הקרוסאובר החשמלי של ג’ילי הסינית יגיע לישראל מוקדם מהצפוי

מאת: יואל שוורץ, 13/07/2021
יבואנית טויוטה שתייבא לישראל את יצרנית הרכב הסינית, ג'ילי, מתכננת להשיק את המותג בארץ ברבעון הרביעי של 2021. הדגם הראשון יהיה קרוסאובר משפחתי חשמלי, בממדים של יונדאי טוסון

ג'ילי ג'יאומטרי C

מה הסיפור?
ביוני השנה הודיעה יבואנית טויוטה שהיא תייבא את מותג ג’ילי הסיני וכי דגם ראשון יגיע לישראל בתחילת 2022. אתמול הודיעה היבואנית כי הלו”ז הוקדם, ושהדגם הראשון יגיע כבר ברבעון הרביעי של 2021. הסיבה בין היתר היא כי דגם ראשון של ג’ילי השלים את אישורי התקינה האירופאי, ויכול להימכר בישראל ללא מגבלה של כמויות. רוב המותגים הסינים הנמכרים בישראל מגיעים תחת תקינה של ‘יבוא זעיר’ שמגביל את כמויות המכירה בארץ ל-400 יחידות בשנה.

מה חדש?
הדגם הראשון שישווק בישראל הוא C של תת-המותג ג’יאומטרי (Geometry) ששייכת לג’ילי ומוגדרת על-ידה כמותג חשמלי-יוקרתי. דגם C הוא קרוסאובר קומפקטי באורך של 443 ס”מ ובסיס גלגלים של 270 ס”מ. אלה ממדים של יונדאי טוסון. הוא מצויד במנוע חשמלי שמייצר 204 כ”ס ומאיץ מעמידה ל-100 קמ”ש ב-6.9 שניות. הוא מוצע בשתי גרסאות: עם סוללות בקיבולת של 53 קילוואט/שעה ו-70 קוט”ש וטווח נסיעה של כ-400 ק”מ או 550 ק”מ (לפי התקן הקודם, NEDC). המפרט הישראלי טרם פורסם, כשהיבואנית מבטיחה אבזור עשיר כולל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות ויכולת טעינה מהירה.

ג'ילי ג'יאומטרי C

מה מיוחד?
מה שמיוחד בג’ילי הוא המהירות שבה היא השתלטה על מותגים מחוץ לסין ושבאמצעותן השיגה גישה לטכנולוגיה מתקדמת. היא אף פעילה באוטו-טק הישראלי באמצעות חטיבת CEVT שלה. כיום היא מחזיקה בבעלות מלאה במותג וולוו השבדי (משנת 2010), ב’מונית הלונדונית’ (מ-2013), ב-49.9% הבעלות ב’פרוטון’ המאלזית (2017), ב-51% מלוטוס (כשהיתרה מוחזקת ע”י פרוטון), ב-9.7% מהבעלות בדיימלר – בעלת הבית של מרצדס (2018), וב-50% מ’סמארט’ (2019), כשהיתרה בבעלות דיימלר.

מה בהמשך?
על בסיס אותה פלטפורמה ג’ילי מציעה גם סדאן חשמלית שנקראת A שאולי גם תגיע אלינו. היא מיוצרת משנת 2019 ומשווקת עם מנוע מעט קטן יותר עם כ-160 כ”ס, וסוללות חלשות במעט ביחס ל-C, אבל עדיין מציעה טווח נסיעה חשמלי דומה (לפי התקן הקודם, NEDC). יש עוד שני דגמים שמיוצרים על אותה פלטפורמה, אבל הם וותיקים יותר וסיכויי העלייה שלהם לארץ נמוכים יותר.