MG 350 מבחן רכב

המזגן מקרר והיא אפילו בולמת כשלוחצים על הברקס. אם אין לכם יותר מדי דרישות אז אולי ה-MG350 יכולה להתאים לכם


מאת: יואב קווה, 24/05/2013
MG350
MG350
MG350
MG350
MG350
MG350
MG350
MG350
 
 

צילום: יואב קווה

דבר ראשון אני בודק את הברקסים. אתם יודעים, בכל זאת מכונית סינית. אז על כל צרה שלא תבוא, כבר ביציאה מרחוב תובל, סוכנות MG – פיז'ו – סיטרואן בתל-אביב, אני מציץ במראה, מוודא שאין מישהו מאחורי ודופק ברקס חזק. מרחוב תובל אני ממשיך ליגאל אלון ומשם לכביש מספר 1. חמש הדקות הראשונות הן החשובות ביותר. לא שומע מוסיקה, מצמצם למינימום את עוצמת המאוורר של המזגן, מנסה להתרכז. זה הזמן להרגיש את המכונית, כי אחר כך מתרגלים להכל. וגם אם משהו קצת לא בסדר, אז הוא כבר ייראה בסדר. הבנאדם הוא הרי יצור עם יכולת הסתגלות מדהימה. יש אפילו אנשים שהסתגלו למגורים בעיר מודיעין.

רגע לפני שאני מתרגל ל-MG350 אני שם לב לדברים הבאים: הפלסטיקה זולה. אני לוחץ על כפתור, למשל זה של הפעלת וכיבוי המיזוג, ולא מצליח להבין אם לחצתי או לא ואם הפקודה התקבלה. בצג של המכונית – הצג התחתון שאמור לתת חיווי על בקרת האקלים – לא רואים כלום באור יום בוהק. התגובה של דוושת התאוצה מעורפלת. אני לוחץ על הדוושה אבל המנוע לא מגיב ביחס ישר. עוד כמה דקות אני אתרגל לאוטו וכל זה ייראה לי נורמלי.

MG350 צילום מלפנים

מכביש אחד לכביש שש. MG היה מותג מיוחס ומלא אופי של מכוניות ספורט בריטיות, שכמו כל המותגים הבריטיים המיוחסים ומלאי האופי, ע”ע יגואר, רולס רויס ועוד, פשט את הרגל ועבר לידי קונצרנים הודים, סינים או גרמנים. MG350 היא לא מכונית ספורט. זו מכונית משפחתית או ליתר דיוק תת-משפחתית. היא יושבת על המשבצת של יונדאי i25, קיה ריו, פיז'ו 301 וכו'. התת-משפחתיות הולכות טוב בטורקיה, מזרח אירופה ואצלנו כמובן. המחיר של MG350 הוא 115 אלף שקל – היא זולה ב-20-15 אלף שקל ממכוניות משפחתיות של ממש כמו פורד פוקוס, יונדאי i35, קיה פורטה. הדקות חולפות, וגם הקילומטרים, אני מתחיל לגלות צדדים חיובים ב-MG350. למשל, קשה לנסוע בה מהר. במהירות גבוהה יש יותר מדי רעש מנוע ורוח. זו מעלה גדולה כיוון שאין חשש מדוחות וזה גם חוסך דלק. בנסיעת המבחן השיגה MG350 תוצאה סבירה של 10 ק"מ לליטר. למרות שאני משוכנע שמכוניות עם מנוע וגיר מודרני יותר ישיגו באותם תנאים 12 ק"מ לליטר לפחות. צריך לומר גם ש-MG350 היא גם מכונית מרווחת ויש לה יופי של באגז'. כיול המתלים שלה מפתיע לטובה ובסך הכל היא לא קופצת ומתנדנדת מדי.

עדיין בכביש 6, אחרי ניצני עוז, אני מתנהל מאחורי מכונית מסחרית שנושאת את המדבקה – 'איך אני נוהג? חייג 363". אם תשאלו את הנהג עצמו, התשובה ברורה – אני נהג מעולה, אחד טובים ביותר בעולם כולו. כל גבר ישראלי הוא הנהג הכי טוב בעולם.

