הכי חזקה, הכי מהירה, הכי יקרה

מאת: יואל שוורץ, 10/05/2021
פרארי חונכת בישראל אולם תצוגה ראשון שיוקדש אך ורק למותג, עם SF90 סטראדלה – דגם-העל היברידי-נטען הראשון, שפרארי העניקה לעצמה לרגל יומולדת 90. המחיר מתחיל מ-3.65 מיליון שקלים

פרארי SF90 סטראדלה

מה חדש?
יבואנית פרארי ומזראטי חנכה אולם תצוגה חדש וראשון למותג. לרגל האירוע הגיעה לישראל לזמן מוגבל דגם-העל היברידי-נטען החדש, SF90 סטראדלה – מכונית הכביש החזקה והמהירה של פרארי מעולם. דגם ראשון שכזה נמכר בגרסת קבריו לישראלי מהמרכז במחיר משוער של 4.5 מיליון שקל – מה שהופך אותה למכונית החזקה, המהירה והיקרה ביותר בישראל.

מה הסיפור?
ב-10 השנים האחרונות דגמי פרארי שווקו באולם משותף עם דגמי מזראטי בבניין קרדן בת”א. האולם החדש נמצא בהרצליה, ומהראשונים בעולם שמעוצב לפי הסטנדרט העדכני פרארי. אולם מזראטי החדש ייחשף בקרוב ובצמוד לאולם פרארי.
מאז תחילת היבוא הרשמי נמכרו בארץ 89 מדגמי פרארי, שהצטרפו לעוד 10 דגמי אספנות של המותג שחלקם הגיעו קודם וחלקם במהלך התקופה. פרארי שמייצרת בעולם כ-10,000 יחידות הקצתה לישראל 8-9 מכוניות בשנה, אבל הזמנים משתנים. לדברי, דני איטליאנו, מנהל חטיבת הפרמיום בסמל”ת, יבואנית פרארי, ההקצאה לישראל השנה עומדת על 15 מכוניות, מתוכם 9 כבר מכרו, כשההקצאה לשנת 2022 עומדת על 18 מכוניות ולשנת 2023 על 20 מכוניות.

היברידי פלאג-אין לפרארי?
אורחת הכבוד שהגיעה לרגל הפתיחה נקראת SF90 סטראדאלה (Stradale, כביש) וכמו דגמים אחרים של פרארי, גם שמה הוא מחווה עצמית. האותיות SF נגזרו מהשם ‘סקודריה פרארי’ (Scuderia Ferrari), סדנת המירוץ שהקים אנזו פרארי ב-1929. המספר 90 הוא מספר השנים מאז. שלא כמו דגמים קיצוניים אחרים של פרארי, למשל ‘לה-פרארי’ או ‘אנזו’ שיוצרו במהדורה מוגבלת, SF90 סטראדאלה תיוצר כמכונית “סדרתי”, וזאת כחלק מאסטרטגיית המותג להגדלת כמויות.

זו המכונית היברידית נטענת הראשונה של פרארי והיא משלבת 4 מנועים. בנזין V8 מרכזי-אחורי כפול-מגדשים בנפח 4.0 ליטר שמייצר 780 כ”ס ו-80 קג”מ, ועוד 3 מנועים חשמליים בהספק משותף של 220 כ”ס – שניים מלפנים ושלישי בין מנוע הבנזין לתיבת 8 הילוכים כפולת המצמד החדשה. כל העושר הזה מפיק במשולב 1,000 כ”ס, הנעה כפולה, כשהביצועים בהתאם: זינוק ל-100 קמ”ש ב-2.5 שניות, 200 קמ”ש תוך 6.7 שניות ואם תמשיכו עם זה מספיק זמן, היא תחצה את 340 הקמ”ש ותמשיך להאיץ.
לצד הביצועים יוצאי הדופן היא גם יכולה לנסוע על חשמל בלבד – כ-20 ק”מ נקיים מזיהום, בזכות סוללת 7.9 קוט”ש נטענת שקע.

אולם תצוגה פרארי הרצליה

כמה עולות התוספות?
מחירה של SF90 סטראדלה מתחיל מ-3.65 מיליון שקלים עבור הגרסה הסגורה, ו-3.85 מיליון שקלים עבור גרסת ‘ספיידר’ הפתוחה. ישראלי אחד כבר קנה את המכונית בגרסת ספיידר, אבזר אותה בנדיבות והרים את המחיר לאזור 4.5 מילון שקלים. מה האפשרויות שלו? “חבילת מירוץ” שכוללת בולמים שונים וחלקי סיבי פחמן להפחתת משקל ב-470,000 שקלים, צבע מהמגוון הקלאסי של פרארי ב-93,200 שקלים, או צבע ייחודי אחר שיבחר ב-245,000 שקלים וכו’.
כרגע ממתין איש העסקים הישראלי, שזו אינה הפרארי הראשונה או היחידה שלו, לפתיחת איטליה לעולם. כשזה יקרה הוא יוכל להגיע – כמו כל לקוח אחר – למחלקת האיפיון האישי של פרארי במפעל במראנלו, ולבחור בעצמו את התוספות המיוחדות.