שברולט טראקס – מבחן דרכים

שברולט טראקס עבר מתיחת פנים מקיפה. האם הוא טוב לכל מסלול?


מאת: אורון טל, 13/02/2017

שברולט טראקס מבחן דרכים

טראקס, על שום מה ולמה?
שברולט טראקס הוא רכב קרוסאובר קטן – מעיין ניסאן ג'וק של שברולט. שברולט טראקס רוצה את ניסאן ג'וק על הכוונת, אבל גם את סוזוקי קרוסאובר המצליח. מאז 2011, קטגוריית הג'יפונים (קרוסאוברים קטנים) גוזלת מכירות מקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות, כאשר מלמעלה מאיימים עוד הקרוסאוברים הבינוניים, נוסח קיה ספורטאז'. זה האחרון, באמצעות מחיר אטרקטיבי, איכות גבוהה ומפרט טכני נדיב, גורם לכולם להזיע בגזרת ה- 130 אלף שקלים.
שברולט טראקס נקרא לדגל עוד בשנת 2012. ביחד עם אופל מוקה התאום, הוא מתבסס על פלטפורמת גמא 2, שהיא שדרוג של פלטפורמת האופל קורסה של שנת 2000. על הפלטפורמה הנוכחית יושבות גם שברולט סוניק ושברולט ספארק.

מבחן דרכים שברולט טראקס

הזרקת בוטוקס לכבוד השנה החדשה
שברולט טראקס זכה למתיחת פנים לקראת 2017. זה כלל חזית חדשה לגמרי, עם גריל, פגוש קדמי, יחידות תאורה (תאורת יום LED ברכב המבחן) ומכסה מנוע נוסח שברולט ספארק ושברולט מאליבו. החזית פחות בולבוסית מבעבר. יותר דינמית. יותר מלוכסנת. האם שברולט לקחו ברצינות רבה מדיי את המוצא הדרום קוריאני של הרכב? מאחור דווקא אין יותר מדיי שינויים. בקליות הפנסים האחוריות לוטשו וזכו לגימור בהיר יותר, הפגוש האחורי עודכן קלות, וזהו פחות או יותר.
שברולט טראקס נשאר ג'יפי משהו במראהו. הוא עדיין קשוח יחסית. נראה גבוה, חסון וצר. שונה מאוד מהמראה הדינמי של ניסאן ג'וק והונדה HRV למשל. מצד שני הוא נראה קצת יותר שרירי מאשר סקודה יטי הקופסתי.

שברולט טראקס 2017 מבחן דרכים

נפש בריאה בגוף בריא
גם בפנים שינו משהו. שברולט טראקס החדש עבר ריענון פנימי. הדשבורד מעוצב מחדש, בסגנון שברולט מאליבו ושברולט ספארק החדשות. יש פה גם אזכורים של שברולט קרוז החדשה. המראה יותר רך וגלי. תא הנוסעים נראה יותר זורם ועגול, פחות פלסטיקי ומרובע מהקודם. אין יותר לוח מחוונים דיגיטלי מציק, כמו שהיה בקודם (ובסוניק). אך איכות החומרים עדיין פשוטה מדיי, כאשר הפלסטיק מרגיש לפחות עמיד יותר. עבה יותר. רכב המבחן היה ברמת הגימור LT הגבוהה (יש LS יותר זולה). ברמה זאת יש גימור דמוי עור אפילו בדשבורד עם תפירה בהירה גסה. מוטיב זה ממשיך גם לתוך המושבים עם הריפוד המשולב בד ועור (סינתטי) .
מערכת המולטימדיה המקורית של שברולט (MYlink) ברמת הגימור LT מגיעה עם צג מגע 7 אינץ'. המערכת תומכת בחלק ממכשירי האנדרואיד ואפל, ויש בה מצלמת רוורס מובנית. חבל רק שהמסך ממוקם רחוק מדיי מהנהג, והסמלילים (אייקונים) קטנים מדיי לתפעול בנהיגה מהירה או סתם תמרון בעיר. איכות השמע דווקא טובה.

שברולט טראקס מולטימדיה

המושבים טובים בסה"כ. אמנם חסרה תמיכה צדית, והבסיס טיפה קצר מדיי, אך בסה"כ המושב נוח למדיי, והוא ימשיך להפתיע בהמשך… יש אפילו תמיכת גב תחתון חשמלית מועילה. פחות מועילה היא משענה היד של רכב המבחן. לטעמי גבוהה מדי, מציקה ומיותרת רוב הזמן. תנוחת הנהיגה דווקא מעולה. אתה יושב גבוה ושולט. שדה הראייה רחב, עם תכנון נכון של קורות השמשה הקדמית. גם המראות טובות, ושדה הראייה לאחור טוב. בכלל התחושה בתא אוורירית, למרות בחירת הצבעים הקודרת משהו של התא. גלגל ההגה מצופה העור נוח לאחיזה, ובעל כפתורי תפעול יעילים למערכת המולטימדיה ובקרת השיוט ומגביל המהירות.
מאחור די מרווח. תכנון בסיס המושבים הקדמיים יעיל, לטובת מרווח רגליים מוצלח ליושבי השורה האחורית. מרווח הראש פחות מבריק , בעיקר לבעלי גובה מעל 1.80 מטרים. תא המטען יעיל, בעל שפה נמוכה ושטוחה. הנפח טוב אך לא מבריק: 354 ליטרים (785 בקיפול מושבים). בכל זאת פלטפורמת סופרמיני.

