הונדה ג’אז חוזרת לישראל בגרסה היברידית

מאת: יואל שוורץ, 25/08/2020
הדור הרביעי של הונדה ג'אז שומר על נפח החלל הגדול באריזה קטנה וחוזר להנעה ההיברידית – הפעם במתכונת שונה וייחודית. המחיר יקר יחסית למתחרות

הונדה ג'אז

מה הסיפור?
הונדה ג’אז תמיד הגישה הצעה שונה בהשוואה לדגמי סופרמיני אחרים. בעיקר בגלל התצורה המניוואנית ובגלל מנגנון קיפול המושב האחורי. הדור הרביעי שנחת זה עתה בישראל, שומר על המאפיינים הייחודיים האלה ומוסיף מערכת היברידית חדשה ושונה.

מה ייחודי במערך ההיברידי?
זהו מערך היברידי חדש, שונה מבעבר וגם שונה ממה שיש למתחרות. הוא נקרא e:HEV ומשלב מנוע בנזין עם 2 מנועים חשמליים. למנוע הבנזין האטמוספרי 4 צילינדרים, נפח של 1.5 ליטר, 98 כ”ס והוא פועל במחזור אטקינסון. מנוע חשמלי אחד מקבל את כוחו ממנוע הבנזין והוא למעשה גנרטור לטעינת הסוללות. מנוע חשמלי שני הוא זה שמניע את המכונית רוב הזמן, מייצר 109 כ”ס ו-25.8 קג”מ, ואלה גם הנתונים המרביים של המכונית.

השילוב הזה מייצר סידור ייחודי עם 3 מצבי פעולה. “חשמלי” בו מניעות היחידות החשמליות את המכוניות במהירויות נמוכות, מצב “היברידי” בו מנוע הבנזין נכנס לפעולה להפעלת גנרטור הטוען את הסוללה, ומצב “בנזין” בו הוא לבדו מניע את הגלגלים וגם כשניתן, טוען את הסוללה (מ-70 קמ”ש בלחיצה מתונה על הדוושה ועד סביבות 90 קמ”ש). במהירות גבוה יותר או בלחיצה עמוקה יותר, מנוע הבנזין רק טוען את הסוללה והמנוע החשמלי הוא זה שמניע את הגלגלים.

הונדה ג'אז

אין תיבת הילוכים אלא יחס העברה קבוע אחד שמותאם לשיוט (זאת הסיבה שמנוע הבנזין מניע את הגלגלים רק מעל 70 קמ”ש) וזאת לטענת הונדה, כי רוב הזמן המכונית תנוע על חשמל. לדבריהם עד 40 קמ”ש – 80% מהנסיעה תהיה על חשמל בלבד. כל אלה מסדרים לג’אז החדשה האצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-9.4 שניות, מהירות מרבית של 175 קמ”ש וצריכת דלק משולבת של 22.2 ק”מ לליטר.

מה כולל האבזור?
יש 2 רמות גימור. הבסיסית ‘קומפורט’, כוללת מערך מולטימדיה מקורי בגודל 5 אינץ’ עם מצלמת רוורס, הנעה בכפתור, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת לד, חישוקי פח בגודל 15 אינץ’. רמת ‘אלגנס’ מציעה  גימור פנים עשיר יותר ומוסיפה את מערך המולטימדיה החדש של הונדה עם מסך 9 אינץ’ ושיטת תפעול שונה שכוללת תמיכה בעברית, קישורית לאנדרואיד ואפל (אלחוטית באחרונה), עוד שקע USB, ריפוד משולב עור, חיישני חנייה היקפיים, חישוקי 15 אינץ’ קלים ועוד.

רמת הבטיחות בשתי רמות הגימור זהה ובעלת יכולות משופרות ונכון לעכשיו מהטובות שבנמצא. הבלימה האוטונומית יכולת זיהוי עצמים בלילה גם בלי תאורת רחוב ומזהה הולכי רגל ואופניים עד 100 קמ”ש. תיקון סטייה מנתיב ושמירה על המרכז גם כשהנתיבים לא מסומנים (נעזרת בעצמים לצד הדרך כמו גדר חייה שמסייעים לה למקם את עצמה על הכביש. בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, ו-10 כריות אוויר כולל אחת שניצבת בין המושבים הקדמיים ואחרת מול ברכי הנהג.

הונדה ג'אז

מה המחיר?
מחירה עומד על 119,900 ו-123,900 שקלים. זהו מחיר יקר בכ-10,000 שקלים מהדור היוצא (שבישראל שווק ללא גרסה היברידית) ויקר ממרכז הזירה. יבואנית הונדה מקווה שהקסם שמלווה לדגם, השימושיות הייחודית שבתא הנוסעים, והחיפוש אחר רכב היברידי, יסייעו במכירות שלהערכתם יגיעו ל-1,000 יחידות עד סוף שנה זו ובעיקר מרמת ‘אלגנס’ היקרה יותר.

לדף הדגם >> הונדה ג’אז