יונדאי i20 הגיעה לישראל וחושפת קו עיצובי חדש

מאת: יואל שוורץ, 06/04/2021
הסופרמני הנמכרת בישראל כמעט לכל אורך העשור האחרון נחתה בישראל בדור חדש. עם המון רמות גימור, שפע של אבזור, אבל גם בגרסה אחת בסיסית, נטולות מערכות בטיחות מתקדמות מיועדת למכרזים

יונדאי i20

מה הסיפור?
הכירו את הזהות העיצובית החדשה של יונדאי. קוראים לה “ספורטיביות חושנית” (Sensuous Sportiness). מתחת למעטפת זו i20 החדשה. דור שלישי לסדרה המצליחה, שלאורך רוב שנות העשור הקודם היתה המכונית הנמכרת ביותר בסגמנט שלה בישראל, ועם מכירות של כ-60,000 יחידות בארץ רק בדורה האחרון.

מה חדש?
הממדים כמעט זהים לדגם הפורש, אבל הפלטפורמה חדשה לחלוטין. לפי יונדאי, מרווח הרגליים מאחור עלה ב-9 ס”מ, ותא המטען גדל ב-51 ליטר ל-352 ליטר.
המנוע בבסיסו הוא אותו מנוע מהדור הקודם. 1.0 ליטר, טורבו, 3 צילינדרים. אלה שהוא עבר התאמות לשיפור צריכת הדלק ופליטת המזהמים (ראש מנוע ובלוק מאלומיניום, הזרקת דלק בלחץ גבוה יותר ותזמון שסתומים שונה עם הפעלה חשמלית ומשך פתיחה משתנה), וכעת הוא מוגדר כחלק מסדרת מנועי הסמארט סטרים של יונדאי. כל אלה לא שינו את נתוני הכוח שזהים למנוע הקודם: הספק של 100 כ”ס שמתקבל ב-4,500, ומומנט של 17.5 קג”מ שזמין בטווח שבין 1,500 ל-4,000 סל”ד. בול כמו בדור הקודם. תיבת ההילוכים היא אוטומטית רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים. בדיוק כמו בדור הקודם, אלא שביונדאי מדווחים שזה דור שני לתיבה (עם דפנות מעובות לבידוד טוב יותר של החום), ו-i20 היא המכונית הראשונה בקונצרן לקבל את התיבה החדשה. שלא במפתיע, גם הביצועים כמעט זהים לאלה של הדור היוצא. צריכת הדלק היא 17.5 ק”מ לליטר. נתון רשמי פחות טוב מדור היוצא, אבל גם הבדיקות כיום מחמירות יותר.

יונדאי i20

כל הכבוד לצה”ל?
טכנית יש 6 רמות גימור כשהבסיסית ‘אינטנס’ מיועדת לענות על מכרז צה”ל ולכן מגיעה ללא מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, אלא רק עם מובילאיי. (עדכון: שבועות ספורים אחרי השקת המכונית, הודיעה היבואנית, כי היא מוותרת על שיווק רמת גימור זו, למעט כמה מאות שהוזמנו וכבר הגיעו לישראל, ולמעשה מתחילה מרמת גימור הבאה ‘פריים’).
רמת ‘פריים’ כוללת את כל אבזור הנוחות שיש ברמת ‘אינטנס’ ומוסיפה פיצול בקיפול גב המושב האחורי. אבזור הנוחות כולל: מערכת מולטימדיה בגודל 8 אינץ’, עם AppelCarplay ו-AndroidAuto, בקרת שיוט, מראות חשמליות, גלגל הגה וידית הילוכים מצופים עור, שמשות כהות, חיישני רוורס מקוריים, חיישן אורות ועוד. בתחום הבטיחות נמצא בלימה אוטונומית בחירום (כולל זיהוי הולכי רגל ודו”ג), התרעת סטיה מנתיב כולל תיקון, תאורה אדפטיבית, ניתור ערנות נהג, והתרעה על התחלת תנועה של רכב מלפנים.
רמת גימור ‘פרים פלוס’ מוסיפה צביעה שחורה לגג.
רמת ‘פרסטיג” מוסיפה חישוקי 16 אינץ’ קלים (לעומת 15 אינץ’ ברזל), לד לתאורת היום, תא אחסון בין המושבים הקדמיים עם משענת יד, ועוד כמה זוטות.
רמת סופרים מוסיפה לוח מחוונים מוקרן (10.25 אינץ’), חישוקי 17 אינץ’ קלים, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, קיפול חשמלי למראות, תאורת לד היקפית, פנסי ערפל קדמים, תאורה עוקבת פניה, חיישני גשם, תאורת אווירה, ועוד. בתחום הבטיחות נוספו בלימת חירום גם בצמתים, שמירה על מרכז הנתיב, ובקרת שיוט אדפטיבית.
רמת ‘סופרים פלוס’ מוסיפה צביעה שחורה לגג, ובתחום הבטיחות, ניטור שטחים מתים אקטיבי, ובלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור.

יונדאי i20

מה המחיר?
רמת גימור אינטנס 99,900 (שמיועדת רק למכרז צה”ל).
רמת פריים 104,900
רמת פריים פלוס 106,900
רמת פרסטיג’ 104,990
רמת סופרים 109,900
רמת סופרים פלוס 113,990