DS3 מבחן דרכים

האם אאודי ומיני צריכים להיכנס לכוננות ספיגה?


מאת: בוריס קושניר, 17/07/2016

סיטרואן ds3 מבחן רכב

צילומים: אסף בוכובזה

בשנת 2009 הפתיעו הצרפתים את עולם הרכב כשהכריזו על מותג חדש שמנגן על מיתרי הנוסטלגיה. שם המותג החדש, DS, רומז כמובן לסיטרואן DS האלמותית משנות ה-1950 אבל אנשי חברת האם PSA, הבעלים של פיז'ו – סיטרואן, הסבירו שלמעשה מדובר בצירוף מילים Different Spirit או Distinctive Series.
לברוא מותג חדש זה לא פשוט, על אחת כמה לברוא מותג יוקרה. בעבר היו מספר נסיונות צרפתיים, הן מצד פיז'ו, סיטרואן ורנו, להתחרות בגרמנים. אתם זוכרים אולי את רנו ואל סטיס, פיז'ו 607, סיטרואן C6. אף אחד מהנסיונות האלה לא צלח.
אבל עכשיו נראה שהכוונה רצינית. לא הבלחה של מכונית יוקרה אחת אלא סדרה שלמה ומותג נפרד. עד שנת 2018 מתכוונים הצרפתים להציג שישה דגמים חדשים לחלוטין, כולל שני קרוסאוברים אופנתיים. וכל זה מלווה בהבנה שיידרשו שנים ארוכות עד לביסוס המעמד של המותג הזה. החלום לטווח רחוק הוא ליצור מותג יוקרה עם סטייל ייחודי, שאפשר למכור ביוקר ללקוחות סינים ולאחרים, בדיוק כמו שקונצרן פולקסווגן עשה עם אאודי, טויוטה עם לקסוס, ניסאן עם אינפיניטי וכו'.
הראשונה בסדרה היא DS3. בגלגול הקודם שלה היא עוד נשאה את הלוגו של סיטרואן. עכשיו היא DS טהורה. גם אם תחפשו בעזרת פנס, לא תמצאו עליה את הלוגו של סיטרואן.
את ה-DS שלי אני אוסף מאזור לא מסוגנן בעליל שנקרא "אזור התעשייה" פלמחים. בחנין התת קרקעי. בפינה, בין העמודים, בחושך, היא חיכתה לי.
DS3 בגרסה אוטומטית עם מנוע 1.2 ליטר בנזין טורבו. המחיר לצרכן הוא 129 אלף שקל. באירופה היא נמכרת בגרסה נוספת עצבנית – ידנית, 208 כ"ס, שנקראת PERFOMANCE.

סיטרואן ds3 מבחן דרכים

לנתק את הגג

זו אותה DS3 שעוצבה בהצלחה לפני כמה שנים. העיצוב לא הזדקן. הקווים לא משאירים אדישים אף אחד ואחת. הצבע האדום של מכונית המבחן מוסיף לאפקט. היא מהממת בצבע הזה. ההחלטה לנתק ויזואלית את הגג מהגוף של הרכב היא מבריקה. הזכוכית של חלונות הצד מחוברת ללא קו הפרדה לשמשה האחורית, שגם היא מושחרת. זה יוצר מין חגורה העוטפת את החלק האחורי של המכונית. התוצאה זורמת והרמונית. הגג הצבוע בצבע לבן מסיים את החגיגה העיצובית וזה גם דומה לכמה מתחרות, מיני קופר למשל.
היא לא חדשה אבל היא עברה מתיחת פנים וזה ניכר בחזית שלה. יחידות תאורה חדשות ופנסי קסנון ולד ביחידה אחת (ברמת האבזור הגבוהה שנקראתSO CHIC ). זה לא סתם פנס, זה מבנה ארכיטקטוני של ממש שמכיל בתוכו שלושה קריסטלים. על המשטח העליון של יחידות תאורה מופיעות במובלט האותיות DS. באמת חגיגה לעין.
יחידות התאורה האחוריות זכו בעדכון קל. הצרפתים מגדירים אותן תלת- מימדיות. זה קצת מוגזם. פשוט החלק החיצוני של הפנס האחורי אדום ובולט החוצה ואילו הפנימי שקוע ולבן.
הגג הלבן כרוך בתוספת של 3,000 שקל למחיר הרכב. אנשי היבואנית, לובינסקי, בטוחים שהלקוחות יזמינו DS דווקא בתצורה היקרה יותר. נראה לי שהם צודקים. החיצוניות חשובה כאן יותר מכל. זו לא מרגרינה, רבותי! זו אופנה וזה כרטיס ביקור חברתי.

סיטרואן ds3 מבחן רכב

מחוגים שוויצרים

שלוש דלתות בלבד וזה אומר דלתות קדמיות גדולות בסגנון מכונית קופה. צריך להתרגל לאורך של הדלת. היא לא כבדה או משהו. היא נפתחת בקלות. יש כאן נופך יוקרתי. תחושה של מכונית קופה ו-DS3 היא אכן קופה קטנה.
ידית הדלת בנויה טוב. רק חבל שעדיין אין כאן צליל סגירה המאפיין מכוניות המשתייכות למחלקה הראשונה. פנים הרכב ללא שינוי דרמטי אבל נראה טוב יותר מבעבר. אפשר להזמין את הרכב במבחר צבעי פנים נועזים יותר משחור שאבלוני. מה דעתכם על זהוב או חום אדמדם? המושבים הם סיפור נפרד. אני חושב שכל חברת רכב חייבת לעשות סדנה בנושא עיצוב מושבים. בעבר המושבים של המכוניות הצרפתיות היו קנה המידה לנוחות ותמיכה בגוף. בהדרגה רוב היצרנים למדו את הפטנט. אז הצרפתים הגיבו והלכו צעד נוסף קדימה. המושבים כאן נראים מצוין ומעניקים תחושה יוצאת מן הכלל. החלק השטוח הוא קשיח אך רך ברגע שמתיישבים עליו. בצדדים יש תמיכה טובה פלוס ריפוד אלקנטרה. כנ"ל באזור הגב התחתון. במשולש מתחת לתומך הראש יש הבלטה בצורת האותיות DS. איך לא.

