אפליקצית Engie על המדפים

מאת: אורון טל, 11/04/2016
בימים אלה מתחיל שיווק התקן אבחון התקלות הישראלי, אנג'י (Engie), ברשת אוטודיפו

אפליקצית אנג'י

אחרי פילוט של שנה עם 100,000 הורדות, אפליקציית אנג’י (Engie) מתחילה בשלב הבא: מכירה של ההתקן והאפליקציה דרך 16 סניפים ברשת אוטודיפו. המחיר לצרכן עומד על 38 שקלים, ואילו הורדת האפליקציה המתחברת למכשיר דרך הנייד הינה חינמית דרך ה-Google Play. בשלב זה למכשירי אנדרואיד בלבד.

מה הסיפור?
חברת הסטארטאפ המקומית אנג’י, בניצוחו של המנכ”ל ירדן גרוס, שמה לה למטרה לפתור את אחת הבעיות המטרידות כל בעל רכב שפגה תקופת האחריות – התמודדות עם מוסכים, והעלויות הכרוכות בכך. הפתרון שמציעה אנג’י הוא התקן המתחבר לשקע אבחון תקלות (להלן שקע OBD2 או EOBD), המצוי ברוב רכבי הבנזין משנת 2002 וברכבי דיזל משנתון 2004 ומעלה (בתהליך הרישום לאפליקציה, ניתן לדעת אם הרכב מתאים, לפני שקונים את ההתקן). ההתקן מבצע ניתוח ראשוני של קודי תקלה במחשב המנוע, וממשיך לעקוב אחר מצב הרכב בעקביות. ההתקן שיושב ברכב מתחבר לסמארטפון דרך התקן בלוטות’ מובנה, וביחד הם מחליפים פרטים ביניהם. כאשר מתרחשת תקלה, ההתקן מנתח את קוד התקלה, והאפליקציה בנייד מבצעת ניתוח מעמיק יותר, ומוסרת לנהג מידע לגבי חומרת התקלה והרכיב התקול במידת הדיוק האפשרית. לאחר מכן האפליקציה פורשת בפני הנהג הצעות מחיר ממוסכים (מתוך מאגר של 150 באפליקציה), בדירוג עפ”י מחיר ושביעות רצון לקוחות קודמים.

איך זה עובד?
ההתקן עצמו נשען על תקשורת נתונים עם מחשב המנוע, שמבצע כל העת ניתוחי נתונים. בשעה שמחשב במנוע מזהה תקלה הוא שולח אות להתקן של אנג’י, וזה דרך חיבור בלוטות’ מתעדכן עם האפליקציה שבסאמרטפון. האפליקציה בנייד מתחברת למערכת של אנג’י, אשר מושתתת על מסד נתונים של יצרני הרכב השונים. המערכת יודעת לנתח את קודי התקלה ששולח מחשב הרכב, ומצליבה אותם עם מסד הנתונים שלה, המורכב גם מהיסטוריית תקלות של רכב מסוים ומאגר תקלות של משתמשים אחרים עם אותו דגם רכב.

כמה זה מדויק?
עפ”י המנכ”ל, מר ירדן גרוס, המערכת מכילה מאגר תקלות גדול, לרבות קודי תקלה של יצרני רכב שונים. המאגר מקיף את כל יצרני הרכב בשוק הישראלי, וכולל קודי תקלה שניתן לקרוא רק מסורקי תקלות מקוריים של היצרן. המאגר כולל בנוסף לקודי תקלות, גם פענוח של קודי תקלה, הצלבה עם היסטוריית דגם הרכב הרלוונטי, כפי שהוא משתקף דרך מידע הן מהיצרן, והן ממשתתפי עבר באפליקציה עוד משלב הפילוט. לדברי גרוס, המאגר מכיל נסועה של 8 מיליון קילומטרים של כלל המשתתפים עד היום. והמאגר רק משתדרג מעת לעת.

למי זה פונה?
האפליקציה פונה לכלל המשתתפים, עם דגש על הלקוח הפרטי. לדעת קברניטי החברה, המערכת יכולה לחסוך עד 35% בהוצאות התיקונים.