בואה של קיה פיקנטו המעודכנת נדחה, אבל בסוף היא הגיעה

מאת: יואל שוורץ, 25/05/2021
המכונית הנמכרת ביותר בסגמנט המיני ב-9 השנים האחרונות עברה ריענון. מלבד שידרוג העיצוב ותוספות האבזור, לפיקנטו יש גם תיבת הילוכים חדשה מהזן הפחות אהוד בישראל. המחיר כמעט ולא השתנה

קיה פיקנטו

מה הסיפור?
במשפט אחד קצר: תיבת הילוכים רובוטית עם מצמד בודד, במקום תיבת הילוכים אוטומטית. הסוג הזה של תיבות רובוטיות לא ממש אהוד בישראל, בעיקר כי פעולתה לא ממש חלקה כפעולת תיבה רגילה או רובוטית דו-מצמדית. זאת הסיבה שפיקנטו המחודשת מגיעה לישראל עכשיו – כשנה לאחר שנחשפה. לרוב ישראל היא מהמדינות הראשונות לקבל דגמים של קיה, בוודאי כשמדובר בדגם שבישראל הוא הנמכר בקטגוריה 9 שנים ברציפות (מאז 2012). בקיה בהחלט יודעים להעריך את הנאמנות של הלקוח הישראלי, אבל היבואנית דחתה את הקץ והתארגנה על מלאי של הדור הקודם עם התיבה הישנה, עד שזה נגמר. וזו הסיבה שפיקנטו המחודשת כאן רק עכשיו.

מה חדש?
אז בראש ובראשונה תיבת ההילוכים חדשה, שכעת גם מציעה 5 יחסים לעומת 4 בתיבה הקודמת. יש גם מנוע חדש (כעת מסדרת ‘סמארט-סטרים’) בנפח 1.2 ליטר במקום 1.25 ליטר. בין השינויים במנוע: שני מזרקים לכל צילינדר ותזמון שסתומים חשמלית במקום הידראולית. המנוע והתיבה זהים לאלה שנמצא באחות התאומה יונדאי i10 שהגיעה לישראל בפברואר 2020, אלא ש-i10 היא מכונית חדשה לחלוטין, ובמקרה של פיקנטו מדובר במתיחת פנים.

יחידת הכוח החדשה רושמת הפחתה של 12% בצריכת הדלק עם נתון רשמי של 16.9 ק”מ לליטר, אך היא גם פחות מהירה מקודמתה עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-15.7 שניות – 2 שניות יותר מבעבר. המהירות המרבית דומה (172 לעומת 173 בדור היוצא).

גם מפרט הבטיחות מציג שיפור משמעותי עם הוספת התרעה ותיקון סטייה מנתיב, שמצטרפים לבלימה האוטונומית ששודרגה בעצמה וכעת גם מזהה הולכי רגל. בזכות התוספת של התרעת סטיית מנתיב כבר אין צורך בתקנה של מובילאיי. עם זאת יש לציין כי במסגרת מתיחת הפנים מערך הבטיחות שודרג הרבה יותר ובחו”ל מוצעת המכונית גם עם ניטור רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית והתרעת עייפות נהג.

קיה פיקנטו

עוד אבזור?
כהרגלם של מתיחות פנים יש גם מעט שינויים קוסמטיים, בעיקר בחזית ומאחור, שמתבטאים בפגושים, בפנסים ובגריל הקדמי. גם רמות הגימור שודרגו. כבעבר יש 4 רמות גימור, כשכולן זוכות לצג נתונים גדול יותר וצבעוני במרכז לוח המחוונים (4.2 אינץ’ לעומת 3.5), ולמסך מולטימדיה גדול יותר (8 אינץ’ לעומת 7) עם מצלמת רוורס. רמת LX מקבלת כעת גם חישוקי 15 אינץ’ קלים (לעומת צלחות פלסטיק על חישוקי 14 מברזל בעבר). רמת EX זוכה למפתח חכם לכניסה והתנעה. מעליהן יש את רמות הגימור ‘GT ליין’ ו-‘X ליין’ שלא השתנו מעבר למה שצוין כאן.

מה המחיר?
מחיריהן של רמת גימור LX המופנה לציי הרכב, ורמת EX המיועדת ללקוח הפרטי, לא השתנו: 84,500 ו-84,900 שקלים בהתאמה. רמת גימור ‘GT ליין’ בעלת הסממנים הספורטיביים ורמת גימור ‘X ליין’ בעלת הקריצה לתחום הפנאי, התייקרו ב-1,000 שקלים. גם עכשיו מחירן זהה ועומד על 86,900 שקלים.