הדבר שהשתנה כאן מהותית הוא ממשק מולטימדיה. לתוך הפנל הוכנס מסך מגע בגודל 7  אינץ' שכולל חיבור טלפון, רדיו ואת מחשב הדרך שמציג נתונים על צריכת דלק וכו'. מסך המגע עובד היטב. הגרפיקה מצוינת והממשקים לא מבלבלים. יש גם לחצן פיזי בחלק התחתון של הפנל שמאפשר חזרה קלה לתפריט הראשי. וגם שני לחצנים "פלוס" ו"מינוס" להגברה ולהנמכה של עוצמת השמע וזהו.
במכונית הקודמת היו הרבה יותר לחצנים. שלום לכם לחצנים. השינוי הזה מבורך.
הם השקיעו גם במחוגים של לוח השעונים. הם אשכרה נראים כמו שעון שוויצרי. איך לא חשבו על זה קודם? במהירות 100 קמ"ש, מחוג המהירות מסתכל למעלה ומד חום המנוע מסתכל למטה. וביחד נוצר קו ישר. לרגע אני נפעם ואז מוותר ולוחץ על הדוושה הימנית. מד החום נשאר במקום. "למה צריך כאן מד חום, בעצם?", אני חושב לעצמי. טוב לפחות הוא נשאר במקום.

השורה השניה מצוידת בספסל נוח יחסית ושתי ידיות אחיזה, שמקלות ביציאה מהחלק האחורי. המרווח לברכיים טוב אבל הקו הנמוך של הגג לא יאפשר לאנשים גבוהים לשבת כאן בנוח. זו לא מונית לונדונית.

סיטרואן ds3 מבחן

ללחוץ עד הסוף

זה פרק שמדבר מספרים והספקים. בכל זאת מדובר ברכב ולא במיצג דומם בהיכל אומנויות הבמה. אז ככה: DS3 בנויה על בסיס סיטרואן,C3  הסופר מיני של החברה הצרפתית. האורך שלה הוא כמעט ארבעה מטרים (394 ס"מ) , הרוחב 1.71 מטרים והגובה 1.48 מטרים. היא לא גדולה, היא לא גבוהה אבל הפורפורציות נהדרות. פשוט Shanson .
משקלה קצת יותר מטון אחד, 1,090 ק"ג ליותר דיוק. לא הרבה. זה גם נמוך בכמה עשרות קילוגרמים מהדור היוצא של המכונית.
אבל, הדבר החשוב ביותר שקרה לרכב הוא לא המשקל ולא המושבים ולא הפנסים. זה המנוע ותיבת ההילוכים. אלה שני מכלולים שמשנים לחלוטין את חווית הנהיגה. המנוע בן שלוש הבוכנות, מוגדש הטורבו, שכבר פגשנו בדגמים אחרים של הקונצרן הוא פשוט מבריק. הוא חזק ונמרץ ומטפס בששון בסל"דים. ואילו התיבה האוטומטית היפנית (!) אולי לא זריזה כמו דו – מצמדית  גרמני אבל היא רהוטה וחלקה ועושה עבודה נאמנה.
רוצה ללחוץ עד הסוף? בבקשה. היסוס קל והמנוע ביחד עם התיבה יאיצו את המכונית תוך זמן קצר מאוד למהירות האסורה לפרסום. עוד שני אנשים ברכב פלוס מזגן? המנוע הזה לא מרגיש בשינוי. הוא דוחף קדימה ללא לאות. ובניגוד לתיבת ההילוכים הקודמת, זו היפנית שמותקנת כאן צפויה לתת עבודה לאורך שנים, ללא תקלות.
ומה לגבי צריכת דלק? מנועי טורבו, כרגיל, מגלים צמא כבד במקרה של נהיגה עצבנית. מכונית המבחן דרשה לשתות ליטר שלם בכל 10 ק"מ. בנהיגה רגועה יותר הנתון צפוי להשתפר בעשרות אחוזים. DS   אמורה להיות מכונית שיודעת גינוני התנהגות כביש. במכונית המבחן פגשנו צמיגים משובחים מתוצרת מישלין בגודל 205/45/17. הצמיגים האלה עושים עבודה מצוינת, מכניסים ומוציאים אותך מהסיבוב בקלות, צוחקים על הנסיונות שלך לשחק אותה נהג מירוצים.
בעיר זה הרבה פחות מלבב. השטח העצום של סוליות הצמיגים מעבירים את המהמורות היישר לתוך תא הנוסעים. הבידוד לוקה בחסר.

לסיכום

DS3 היא מכונית ייחודית במראה החיצוני, שמאפשרת ללקוחות לבחור ולשלב צבעים וחומרים מגניבים. היא מצוידת, סוף-סוף, במנוע ותיבה מעולים. המחיר שלה הוזל וזה בהחלט יעזור לה להיכנס ללבבות ולחניות של כמה אנשים. והמתחרות? הן יכולות בינתיים להיות רגועות. DS3 עדיין לא מוכנה לקרב מול מיני או אאודי. לא בתחום ההתנהגות, לא באיכות ההרכבה ובוודאי לא בערך המותג. קחו בחשבון, גם אודי לא הפכה למותג יוקרה בין לילה.

Au revoir.

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