308 SW אהובתי מבחן הדרכים

לו רק היו החופים של ים המלח מתרחקים קצת, לו רק הכביש המפותל היה מתארך. מבחן עיקולים לפיז'ו 1.2 ליטר, 3 צילינדרים, סטיישן


מאת: בוריס קושניר, 08/02/2016

פג'ו 308 חוות דעת

כל פעם כאשר אני נכנס לרכב חדש אני מתמלא בתחושת החמצה וגעגוע. אני מצטער על התקופה שנגמרה, שבה סמלים אמרו הכול וגם נפח המנוע היה שם דבר. תקופה שבה היו "סוסים גרמניים", "נוחות צרפתית", פח דק ופח עבה, סוחב את הקסטל או לא סוחב.

העידן הזה נגמר. המנועים קטנים עם טורבו, הגרמנים יותר נוחים מהצרפתים, כולם סוחבים את הקסטל ואף אחד לא מתקלקל. וחוץ מזה, אנחנו צועדים לעידן של מכוניות אוטונומיות, ללא נהג.

משעמם. מאוד בטוח ומשעמם. מה עושים?

פונים לאנשים חסרי מנוח ואקסצנטריים מטבעם. הם כבר ידאגו לנו.

מחלקת נסיעות המבחן הייתה נדיבה אלי במיוחד באותו היום. קיבלתי הסבר מאוד מפורט על המערכות של הרכב. ביקשו ממני לשים לב לבסיס הגלגלים הגדול (273 ס"מ) ולמרחבים של תא המטען. הנהנתי בראש.

אנחנו עומדים מול פיז'ו 308 SW . האותיות האלה, SW, פירושן "SPORT WAGON", כלומר "הכרכרה הספורטיבית" או בקיצור סטיישן. פלח השוק הזה תפס בשנים האחרונות בישראל פופולאריות מבורכת והרבה בזכות ציי הרכב בליסינג. ראו את ההצלחה של גרסאות הסטיישן של פורד פוקוס, יונדאי i30, קיה סיד ועוד.

308 SW היא בין היפות. היא משתרעת לאורך של 485 ס"מ. העיצוב שלה הרמוני. נראה לי שהמעצבים ציירו קודם אותה ורק אחר כך את ההצ'בק. החלק האחורי משלים את הקווים הרכים של המרכב.והופך אותה לזורמת ומכובדת עוד יותר. היא נמוכה יחסית לאחיות בקבוצה. רק 140 ס"מ. ואילו הגדלת בסיס גלגלים ייצרה נפח תא מטען נדיב במיוחד – 599 ליטר. הסטיישן הזאת עומדת על הבמה ללא רגשות אשם.

אני מכניס את המפתח לחריץ ההתנעה ומתגלגל החוצה לרחוב כהנמן הסואן והמצולק. אני בג'ונגל הבני ברקי. אבל בתא הנוסעים שורר שקט. יש תחושה שהזכוכית של החלון עבה יותר מהרגיל. ההגה הקטנטן ולוח השעונים המורם הופכים בתוך כמה דקות לחברים שלי. אני אוהב את הסידור הזה. ואילו המחוג של מד הסל"ד זז בכיוון הפוך מהמקובל. זה לא משנה הרבה, אבל שוב, קצת פחות משעמם.

המנוע, PURETECH, החליף מנוע פחות מוצלח. למה פחות מוצלח? כי הנוכחי כל כך מוצלח, חזק, חי ושקט, שעל המנוע הקודם חבל לבזבז אפילו שניה. ובנוסף לזה הוא מחובר לגיר יפני 6 מהירויות ויחד הם צוות לעניין. המנוע מספק קג"מים בשפע בסל"ד נמוך ואילו הגיר מחלק אותם בחוכמה. וכל זה חלק.

המכונית בנויה על השלדה החדשה הקלה של החברה. מאות קילוגרמים נחסכו בזכות שיטות חדשות של הלחמה והדבקה. התוצאה היא 1,200 ק"ג.

