החל שיווק פורשה 718 קאיימן

מאת: רועי נבו, 27/04/2016
יבואנית פורשה מתחילה בשיווק קאיימן המחודשת שנחשפת רשמית בימים אלה בתערוכת בייג'ין. המכונית המחודשת שנקראת כעת 718 קאיימן תגיע אלינו הקיץ ובמחירים נמוכים משמעותית

פורשה 718S קאיימן חוות דעת

מה הסיפור?
יבואנית פורשה הודיעה על תחילת שיווק ‘718 קאיימן’ בישראל. הודעת היבואנית מגיעה כמעט במקביל לחשיפה הרשמית של המכונית שנערכת בימים אלה בתערוכת בייג’ין, שבסין. אלינו תגיע המכונית החדשה בחודש אוגוסט הקרוב ב-2 גרסאות, ‘קאיימן 718′ ו’קאיימן 718S’.

למה 718?
התוספת הנומרית לשם היא מחווה ל-718 משנות ה-50. היתה זו מכונית מרוץ קטנה של פורשה שזכתה להצלחה נאה במירוץ הסיבולת של לה-מאן, מירוץ Targa Florio ומרוצים נוספים. בנוסף, לאותה 718 היה מנוע 4 צילינדרים (בנפח 1.5 ליטר). ההקשר לקאיימן וגם לבוקסטר (גרסת הקופה), הן הממדים הקטנים יותר מה-911, ותצורת המנוע.

מה חדש?
פורשה 718 קאיימן היא למעשה קאיימן לאחר מתיחת פנים. השינויים הויזואליים מסתכמים ביחידות תאורה כהות מלפנים ומאחור, צמד פסי לד בפגוש הקדמי וצבע שחור להדגשת הספוילר האחורי. בתא הנוסעים נמצא עיצוב שונה לפתחי האוורור, ומערכת מולטימדיה עם קישוריות לאפל (CarPlay) וגוגל (Android).

זה טורבו?
שתי גרסאות קאיימן מתחדשות במנועים חדשים, כאמור בעלי 4 צילינדרים כאותה 718 של שנות ה-50. קאיימן בגרסת הכניסה מקבלת מנוע בנפח 2.0 ליטר מוגדש טורבו שמפיק 300 כ”ס ו-38.7 קג”מ שמתקבלים ב-1,950 סל”ד. מנוע זה מחליף את המנוע האטמוספרי 2.7 ליטר,  275 כ”ס ו-29.6 קג”מ בדגם היוצא. המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים. השילוב הזה דוחף את קאיימן 718 מ-0 ל-100 ב-4.7 שניות ועד למהירות מרבית של 275 קמ”ש.
גרסת 718S קאיימן מצוידת במנוע 4 צילינדרים גם כן. זהו מנוע בנפח 2.5 ליטר מוגדש טורבו שמפיק 350 כ”ס ו-42.7 קג”מ שמתקבלים החל מ-1,900 סל”ד. המנוע הזה מחליף את מנוע ה-6 צילינדרים בנפח 3.4 ליטר, 325 כ”ס, ו-37.7 קג”מ בדגם היוצא. גם פה המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים. מיאוץ מ-0 ל-100 עורך כאן 4.2 שניות, 0.5 שניות מהר יותר מהדגם היוצא, והמהירות המרבית היא 285 קמ”ש.

כמה נמוך אפשר לרדת?
718 קאיימן החדשות מגיעות עם אופציה למערכת מתלים מתכווננת שמאפשרת הנמכת השלדה ב-10 מ”מ בגרסאת הכניסה או 20 מ”מ בגרסת ה-S. פורשה טוענת גם להיגוי מהיר ב-10%, מוטות מייצבים מעובים ומערכת הכוונת מומנט לצמצום תת היגוי. אופציה נוספת היא חבילת Sport Chrono שמאפשרת בין השאר שליטה מההגה על מערכות הרכב השונות, ומציעה בנוסף למצבי הנהיגה הרגילים (Normal, Sport, Sport Plus) גם מצב בהתאמה אישית.

פורשה 718S קאיימן תא נוסעים

איך עוצרים את זה?
בעקבות השדרוג בביצועים, שודרגה גם מערכת הבלמים. קאיימן בגרסת הכניסה קיבלה את מערכת הבלימה ששימשה את קאיימן S הקודמת – דיסק מאוורר בקוטר 330 מ”מ מלפנים ו-299 מ”מ מאחור.
718S קאיימן החדשה, קיבלה את מערכת הבלמים ששימשה בעבר את 911 קאררה עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות ותוספת של 6 מ”מ לעובי הדיסקים.

כמה עולה?
במסיבת העיתונאים שערכה פורשה בתחילת השנה, ולרגל העברת זיכיון היבוא מ’מכשירי תנועה’ ל’אורכיד ספורטס קארס ישראל’, התחייבה היבואנית החדשה למחירים נמוכים ואטרקטיביים מבעבר. כעת הגיע הזמן לפדות את החוב.
קאיימן 718 ידנית בגרסת הכניסה תעלה 442,000 שקלים – לעומת 560,000 שקלים בדגם היוצא. גרסת S תעלה 549,000 שקלים – לעומת 661,000 שקלים בדגם היוצא. תוספת עבור תיבת הילוכים אוטומטית תעמוד על 26,000 שקלים.
כאמור המחירים האלה נמוכים משמעותית מהדגם היוצא, וכמו כן לראשונה מחירי הגרסה בעלת הגג הקשיח (718 קאיימן), יהיו זולים מאלו של מחירי הרודסטר (718 בוקסטר).