שברולט טראקס חוות דעת

סופרמיני בעיר?
בעיר שברולט טראקס מרגיש בבית. תנוחת נהיגה גבוהה, מושב נוח, מידות קומפקטיות ויחידת כוח זריזה. בכל זאת, אם יש משהו טוב בקרוסאוברים קטנים, זה שהם תופסים פחות שטח כביש ממשפחתית קומפקטית, ותנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת. מנוע ה-1.4 ליטר טורבו המוכר (140 כ"ס ב-4,900 סל"ד לא גבוהים), מרגיש נמרץ להפתיע. ביחד עם תיבה אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים, העסק מרגיש חיוני. אין השהיות כמעט. למעשה הקלילות מזכירה רכב אטמוספרי. אך גם הרעש שחודר לתא הנוסעים מזכיר מנוע אטמוספרי מיושן ומחוספס משהו.
פעולת המתלים נוקשה, אך עמוקה, ואתה נזכר פתאום שדווקא בגלל הישיבה הגבוהה, כל שיבוש קטן מטלטל אותך יותר. עם הגברת המהירות המצב משתפר.

שברולט טראקס ביצועים

שייטת מדופלמת מחוץ לעיר?
מעניין, אבל בשיוט מחוץ לעיר שברולט טראקס מרגיש בבית. מוצק, חסון, בוגר וחזק רוב הזמן. פייר, הופתעתי. אפילו בידוד רעשי הכביש והרוח סביר למדי. עושה רושם ששברולט (דייהו?) לקחו שיעורי בית מאופל. ההגה מוצק משהו, אך מלאכותי עדיין. לא הכי מדויק. יש שטח מת מוחשי באמצע. הבלמים ספוגיים, כרגיל בשברולט. אך בסה"כ הוא מרגיש בטוח ובעל זמינות כוח מעולה לכל עקיפה מזדמנת. הוא נותן תחושה של רכב שיכול לכסח מרחקים בקלות.
אם זאת, זה לא ממש הרכב לתקיפת פניות. למרות שזוויות הגלגול לא נוראיות, ההגה הלא מתקשר, לוחמת המומנט ביציאה מפניה תחת עומס והבלמים הספוגיים, מורידים קצת את החשק. גם ככה הישיבה הגבוהה והצרה לא מועילה פה. בסה"כ רכב בטוח. לא יותר מזה.
בנהיגת שבילים אגב, פעולת המתלים הנוקשה, בסה"כ סופגת ולא מתרסקת. זה לא אוטו שטח. אך בשבילים ברמת הפרייבט הוא סבבה.
צריכת הדלק המשולבת בסוף המבחן עמדה על 11.2 ק"מ לליטר. לא מבריק, אך לא היינו עדינים עם האוטו.

שברולט טראקס מחיר

נוסחה מנצחת?
שברולט טראקס הוא רכב בוגר, חזק ובעל נוכחות מצ'ואיסטית משהו. רכב הבסיס (LS) יעלה 122,900 שקלים. רכב המבחן ברמת הגימור LT כבר עולה 132,900 שקלים. זה כבר לא זול. סקודה יטי, רכב בוגר ומלוטש יותר יעלה קצת פחות, אך גם ייתן פחות כוח ואבזור. פיז'ו 2008 תעלה רק 114,900 שקלים, ותיתן יותר נוחות, אך פחות עיצוב ו… כוח. אם אתם מחפשים אוטו קומפקטי, אך משפחתי, שיהיה נוח לתמרון בעיר, אך מהיר ובוגר מחוץ לעיר, אז שברולט טראקס הוא אופציה לא רעה.

לקריאה נוספת – שברולט טראקס חוות דעת

 

שברולט טראקס – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: LT
מחיר: 132,900 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,364 סמ"ק
הספק מירבי: 140 כ"ס ב-4,900 סל"ד
מומנט מירבי: 20.4 קג"מ ב- 1,850 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 191 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 9.8 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 14 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 12 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש

מימדים:

אורך: 425.7 ס"מ
רוחב: 177.6 ס"מ
גובה: 167.4 ס"מ
בסיס גלגלים: 255.5 ס"מ
משקל עצמי: 1,334 ק"ג
מידות צמיגים: 205/70/16
נפח תא מטען: 356 ליטרים, בקיפול מושבים: 785 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית MyLink עם מסך מגע 7 אינץ', 6 רמקולים, תמיכה ב-Android CarPlay ו- Apple CarPlay, שליטה מההגה, חיבור USB , דיבורית בלוטות'

בטיחות: מצלמת נסיעה לאחור, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת עצור-סע, מערכת מובילאיי למניעת תאונות.

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת שיוט, גלגל הגה מצופה עור, דיפון וריפוד דמוי עור לדשבורד.

מחוץ לרכב: תאורת יום LED משולבת בפנסים ראשיים, גימורי כרום בתחתית חלונות הצד, חישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ'

 

.