אופל מוקה ישדרג את התדמית

מאת: יואל שוורץ, 22/11/2021
מוקה, הקרוסאובר הקטן של אופל, נחת בישראל בגרסה חשמלית ובגרסת בנזין. על כתפיו מוטלת משימת שידרוג התדמית של אופל

אופל מוקה

צלם: רונן טופלברג

מה הסיפור?
אופל מוקה חוזר לישראל לאחר היעדרות בת שנתיים. הפעם הוא מבוסס על מכלולים של קבוצת PSA (פיג'ו סיטרואן ו-DS) בעלת הבית החדשה של אופל, ולא על מכלולים של בעלת הבית הקודמת, GM, כאח תאום של שברולט טראקס.

מבחינת אופל זהו דגם ראשון שמייצג את קו העיצוב החדש והנועז שאמור ליצור את התשוקה למותג. מבחוץ זה מתאפיין בקו עיצובי חדש, בשבכה קדמית אטומה ומבריקה, ביחידות התאורה ובחתימת התאורה האחידה בכל הדגמים שברמות הגימור הגבוהות גם כוללת תאורת מטריקס לד מתקדמת. בתא הנוסעים יהיה זה הקו המינימליסטי והמתקדם, והקשר הוויזואלי הרציף שמחבר את לוח המחוונים והמולטימדיה למיקשה אחת שבאופל מכנים עיצוב PURE PANEL.

לטענת אופל, השפה החדשה מאפשרת פניה לקהל אחר, פחות שמרני ויותר צעיר. לפחות ברוחו. אנשי היבואנית ניצלו את המצב וגם השיקו את המכונית בחנות 'פופ אפ' ייחודית ומתקדמת טכנולוגית בבית צרפת בתל אביב.

מה חדש?
מוקה החדש מבוסס על פלטפורמת EMP1 שמשרתת בין היתר את אופל קורסה, פיג'ו 208, פיג'ו 2008, סיטרואן C4 ועוד. בהשוואה לדגם היוצא, שכאמור מבוסס על פלטפורמה שונה לחלוטין, מוקה החדש קצר ונמוך בשני הפרמטרים ב-12.4 ס"מ וכעת מודד אורך של 415 ס"מ וגובה של 153 ס"מ בהתאמה. הוא רחב מקודמו בס"מ 1 (כעת עם 179) ובעל בסיס גלגלים ארוך ב-0.6 ס"מ (256 ס"מ). נפח תא המטען של גרסת הבנזין עומד על 350 ליטר דומה לזה של הדור הקודם, כשהגרסה החשמלית מציעה נפח של 310 ליטר (ההבדל נמצא מתחת לרצפה כשהחשמלית לא מציעה גלגל חילופי).

עם ממדים ונפחים שכאלה הוא נמצא באגף של המתחרים הקטנים בקטגוריה שלו, מול כלים כמו פורד פומה, קיה סטוניק וטויוטה יאריס קרוס.

אופל מוקה

צלם: רונן טופלברג

רק בנזין או גם חשמל?
יש גם וגם, והן אלה שנמצאות גם בדגמים אחרים בקבוצת PSA. טורבו-בנזין, 3 צילינדרים 1.2 ליטר, 130 כ"ס בשילוב לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, וחשמלי שמפיק 136 כ"ס, ומציע סוללת 50 קילוואט שעה שמאפשרת טווח נסיעה של 338 ק"מ. טעינה מהירה (100DC) תאפשר למלא את הסוללות מ-10% ל-80% ב-30 דקות. בשני המקרים ההנעה היא קדמית והביצועים דומים עם עדיפות קלה לגרסה החשמלית.

יש 4 רמות גימור: 3 לבנזין ו-1 הגבוהה ביותר לחשמלית. רמת גימור 'אלנגס' מציעה מולטימדיה בגודל 7 אינץ' (בעברית) עם קישוריות לאפל ואנדרואיד, לוח מחוונים מוקרן (7 אינץ'), מפתח חכם, ריפוד משולב בד ודמוי עור, חיישני חניה היקפיים ומצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים, קיפול חשמלי למראות, תאורת לד מלאה, חישוקים 17 אינץ' קלים ועוד.
רמת גימור 'GS-ליין' משדרגת את המולטימדיה ל-10 אינץ' (ללא עברית), את לוח המחוונים ל-12 אינץ', ואת החישוקים ל-18 אינץ'. בנוסף נמצא איפור קרבי יותר כמו צביעה דו-גוונית למרכב, דוושות בגימור אלומיניום ועוד.
רמת גימור 'אולטימייט' תוסיף תאורת לד-מטריקס, ריפוד דמוי אלקנטרה, עיצוב שונה לחישוקי ה-18 אינץ', חימום למושבים הקדמיים ועוד נגיעות עיצוב.
הגרסה החשמלית מוצעת רק ברמת 'e-אולטימייט' שמוסיפה סייען חנייה אוטונומי, חימום לגלגל ההגה ואפשרות להפעלת מערכת המיזוג מרחוק.

מערך הבטיחות בכל רמות הגימור זהה וכולל בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת", זיהוי תמרורי מהירות שגם יכול להשתלב בבקרת השיוט האדפטיבית ועוד.

אופל מוקה

צלם: רונן טופלברג

מה המחיר?
בנזין, 'אלגנס',  133,000 שקלים.
בנזין, 'GS-ליין', 137,000 שקלים.
בנזין, 'אולטימייט', 142,000 שקלים.​
חשמלי, 'e-אולטימייט', 159,000 שקלים.​

בנוסף, יוצעו חבילות ואפשרויות להתאמה אישית כמו אפשרות למכסה מנוע שחור (תוספת של 1,000 שקלים) או חבילת גימור פנים בצבעים ירוק או אדום (1,000 שקלים) ועוד.

לכל הגרסאות אחריות מלאה למשך 4 שנים או 120,000 ק"מ, כשלגרסה החשמלית אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללות.

"יבוא מוקה נדחה פעמים רבות בגלל מחסור במלאי." אומר אמיר אורז'ול מנהל מותג אופל בישראל. "ברגע שקיבלנו מהיצרן התחייבות לייבוא סדיר ורציף, החלטנו לייבא."