דו"ח משומשת: פז`ו 206 (1999-2006)

מאת: תומר הדר, 16/06/2006
פיג`ו 206 יד שנייה

peugeot_2062
peugeot_2062
c5b
c5b
 
 

מאת תומר הדר, 16/6/2006

קורות חיים

פז'ו 206, מחליפת ה-205, הוצגה באירופה ב-1998 והגיעה לישראל ב-1999. מגוון המנועים כלל את מנוע ה-1.4 הוותיק של ה-205, שנשאר כמעט ללא שינוי, וה-1.6 של ה-306, שקיבל בשנת 2000 ראש מנוע בעל 16 שסתומים שהעלה את הספק המנוע מ-90 כ"ס ל-110 כ"ס. בכל הנוגע לאבזור, ב-XR הבסיסית היו חלונות חשמל, נעילה מרכזית, מזגן והגה כוח, וה-XT המפוארת כללה בנוסף לכל אלה גם כיוון גובה לכיסא, ריפוד מהודר יותר ומראות חשמליות. לחובבי הביצועים הוצעו ה-XS (שהיא למעשה XT 1.6 בעלת מרכב שלוש דלתות) וה-GTI בעלת מנוע 2.0 ו-138 כ"ס. מנועים אלה הופיעו גם בגרסת ה-CC הפתוחה. ה-XR וה-XT הוצעו עם תיבת ההילוכים ה"חכמה" של פז'ו-סיטרואן – ה-AL4. בשנת 2006 הופסק ייצור הגרסאות האוטומטיות של דגמי ה-1.4. ה-206 הוחלפה באירופה לאחרונה על ידי ה-207. כמה מכוניות 206 HDI טורבו דיזל, בעלות מרכב סטיישן, הגיעו לארץ, אך הן נדירות ומחירן, כ-70 אלף שקל, נחשב גבוה יחסית לביקוש.

על הכביש

כבכל דגמי פז'ו בעלי סדרת מנועי ה-TU (306, 106), יש להקפיד ב-206 על היסטוריית טיפולים תקינה במוסכים מורשים. ראש המנוע רגיש במיוחד לשימוש בנוזל קירור לא ייעודי. פס דק של נוזל קירור סביב החיבור בין ראש המנוע לבלוק, וכן סימני שמן במאגר נוזל הקירור, יעידו על מנוע הדורש שיפוץ ראש קרוב בעלות של כ-2,500 שקל.

מנגנוני הכיוון ומשענות המושבים סובלים מבלאי גבוה, בייחוד בדגמי שלוש הדלתות. חריקות יעידו על כיסא שתיקונו קרב, וכך גם משענת עקומה וספוגית. הדלתות הכבדות בדגמי שלוש הדלתות נוטות לצאת מאיזון, והסימן לכך הוא טריקת דלת לא חלקה; התיקון כולל כיוון בלבד ועלותו כ-300 שקל. בדגמים הידניים עלול להיווצר חופש מוגזם בידית ההילוכים, הנובע ממנגנוני העברה ("שטאנגות") שחוקים, תיקון שעלותו כ-500 שקל. תיבות ההילוכים האוטומטיות בכל הדגמים נוטות לתקלות בעיקר בפיקוד התיבה האלקטרוני, שיתבטאו בנעילת תיבת ההילוכים בהילוך שני ובהידלקות כל נורות הבקרה של תיבת ההילוכים. תיקונה של תקלה מסוג זה יכול להגיע ל-5,000 שקל – עלות החלפת הגיר.

מומלץ לבקש היסטוריה מלאה של הרכב, שכן התקלות מתוקנות לרוב במוסכי היבואן המצוידים במכשור האלקטרוני המתאים לאבחונן ותיקונן. רעשים מכיוון הגה הכוח בעת נעילת ההגה מעידים על בעיה זניחה במשאבת הגה הכוח, שעלות תיקונה כ-700 שקל. יש לבדוק את שחיקת הצמיגים האחוריים, שכן הסרן האחורי, המשתמש במוטות פיתול, נוטה לצאת מאיזון בשל כניסה לבורות. הדגמים הספורטיוויים מועדים לפורענות ויש להקפיד על בדיקת נזקי תאונות והתעללות מכנית. תשומת לב מיוחדת יש להעניק לרכבי השכרה וליסינג לשעבר, שכן טיפול במוסכים בלתי מורשים נותן את אותותיו במהרה בבלאי מוגזם לרכב.

תמורה לכסף

ה-206 נהנית מפופולריות רבה מאז שנת 2000 ועד היום, בעיקר בקרב צעירים המעריכים את התדמית הצעירה והמראה הספורטיווי של המכונית ומעדיפים את הגרסאות המצוידות בגג זכוכית נפתח מקורי – אופציה פופולרית ב-206. מכונית משנת 1999 תעלה 35-40 אלף שקל. הדגמים המומלצים הם דגמי 2002 ואילך (בשנה זו עברה ה-206 שיפור קל באיכות החומרים הפנימית), שמחירם 50-60 אלף שקל. בדומה לפולו, פונטו וקליאו, מתחרותיה העיקריות, 206 מטופלת היטב תעניק הנאה רבה מנהיגה ונסיעה וכן שמירת ערך טובה.

בעד

יפה, פונקציונלית, פנים סביר וסחירות טובה.

נגד

תיבה אוטומטית מועדת לפורענות, המכונית מוחלפת בקרוב על ידי ה-207 המתקדמת ממנה, מכוניות רבות שימשו חברות ליסינג והשכרה והיו עלולות לסבול מרמת אחזקה ירודה.

קישורים:
פז'ו ישראל
פז'ו העולמית