במקום איוניק קבלו אלנטרה היברידית

מאת: יואל שוורץ, 23/11/2021
יונדאי אלנטרה החדשה הגיעה לישראל ותחליף את איוניק ההיברידית שיצורה יפסק בסוף 2021

יונדאי אלנטרה היברידית

מה הסיפור?
באוגוסט 2020 הכריזה יונדאי על הפיכת השם איוניק לתת-מותג חשמלי. מה יעלה בגודל משפחת איוניק הנוכחית? האם תוצג לה יורשת? שאלות אלה לא נענו מעולם, גם אחרי שיונדאי הציגה את הפלטפורמה החשמלית-הייעודית E-MGP, ואת הדגם הראשון, יונדאי איוניק 5, שכבר הספיק להגיע לישראל. אבל כעת נראה שיש תשובה: ייצור איוניק המשפחתית יפסק בסוף שנה זו.

את משבצת המשפחתית תאכלס הפעם לבדה מי שהיתה שם כל השנים, אלנטרה. כעת דור שביעי לדגם שלראשונה מוצע גם עם מנוע היברידי (אם כי לקראת סוף חיי הדור הקודם הוצגה בסין גרסת PHEV). כדי לתפוס טוב יותר את המשבצת שבו כיכבה איניק ההיברידית, שלפרקים היתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל, אלנטרה תוצע בארץ רק בגרסתה ההיברידית.

מה חדש?
כמו באיוניק ההיברידית, גם באלנטרה משולב מנוע בנזין 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי. אלא שהמנועים שודרגו וכעת מנוע הבנזין הוא מסדרת 'סמארט סטרים' (באיונק דור קודם של מנוע הבנזין וגם של החשמלי). למנוע הבנזין 105 כ"ס, לחשמלי 43 כ"ס וביחד הם מפיקים 139 כ"ס – שהם גם 12 כ"ס יותר ממנוע הבנזין הוותיק באלנטרה הפורשת. תיבת ההילוכים היא כמו באיוניק, 6 הילוכים כפולת-מצמד (לעומת 6 הילוכים פלנטרית באלנטרה הקודמת). הביצועים שופרו משמעותית ביחס לאלנטרה היוצאת: 0 ל-100 קמ"ש ב-10.5 שניות לעומת 11.6 שניות, וגם זריזים מאלה של יונדאי איוניק. גם צריכת הדלק התיאורטית טובה משתיהן עם נתון רשמי של 22.7 ק"מ לליטר.

יונדאי אלנטרה היברידית

אלנטרה החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה K3, וביחס לקודמתה היא ארוכה ב-5.5 ס"מ (לכדי 467.5 ס"מ), רחבה ב-2.5 ס"מ (כעת 182.5 ס"מ), ובעלת בסיס גלגלים של 272 ס"מ – תוספת של 2 ס"מ. לא רק שאלה מהממדים הגדולים בסגמנט, זו פעם ראשונה שמשפחתית (מחוץ לגבולות סין) חוצה את רף 270 ס"מ. הגובה הוא הפרמטר היחיד שהצטמצם ל-142 ס"מ (3- ס"מ).

מה מיוחד?
יש 2 רמות גימור, כשהראשונה, 'פרימיום' מיועדת לשוק הליסינג והשניה, 'סופרים', לשוק הפרטי. האבזור בשתיהן מרשים ואף כולל פריטים יוצאי דופן.
בפרימיום נמצא מולטימדיה בגודל 8 אינץ' עם קישוריות אפל ואנדרואיד, בקרת אקלים מפוצלת (ללא יציאות למושב האחורי, שהיו בדור הקודם), מפתח חכם, חישוקי 16 אינץ' ועוד. בין המרכיבים יוצא הדופן נציין אפשרות הנעה מרחוק, פתיחה חכמה לתא המטען (נפתח אוטומטית בעמידה לידו), ואפשרות להנעת חירום במקרה של התרוקנות המצבר הרגיל באמצעות שימוש בסוללת המערכת ההיברידית.
רמת סופרים מוסיפה חלון גג, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', משטח טעינה לסלולר, תאורת לד וחישוקי 17 אינץ (לעומת 16).

גם חלק ממערכות הבטיחות לא אופייניות לסגמנט כשהרשימה כוללת בלימה אוטונומית (כולל זיהוי בלילה של הולכי רגל ודו"ג), תיקון סטייה מנתיב, שמירה על מרכז הנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. רמת 'סופרים' מוסיפה ניטור היקפי אקטיבי של שטחים מתים (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי), התרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

יונדאי אלנטרה היברידית

מה המחיר?
אלנטרה החדשה מוגדרת כהיברידית והמס עליה צפוי להשתנות בעוד כחודש עם תחילת 2022. אז מס הקניה על מכוניות היברידיות יושווה למכוניות בנזין רגילות, כלומר המס יעלה מ-50% כיום ל-83%, מנגד כמו כל מכונית בנזין אחרת היא תהיה זכאית להטבת מס ירוק בהתאם לפליטת המזהמים ועד הפחתה של 16,000 שקלים.

על אף שביונדאי לא אומרים זאת במפורש, המחיר החדש כבר משקף את התמחור החדש ועומד על 147,900 ו-149,900 שקלים בהתאמה. יקר ב-5,000 שקלים מלהיט המכירות טויוטה קורולה ההיברידית וב-8,000 שקלים מזה של סקודה אוקטביה. גם יקר ב-2000 שקלים מזה של איוניק ההיברידית שכאמור, ייצורה יופסק בסוף שנה זו, וליבואן מלאי שיספיק עד למרץ-אפריל.

לדף הדגם >> יונדאי אלנטרה