גם יגואר E-Pace מקבל סיוע חשמלי

מאת: יואל שוורץ, 28/10/2020
רכב הפנאי הקומפקטי של יגואר עבר מתיחת פנים שבמסגרתה שודרג תא הנוסעים ושולבו מערכות היברידיות. אצלנו במרץ 2021

יגואר E-Pace

מה הסיפור?
יגואר הכריזה על מתיחת פנים ל-E-Pace, רכב הפנאי הקומפקטי שלה שמתחרה באודי Q3, ב.מ.וו X1, מרצדס GLA ודומיהם. הבשורה העיקרית היא הוספת גרסה היברידית פלאג אין (PHEV) והוספה של תמיכה חשמלית בדמות מערכת היברידית-קלה (MHEV) עבור שאר המנועים. אצלנו במרץ 2021.

מה חדש?
העדכון המרכזי הוא צירוף גרסה היברידית פלאג אין למבחר. היא מכונה P300e וזהה לזו שכבר הוצגה בלנד רובר דיסקברי ספורט ובריינג’ איווק. היא משלבת מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר, 3 צילינדרים (200 כ”ס) שמעביר את כוחו לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומנוע חשמלי (109 כ”ס) המחובר ישירות לגלגלים האחוריים. ביחד הם מספקים 309 כ”ס, יוצרים הנעה כפולה, ומאיצים מעמידה ל-100 קמ”ש ב-6.5 שניות.

סוללות 15 קוט”ש מאפשרים טווח של 55 ק”מ של נסיעה על חשמל בלבד, אך מוסיפים 390 ק”ג בהשוואה לגרסת הבסיס עם אותו מנוע בנזין. סה”כ גרסת הפלאג אין שוקלת 2,173 ק”ג – כמעט כמו גרסת הפלאג אין של יגואר F-Pace, אחיו הגדול שגם מצויד בסוללות ובמנוע בנזין גדולים יותר.

יגואר E-Pace

הסיבה לכך היא הפלטפורמה. בשונה משאר דגמי יגואר העושים שימוש באלומיניום, E-Pace מבוסס על פלדה. על פלטפורמת PTA (ר”ת: Premium Transvers Technology) שמקורה עוד בימים שלנד רובר ויגואר היו בבעלות פורד, וששירתה את ריינג’ רובר איווק הקודם.

ביגואר מודעים לחסרונות שבשימוש בפלטפורמה וותיקה, ועל כן מציינים כי במסגרת מתיחת הפנים בוצעו שדרוגים משמעותיים: במערך המתלים והתושבות, בהקשחת המרכב, ובעדכון מערכת ההנעה הכפולה, לטובת נוחות, עידון ויכולת דינמית עדיפה.

יש עוד חשמל?
לצד גרסת הפלאג אין, ישווקו המנועים שגם היו קודם לאחר שקיבלו מערך היברידי-קל (48V) עם מתנע-גנרטור שמסייע בצמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים, אבל לא מאפשר נסיעה על חשמל. היצע המנועים כולל את אותו מנוע 1.5 ליטר בהספק מופחת, 163 כ”ס, ואותה תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 4 צילינדרים, 200, 249 ו-300 כ”ס בשילוב לתיבה אוטומטית עם 9 הילוכים והנעה כפולה.

יש גם מנוע טורבו-דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר שמחליף מנוע טורבו-דיזל בנפח דומה. המנוע החדש יוצע בשני הספקים: 163 כ”ס ו-204 כ”ס (3 הספקים בעבר). הגרסה החלשה היא היחידה שתוצע גם עם אפשרות לתיבה ידנית (6 הילוכים), הנעה קדמית וללא המערך ההיברידי הקל. לגרסאות האוטומטיות 9 הילוכים, הנעה כפולה ומערך היברידי הקל.

יגואר E-Pace

מה עוד השתנה?
מבחוץ השינויים קלים ומתקדמים בפגושים, גריל, ופנסים. בתא הנוסעים העדכון משמעותי יותר ולדברי יגואר כולל גם חומרים משופרים. במרכז בולט מסך מולטימדיה חדש וגדול “11.4 (לעומת 10 בעבר) שדומה בתפעולו לזה שבלנד רובר דיפנדר החדש, לוח מחוונים מוקרן חדש (“12.3), ועיצוב שונה לגלגל הגה ובורר הילוכים.