ואיך האוטו שלך? "אה, האוטו שלי מעולה. יש לי MG חדשה, שילמתי עליה רק 115 אלף שקל וקיבלתי ריפודי עור. הם היו לארג'ים ונתנו לי גם סאנרוף, דיוידי, מערכת ניווט, ג'אנטים מגזניום והכל. זה אחלה דיל שבעולם, כדאי גם לך לקנות MG". ישראלי לעולם, אף פעם, בחיים, לא יודה שהאוטו שלו גרוע. במקסימום של המקסימום, ורק אחרי שהוא ימכור את הגרוטאה, הוא יגיד "לפעמים היא עשתה קצת בעיות אבל בסך הכל הייתי מרוצה".

MG350 צילום צד

אין עדיין הרבה MG350 על הכבישים. אבל במהלך נסיעת המבחן היא בכלל לא משכה מבטים. מכונית חדשה ואף אחד לא מציץ לעברה. נסעתי עד הכנרת ובחזרה ואף אחד לא הסתכל. הגעתי למסקנה שהיא עוצבה בפוטושופ. הם הזינו את קווי העיצוב של כל המכוניות המשפחתיות בעולם ובחרו בפונקציה "מזג". התוצאה – אי אפשר להגיד על MG350 מכוערת. אי אפשר להגיד עליה לא מכובדת. מצד שני היא מאוד אנונימית. ומבפנים? בקוקפיט שמו פס עץ. עץ מזוהה עם יוקרה. גם ריפודי עור מזוהים עם יוקרה. אני מוותר על העץ ובטח על העור. הנה כבר קיץ והחולצה נדבקת לעור ולעור של הפרה שעוטף את הכיסא והכל נעשה דביק. תנו לי ריפוד מגבת כמו פעם, בימים שלא היו מזגנים.

החלונות החשמליים עובדים, המזגן מקרר והיא אפילו בולמת כשלוחצים על הברקס. מה רע? מי אמר שאנחנו צריכים יותר מזה במכונית שלנו? יש כאלה שרוצים יותר, שרוצים מכונית מלוטשת, מודרנית ואיכותית. MG350 היא לא כזאת. היא לא מצדיקה מחיר של 115 אלף שקל. עדיף לקנות משפחתית נורמלית בת שנה. אבל MG350 היא מכונית לא גרועה. נהגתי בשנים האחרונות במספר מכוניות סיניות שונות, MG550, גרייטוול ועוד, ואני רוצה להגיד ש-MG350 היא המכונית הסינית הטובה ביותר שפגשתי עד היום. למעשה היא לא פחות טובה מהמכוניות הקוריאניות של לפני 12-10 שנים. אני חושב שזה מוכיח שהסינים מתקדמים מהר מהקוריאנים שבעצמם התקדמו מהר יותר מהיפנים. שורה תחתונה, צוחק מי שצוחק אחרון, בקרוב כולנו ניסע במכוניות סיניות.

MG350 צילום מאחור

בעד: עיצוב מכובד, תא מטען גדול, מודרנית יחסית לסיניות אחרות שפגשנו עד היום 

נגד: עדיין תחושה זולה 

סיכום: צעד גדול לתעשיית הרכב הסינית, צעד קטן לאנושות

MG350 – מפרט טכני

תצורה: סדאן, 4 דלתות

הנעה ותמסורת: קדמית, אוטומטית

מנוע: בנזין, 4 בוכנות, 1,498 סמ"ק

הספק מרבי: 105 כ"ס ב-6,000 סל"ד

מומנט מרבי: 13.8 קג"מ ב-4,500 סל"ד

מדיוץ: אורך 452 ס"מ, רוחב 179 ס"מ, גובה 149 ס"מ, בסיס גלגלים 265 ס"מ

משקל עצמי: 1,280 ק"ג

נפח תא מטען: 458 ליטרים

מהירות מירבית: 170 קמ"ש

תאוצה ל-100 קמ"ש: 13.9 ש'

צריכת דלק נתוני יצרן: 13.4 ק"מ לליטר

צריכת דלק נתוני מבחן: 10 ק"מ לליטר

דרגת זיהום: 12

בטיחות: טרם נבחנה במבחן ריסוק, בקרת יציבות אלקטרונית, 6 כריות אוויר

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