יונדאי רוצה נתח מ-MG החשמלי

מאת: יואל שוורץ, 03/08/2021
יונדאי פותחת במהפכה החשמלית, ומשיקה בישראל את קונה החשמלי כדי להתמודד ראש בראש במכירות MG ZS החשמלי

יונדאי קונה חשמלי

מה הסיפור?
במקביל להשקת איוניק 5 בישראל שמיועד להתמודד מול טסלה מודל 3, מושקת הגרסה החשמלית של יונדאי קונה. זו מיועדת להתחרות בחשמליות הסיניות כשבראשן MG ZS החשמלי – מוביל הקטגוריה.

מה חדש?
קונה החשמלי מבוסס על פלטפורמה קיימת שתוכננה מראש לקבל מנועים שונים, בנזין, היברידי וכעת בישראל – גם חשמלי. הוא מוצע כאן רק בגרסת הטווח הקצר מתוך רצון להשאיר את המחיר תחרותי. המנוע מפיק 136 כ”ס מומנט של 40.3 קג”מ, ותאוצה מ-0-100 קמ”ש תוך 9.9 שניות. סוללת 39.2 קילוואט/שעה מספקת טווח של 305 ק”מ, וטעינה מהירה (50DC) מילוי מצברים ל-80% ב-50 דקות.

מה שונה?
קיימים כמה הבדלים בין גרסת הבנזין לחשמלית. בגרסה החשמלית הסוללות גוזלות 37 ליטר מתא המטען שכת מציע קיבולת של 337 ליטר. החשמלית גם כבדה יותר – תוספת של 275 ק”ג שמרימים את המשקל ל-1,625 ק”ג. בנוסף גם מרווח הגחון בחשמלית הצטמצם ב-2 ס”מ ויורד ל-15.5 ס”מ.

יונדאי קונה חשמלי

מה המחיר?
יש רק רמת גימור אחת שדומה בתכולתה לרמת גימור ‘סופרים’, הגבוהה מבין רמות הגימור של קונה “הרגילה”. כך גם בנוגע לאבזור נוחות וגם אבזור בטיחות. המחיר עומד על 142,900 שקלים וכולל את אותה חבילת שירות שעוטפת גם את יונדאי איוניק 5: עמדת טעינה של אחת מהחברות ג’ינרג’י, אפקון או סונול (ללא תוספת תשלום), טיפולים חינם ל-3 שנים או עד 45 אלף ק”מ, אחריות ל-5 שנים על המכונית, ול-7 שנים על הסוללה.