שילוב של משקל נמוך וטורבו חייבים להביא תוצאה חיובית. עלי לבדוק אותה במקומות הנכונים. היעד נבחר. נסיעה לדרום ים המלח – מה יכול להיות יותר טוב.

אני מתחיל ישר מהחלק המעניין. הירידות מסדום לערד, כביש 31. אחרי שסיימנו ספרינט לאורך כביש 6, אני לוחץ על הלחצן S ושום דבר דרמטי לא קורה. מתחיל ללחוץ על הדוושה. הסיבוב הקרוב נפתח, אני מצווה על התיבה להשאיר בהילוך שלישי ונכנס לסיבוב במהירות. הנה זה בא. המכונית נכנסת באלגנטיות לפניה, לא סובלת מזווית גלגול או רכינה מיותרת, הזנב משתף פעולה בהיגוי יתר עדין והצמיגים לא משמיעים שום צווחה. כניסה בטוחה, יציאה מדורגת, לחיצה על המצערת, השבלול מתחמם ודוחף יותר אוויר לבוכנות. יש! יש לה את זה. BIG TIME. אני רק מתפלל ששום דבר איטי לא יצוץ לי בדרך למטה. ובאמת שום דבר. השעה 0730, יום שישי. אני והקליע הסטיישני דוהרים יחד. ההגה הקטן מעצים את תחושת הקרטינג.

שום דבר לא מפריע לך בנהיגה. רק שני לחצנים על ההגה ושום עומס גם על קונסולה המרכזית. רק מסך גדול וגלגלת לכיוון עוצמת הצליל. MILES DAVIS מפלרטט עם החצוצרה. אני מסודר.

בשביל 2014 כל זה היה ברמה של מהפכה. אפשר לנחש שבשנתיים הבאות נראה יותר ויותר תאי נוסעים סטייל מינימליסטי ושקט שכזה.

אבל למה לדבר על 2017? אני יושב באחד המושבים הנוחים בנמצא. הוא מחזיק אותי בסיבובים ולא נותן לגב שלי להתעייף. אני רוצה שהחופים של ים המלך יתרחקו עוד קצת. עוד ירידות ועוד סיבובים. המנוע שקט וחזק. 1,200 סמ"ק, שלושה צילינדרים, טורבו. כבוד.

עוצר בתצפית. המנוע מתקרר ומשמיע צקצוקים. גם אני משמיע כמה. אף אחד פה לא עייף. לא אני ולא האוטו. מד הדלק אופטימי. צריכת הדלק שנרשמה עד כה – 15 קילומטרים לליטר. אני לא מקרב את התחממות הגלובלית. המצפון שלי שקט. יש לי רק בקשה אחת. תוסיפו בקרת שיוט אדפטיבית, כזאת שיודעת לבלום ולשמור מרחק אוטומטית.

ועכשיו לא להפריע לי. אני נוהג במכונית מודרנית שמתנהגת כמו מכונית "של פעם". ומחכה לי עוד דרך חזור לרמת גן. 308 SW אהובתי.

308 SW אהובתי מבחן הדרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.2 ליטר אקטיב
מחיר: 134,900 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 3 בוכנות
נפח: 1,199 סמ"ק
הספק מירבי: 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מירבי: 23.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 205 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 10.0 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 21.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 15 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 458.5 ס"מ
רוחב: 180.4 ס"מ
גובה: 147.1 ס"מ
בסיס גלגלים: 273.0 ס"מ
מידות צמיגים: 205/55/16
נפח תא מטען: 660 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,515 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: מערכת מניעת תאונות של מובילאיי, בקרת משיכה, סייען זינוק בעליה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת עצור-סע, חיישני נסיעה לאחור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות

מולטימידיה: מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע בגודל 9.7 אינץ', חיבור בלוטות', USB ו-AUXX, שליטה מגלגל ההגה

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים מפוצלת, שקע 12V, חיישני חנייה, חיישני גשם, גלגל הגה מצופה עור

מחוץ לרכב:  תאורת יום LED, פנסי ערפל קדמיים עוקבי פניה, תאורת LED אחורית, חישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ'

.
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