוינים וחסכוניים. באירופה הבינו את זה מזמן: רוב המכוניות שם, כולל מכוניות הפאר כמו מרצדס S קלאס, מצוידות במנועי דיזל. אצלנו הקיבעון הזה נשאר, ומשרד האוצר עוזר להנציח אותו: המדד הירוק של משרד האוצר מפלה לרעה דיזלים, כך שהמיסוי עליהם גבוה יחסית.

שברולט אורלנדו צילום מלפנים

מספיק דיבורים

איך הדיזל של האורלנדו? מצוין. חזק, חלק ושקט. אתם באמת עלולים להתבלבל ולתדלק באוקטן 95. היתרון הגדול של דיזל הוא אורך חיים מופלג וחיסכון בדלק. אם כי האורלנדו, אני חייב לציין, לא הפיל אותי מהכיסא. בנסיעת המבחן הוא שתה בקצב של 10 ק"מ לליטר סולר. אני מעריך שבאותם תנאי נהיגה קשים מיניוואן בנזין ישתה בקצב של 8–9 ק"מ לליטר.

אז מה אנחנו מקבלים? מנוע דיזל חזק ומוצלח. מנגנון קיפול מושבים נהדר. באמת. הושיטו יד והמושב האמצעי מתקפל כמו מעצמו. בקרת אקלים מפוצלת ובקרת שיוט. מרחב פנים טוב. במושבים בשורה השלישית אפשר להושיב שני מבוגרים – אולי לא בנסיעה לאילת, אבל עד רעננה אין בעיה. נוחות הנסיעה טובה מאוד. מערכת המתלים של אורלנדו מכוילת היטב. אם אתם זוכרים ‏(אולי בסיוטי הלילה‏) את שברולט ויואנט, אז אין למה להשוות. אפשר לומר שהימים שבהם הקוריאניות האלה היו מתנדנדות סהרוריות על הכבישים נגמרו.

המכונית די קופסתית למראה. נעשה ניסיון לפצות על כך עם חזית בומבסטית, גריל שברולט ענק in your face. שימו לב שבפרסומות מצולמת המכונית עם מנשא אופניים אחורי, שמולבש על וו גרירה. יש כאן ניסיון ברור להדביק למכונית תדמית של רכב פנאי, אולי אפילו שטח. מישהו אמר ניסאן קשקאי? ההיגיון השיווקי ברור: רכב כביש־שטח נחשק יותר ממיניוואן. על רכב שטח אפשר לגבות יותר כסף. ואורלנדו אינו זול: 170 אלף שקל, שזה 9,000 שקל יותר ממאזדה5 ו–12 אלף שקל יותר מטויוטה ורסו. אבל לכם אני ממליץ לא ליפול בפח. אורלנדו הוא לא ג'יפון אלא מיניוואן. ודווקא די מוצלח. ותעשו לי טובה, אל תתרגשו מהדיזל. הוא בסדר גמור.

שברולט אורלנדו צילום צד

בעד: מנוע דיזל מוצלח, סידור מושבים יעיל

נגד: אופי קופסתי

שורה תחתונה: מתמודדת ראויה

 

שברולט אורלדנו – מפרט טכני

 

תצורה: מיניוואן קומפקטי, 5 דלתות, 5+2 מקומות ישיבה, הנעה קדמית, תיבת הילוכים אוטומטית (6 הילוכים)

מחיר: 170 אלף שקל

שנת השקה: 2010

מנוע: דיזל טורבו, 1,998 סמ"ק

הספק מירבי: 163 כ"ס ב-3800 סל"ד

מומנט מירבי: 36.7 קג"מ ב-2000 סל"ד

תאוצה: (0 – 100)  11 ש'

מהירות מירבית: 195 קמ"ש

צריכת דלק נתוני יצרן: 14 ק"מ לליטר

נתוני מבחן: 10 ק"מ לליטר

דרגת זיהום: 14

מבחן ריסוק: 5 כוכבים

בטיחות: שש כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית

אורך: 465 ס"מ

בסיס גלגלים: 276 ס"מ

רוחב: 183 ס"מ

גובה: 162 ס"מ

נפח תא מטען: 101 ליטרים (739 ליטרים עם קיפול מושבים)

משקל עצמי: 1659 ק"ג

צמיגים: 215/60R16

אבזור כלול במחיר: בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, בקרת שיוט, מחשב דרך

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • יונדאי איוניק היברידית פרימיום אוטומטית
    מחירון: 135,900 ₪
    המחיר שלנו: 118,000 ₪
    חסכון: 17,900 ₪
  • ניסאן קשקאי 1.2 טורבו אוטומטית
    מחירון: 143,990 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 19,090 ₪
  • סיטרואן קקטוס טורבו אוטומטית
    מחירון: 106,900 ₪
    המחיר שלנו: 84,900 ₪
    חסכון: 22,000 ₪
  • ב.מ.וו 118i רמת גימור S אוטומטית
    מחירון: 175,000 ₪
    המחיר שלנו: 136,500 ₪
    חסכון: 38,500 ₪
  • סיטרואן ברלינגו 75 כ"ס ידנית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 97,900 ₪
    חסכון: 42,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 2.0 ליטר ספורט - סדאן אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 116,000 ₪
    חסכון: 16,000 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 108,400 ₪
    חסכון: 25,100 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 148,000 ₪
    חסכון: 21,900 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 121,400 ₪
    חסכון: 18,500 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 67,000 ₪
    חסכון: 12,500 ₪
כל הדגמים
יונדאי איוניק היברידית פרימיום אוטומטית
מחירון: 135,900 ₪
המחיר שלנו: 118,000 ₪
חסכון: 17,900 ₪
ניסאן קשקאי 1.2 טורבו אוטומטית
מחירון: 143,990 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 19,090 ₪
סיטרואן קקטוס טורבו אוטומטית
מחירון: 106,900 ₪
המחיר שלנו: 84,900 ₪
חסכון: 22,000 ₪
ב.מ.וו 118i רמת גימור S אוטומטית
מחירון: 175,000 ₪
המחיר שלנו: 136,500 ₪
חסכון: 38,500 ₪
סיטרואן ברלינגו 75 כ"ס ידנית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 97,900 ₪
חסכון: 42,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 2.0 ליטר ספורט - סדאן אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 116,000 ₪
חסכון: 16,000 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 108,400 ₪
חסכון: 25,100 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 148,000 ₪
חסכון: 21,900 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 121,400 ₪
חסכון: 18,500 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 67,000 ₪
חסכון: 12,500 ₪
Share
Share
הצג שיתוף
סגור שיתוף