למיצובישי אאוטלנדר החדש יש נעליים גדולות למלא

מאת: יואל שוורץ, 06/07/2021
אאוטלנדר החדש גדול יותר, חזק יותר, מאובזר יותר אבל גם יקר יותר, ועם היצע מערכות בטיחות מצומצם מהמקובל. דור רביעי לאאוטלנדר הגיע לישראל

מיצובישי אאוטלנדר

מה הסיפור?
הדור השלישי של מיצובישי אאוטלנדר מתגלגל אצלנו מתחילת 2013. מיומו הראשון הוא שמר על דומיננטיות בשוק הישראלי, מוביל את סגמנט ה-7 מושבים ברציפות לאורך כל אותם שנים, פרט לשנת 2020 בה איבד את השליטה לטובת סקודה קודיאק. סיכום המספרים מוביל לנקודה אחת: אאוטלנדר הוא רכב 7 מושבים הנמכר בישראל בכל הזמנים.

עכשיו יש דור חדש. שונה לחלוטין מקודמו, ודגם ראשון של מיצובישי מאז הפכה לחלק מקונצרן רנו-ניסאן. לא ניתן להפריז יותר בחשיבות של דגם אחד עבור המותג.

מה חדש?
אאוטלנדר הקודם התבסס על פלטפורמה שפותחה עם קרייזלר ושירתה דגמים רבים בהם גם מיצובישי לאנסר. הדור החדש והרביעי בשושלת אאוטלנדר מבוסס על פלטפורמה CMF-CD של קונצרן רנו-ניסאן, שבין היתר משרתת גם את ניסאן X-טרייל החדש שיעלה ארצה בחודשים הקרובים. השניים חולקים רכיבים רבים כולל יחידת כוח, מתלים ואפילו מסך מולטימדיה, מיקום פתחי המיזוג, ומתגים שונים.

המראה גדול ואגרסיבי ויש לכך סיבה טובה: צמיחה בממדים. אמנם האורך הכללי גדל רק ב-1.5 ס”מ ל-471 ס”מ ביחס לדור הפורש, אבל הרוחב צמח ב-5.6 ס”מ מאד משמעותיים (ל-189.7 ס”מ), הגובה ב-3.5 ס”מ (ל-174.8 ס”מ) ובסיס הגלגלים הוארך ב-3.5 ס”מ ל-270.6 ס”מ. לפרופורציות החסונות תורם את חלקו מרווח הגחון שגדל ועומד על 21 ס”מ מהקרקע. ממד הרוחב שגדל גם מאפשר להכניס יותר לתא המטען. כשהשורה השלישית בשימוש יש כעת מקום ל-160 ליטר (תוספת של 32 ליטר), וכשהיא מקופלת היא מוסיפה 291 ליטר לסך של 793 ליטר.

גם יחידת הכוח חדשה. במקום מנוע 2.0 ליטר עם 150 כ”ס, נמצא מנוע 2.5 ליטר שמייצר 181 כ”ס. תיבת ההילוכים גם היא חדשה, עדיין רציפה, אבל שונה לחלוטין וכעת עם 8 הילוכים מתוכנתים מראש לעומת 6 בעבר. ההנעה קדמית או כפולה, ויש גם בורר מצבי הנהיגה, 5 בגרסת הנעה קדמית ו-6 בהנעה כפולה.

מיצובישי אאוטלנדר

מה המחיר?
יש 5 רמות גימור, והמחירים החדשים משקפים עלייה, כשגרסת הבסיס מזנקת ב-20,000 שקלים ביחס לזו שבדור הפורש.
רמת ‘אקזקיוטיב’ כוללת מולטימדיה עם צג 8 אינץ’ מקורי (התקנה מקומית בעבר), עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, לוח המחוונים בגודל 7 אינץ’, בקרת אקלים מפוצלת, מראות צד מחוממות ומתקפלות, תאורת לד מלאה, חישוקי 18 אינץ’ ועוד. המחיר: 178,900 שקלים.
רמת ‘אינסטייל’ מציעה חלון גג פנורמי, מפתח חכם לפתיחה ותנעה, חימום למושבים הקדמיים, מסילות גג וחישוקי 20 אינץ’ (חריגים בגודלם לקטגוריה). המחיר: 189,900 שקלים.
רמת ‘פרמיום’, משדרגת את מסך המולטימדיה ל-9 אינץ’ ומוסיפה קישוריות אלחוטית למכשירי אפל, לוח מחוונים מוקרן בגודל 12.3 אינץ’, תפעול חשמלי למושב הנהג וריפוד עור סינטטי. המחיר: 199,900 שקלים.
רמת ‘לקשרי’ משדרגת את מערכת השמע לזו של BOSE, ומוסיפה תצוגה עלית, בקרת אקלים תלת אזורית, זיכרונות למושב הנהג, פתיחה חשמלית לתא המטען, ריפוד עור אמיתי, מצלמות היקפיות, קוסמטיקה פנימית ועוד. המחיר: 214,900 שקלים לגרסת הנעה קדמית ו-224,900 שקלים לגרסת הנעה כפולה.
רמת ‘לקשרי TTH’ מוסיפה תפעול חשמלי גם למושב הנוסע, ריפוד עור מהודר יותר, חימום גם לשורת המושבים השנייה, צביעה שונה לגג ועוד. המחיר: 224,900 שקלים לגרסת הנעה קדמית ו-234,900 שקלים לגרסת הנעה כפולה.
היצע הבטיחות בכל רמות הגימור זהה, ומעט מצומצם מהמקובל כיום. הוא כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב והתרעת “שטח מת”. בארה”ב מוצע הדגם גם עם תיקון סטייה מנתיב וגם עם מניעת כניסה לנתיב לא פנוי. לטענת היבואנית, היצרנית לא מאפשרת להציע את המערכות האלה בישראל לפני שאלה ייבחנו בתנאי הארץ.

מיצובישי אאוטלנדר

מה הפוטנציאל?
זה הדגם המוביל של מיצובישי בישראל ולראיה מציין ארז סבג, מנהל מותג מיצובישי בכלמוביל, כי כבר הוזמנו 2,500 כלים עוד לפני שמי מהם ראה את הרכב במציאות. “הבעיה שלנו, כמו גם של כל היבואנים, תהיה לעמוד בביקוש לאור האספקה המצומצמת.” אומר סבג. לדבריו זה דגם שיכול למכור בשנה 10,000 יחידות, מתוך סגמנט של 15,000 מכירות ואם הם יקבלו את ההקצאות המתוכננות, הם יצליחו למכור השנה 7,000 יחידות.

בשנה הבאה צפויה להגיע שחקנית חיזוק – גרסת ה-PHEV של אאוטלנדר, שצפויה להיות אטרקטיביות מבעבר.