גזפרו: “רוצים להיות ממובילי היבוא המקביל”

מאת: יואל שוורץ, 18/04/2021
גזפרו, מרחיבה את היקף הפעילות שלה בתחום היבוא המקביל, ומביאה לראשונה לישראל את פולקווסגן ארטאון – ספינת הדגל של פולקסווגן וגם את פולקסווגן T-רוק קבריולה – רכב הפנאי הלא שיגרתי. בדרך עוד דגמים נוספים, ושאיפות גדולות

פולקסווגן ארטאון

מה הסיפור?
גזפרו החלה את דרכה בתחום הסבות הגז לכלי רכב בשנת 2005 והיתה ממקימי הענף בישראל. בתחילת 2012 נכנסה לתחום היבוא המקביל כמשווקת של ‘איילון מוטורס’ שעסקה ביבוא מקביל של דגמי פורד. כשנה אח”כ, בתחילת 2013, החלה גזפרו לפעול כיבואנית בקבילה עצמאית, וייבאה בעצמה ובאופן בלעדי דגם חדש בישראל, פורד F150 בנזין והוסיפה לדגם קיט הסבה לגז. בכל זאת, צריך משהו שימתן את צריכת הדלק הרשמית של 8.0 ק”מ לליטר ממנוע V6 בנזין בנפח 3.7 ליטר ו-302 כ”ס.

עם השנים היא הפסיקה את פעילות הגז לגמרי וכיום היא עוסקת בשני תחומים עיקריים: פתרונות מימון לרכישת כלי רכב, ויבוא מקביל כשהיא מחזיקה ברשיון יבוא של 14 מותגים ובהן: פורד (עם F150, ראפטור, מוסטאנג ועוד), טויוטה (קאמרי, קורולה, CH-R), מרצדס, לנד רובר, יגואר, מיצובישי, וולוו ועוד.

לאחר שנים של שקט תקשורתי, גזפרו יוצאת באופן גלוי ובהזדמנות זו משיקה שני דגמים חדשים: פולקסווגן ארטאון (Arteon) – ספינת הדגל של היצרנית, ופולקסווגן T-רוק קבריולה – רכב פנאי ייחודי. שני דגמים שלא מגיעים לישראל באמצעות צ’מפיון מוטורס, היבואנית הרשמית של מותי פולקסווגן.

מה חדש?
פולקסווגן ארטאון היא הבכירה בדגמי הנוסעים של פולקסווגן והחליפה את פולקסווגן CC שהיתה גרסת קופה-ארבע-דלתות של פאסאט. ארטאון הוצגה בתערוכת ז’נבה 2017, ועברה מתיחת פנים ביוני 2020. היא מתבססת על פלטפורמת MQB העדכנית של פולקסווגן, וגדולה במעט מאותה CC, עם אורך כללי של 486 ס”מ (שישה יותר מ-CC), רוחב של 187 ס”מ (1.5+), גובה של 143 ס”מ (1+) ובסיס גלגלים ארוך משמעותית – 284 ס”מ לעומת 271 ב-CC.

לישראל יגיעו 4 גרסאות: טורבו דיזל 2.0 ל’ בשני הספקים, 150 ו-200 כ”ס, טורבו-בנזין 2.0 ל’ 280 כ”ס, כשבחודש יוני תצטרף גם היברידית פלאג אין (1.4 ל’) עם 218 כ”ס. בכולן תיבה כפולת מצמד עם 7 הילוכים.

פולקסווגן ארטאון

למרות שמדובר ביבוא מקביל ובכמויות קטנות, גזפרו לא עוסקת בתפירה אישית ללקוח, אלא מציע מפרט אבזור קבוע. עם זאת היא לא מחזיקה מלאים, אלא מזמינה בהתאם לעסקה, לרוב דרך מרכז לוגיסטי בבלגיה, ולכן מעת לעת ייתכנו שינויים באבזור.

יש שתי רמות גימור, ‘אלגנס’ ו-‘R-ליין’, כשההבדל ביניהן הוא רק קוסמטי (חישוקים, פגושים, דיפונים וכו’). רשימת האבזור כוללת, מולטימדיה על מסך 8 אינץ’ עם תאימות לאפל ואנדרואיד, חלון גג פנורמי, לוח מחוונים מוקרן, בקרת אקלים לשלושה אזורים ויציאות מיזוג למושב האחורי, מושבי עור בשילוב אלקנטרה, עיסוי במושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים, חישוקי 18 אינץ’ ועוד.

גם היצע מערכות הבטיחות זהה וכולל בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מכסה מנוע אקטיבי (“קופץ” במקרה של פגיעה בהולך רגל לצמצום נזק), תאורה אדפטיבית, וניטור עייפות נהג.

מחירים:
טורבו-דיזל, 150 כ”ס, אלגנס – 249,000 שקלים
טורבו-דיזל, 150 כ”ס, R-ליין – 298,900 שקלים
טורבו-דיזל, 200 כ”ס, R-ליין – 319,900 שקלים
טורבו-דיזל, 200 כ”ס, הנעה כפולה, R-ליין – 339,900 שקלים
טורבו-בנזין, 280 כ”ס, הנעה כפולה, אלגנס – 352,900 שקלים
טורבו-בנזין, היברידי פלאג אין, 218 כ”ס, 298,900 שקלים

גם רכב פנאי פתוח?
לצד ארטאון מושקת גם הגרסה הפתוחה של פולקסווגן T-רוק – רכב פנאי קטן שממוקם בין T-קרוס לטיגואן. יש T-רוק סגור (5 דלתות) וקבריולה (3 דל’), השניים מבוססים על אותה פלטפורמת MQB-A1 (כמו סקודה אוקטביה למשל), וממדיהם שונים. הגרסה הסגורה כמעט זהה בממדיה לאלה של אודי Q2, כשבמפתיע דווקא גרסת הקבריולה מציעה ממדים מעט גדולים יותר. הדגם בגרסה הסגורה הושק בעולם ב-2017 ובגרסת הקבריולה ברבעון השני של 2020. גזפרו כבר ייבאה כמה כלים מהגרסה הסגורה, כעת היא מציעה גם את הגרסה הפתוחה. לזו מנוע טורבו-בנזין, 1.5 ליטר, 150 כ”ס ותיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמד. מחיר הגרסה הפתוחה עומד על 252,000 שקלים.

פולקסווגן ארטאון

כמה אחריות?
גזפרו מעניקה אחריות מלאה של 4 שנים או 120,000 ק”מ לדגמים אלה. צ’מפיון מוטורס, היבואנית הרשמית, מציעה אחריות של 3 שנים או 100,000 ק”מ. לדברי אודי תמיר, מנכ”ל גזפרו, מרבית הלקוחות בוחרים לבצע את הטיפולים במוסכי היבואנית הרשמית למרות שאינם מחויבים לכך.

מה בדרך?
“כבר מכרנו 20 יחידות מארטאון, ועד סוף השנה מעריך שנמכור כ-100 מכוניות כאלה.” אומר תמיר, “בדרך דגמים נוספים כמו גרסאות היברידיות-נטענות לסיאט ליאון, סקודה אוקטביה וסופרב, שיגיעו לישראל עוד השנה. החזון שלנו הוא להיות ספק ‘מולטי-ברנד’ מוביל בענף הרכב בישראל.” לדבריו היקף היבוא המקביל עומד כיום על 8-10% ולהערכתו תוך מספר שנים ההיקף יגיע ל-20-25% מכלל יבוא המכוניות לארץ.