לנד רובר דיסקברי ספורט ורינג’ רובר איווק: מעכשיו גם PHEV

מאת: יואל שוורץ, 13/12/2020
החל שיווק לנד רובר דיסקברי ספורט ורינג' רובר איווק בגרסאות פלאג אין (PHEV). מגמה ירוקה שמתרחבת וצפויה עוד להתרחב בתחילת 2021

לנד רובר דיסקברי ספורט PHEV וריינג' רובר איווק PHEV

מה הסיפור?
במהלך 2021 היצע דגמי הפלאג אין היבריד (PHEV) של לנד רובר צפוי להתרחב. כבר כעת מציע המותג גרסאות נטענות-שקע שכאלה בדגמי ריינג’ רובר וריינג’ רובר ספורט ואליהם צפויים להצטרף עוד 4 דגמים PHEV: דיסקברי ספורט ורינג רובר איווק ממש עכשיו, כשבסוף הרבעון הראשון של 2021 יצטרף וולאר PHEV ורבעון השני דיפנדר PHEV. עם השלמת המהלך היצע דגמי הפלאג אין של מותג לנד רובר יהיה מהגדולים בישראל.

מה חדש?
דיסקברי ספורט ורינג רובר איווק שמושקים כעת בגרסאות פלאג אין חולקים את פלטפורמת PTA ששונה מפלטפורמת MLA שמשרתת את דגמי הפלאג אין של הדגמים הגדולים יותר (ריינג’ רובר וריינג’ ספורט): ב-PTA מנוע רוחבי (לעומת אורכי), נפח מנוע הבנזין קטן יותר שמניע רק את הגלגלים הקדמיים ומנוע חשמלי על הסרן האחורי (לעומת מנועים גדולים יותר וגל הינע להנעה כפולה בדגמים הגדולים), וסוללה מתחת למושב האחורי (לעומת סוללה בתא המטען על חשבון הגלגל החלופי).

שני הדגמים גם חולקים את אותה יחידת כוח: טורבו-בנזין 3 צילינדרים חדש מסדרת אינג’ניום, בנפח 1.5 ליטר שמייצר 200 כ”ס, ומניע את הגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית 8 הילוכים (9 הילוכים בגרסאות ה-2.0 ל’ טורבו-בנזין ללא מערך הפלאג אין). את הגלגלים האחוריים מניע מנוע חשמלי שמפיק 109 כ”ס כשיחדיו מייצרים השניים 309 כ”ס (לעומת 249 כ”ס בגרסת ה-2.0 ליטר).

לנד רובר דיסקברי ספורט PHEV

המערך ההיברידי מוסיף לדיסקברי ספורט 189 ק”ג (לכדי 2,169 ק”ג), ואיווק 269 ק”ג (ל-2,082 ק”ג). הסיבה לפער היא בין היתר כיוון שדיסקברי ספורט PHEV מוותר על אחת מיתרונותיו – השורה השלישית – ומוצע רק עם 5 מושבים במקום 7.

סוללות ליתיום איון 15 קילוואט שעה מספקות טווח נסיעה חשמלי של 62 ק”מ בדיסקברי ספורט ו-66 ק”מ באיווק. כשבורר מצבי נהיגה מאפשר לנהל את משק האנרגיה ולחסוך את החשמל שהצטבר לשימוש מאוחר יותר. סידור מתבקש לאור העליה הגוברת בהגבלות מרכזי ערים באירופה לכלים חשמליים בלבד. שניהם מאפשרות טעינת DC מהירה של 100 קילוואט, נתון כפול מהמקובל וטוב מזה של המתחרים. בטעינה מהירה DC של 50 קילוואט שעה ניתן לטעון 80% מהסוללות ב-20 דקות, טעינה ביתית בהספק של 2.4 קילוואט עורכת 6.7 שעות, וטעינה ציבורית של 7 קילוואט 2.75 שעות.

מה באבזור?
דיסקברי ספורט מוצע באותן שתי רמות גימור כמו של גרסאות הבנזין והדיזל הרגילות. רמת ‘S’ עם חלון גג, מולטימדיה (10 אינץ’), תפעול חשמלי למושבים, ריפודי עור, תאורת לד, חישוקי 18 אינץ’ ועוד. רמת הגימור ‘S פלוס’ מוסיפה מערכת שמע משודרגת של מרידיאן עם 10 רמקולים, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ועוד.
מפרט הבטיחות בגרסה S כולל בלימה אוטונומית (למהירות עירונית), תיקון סטייה מהנתיב ועוד. רמת S פלוס מוסיפה בלימה אוטונומית למהירויות גבוהות, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים.

ריינג' רובר איווק PHEV

מה המחיר?
המחירים שכאן כבר מבטאים את ההתייקרות הצפויה בינואר 2021 על גרסאות פלאג אין. דיסקברי ספורט PHEV ברמת גימור S יוצע ב-390,000 שקלים וברמת גימור S פלוס ב-420,000 שקלים. לשם השוואה דיסקברי ספורט ברמת גימור S פלוס בגרסת הבנזין הבכירה (2.0 ליטר 249 כ”ס) ועם 7 מושבים עולה 448,000 שקלים.
ריינג’ רובר איווק PHEV מוצע ברמת הגימור ‘S פלוס’ פלוס בלבד ובמחיר של 415,000 שקלים. להשוואה איווק באותה רמת גימור ועם מנוע בנזין 200 כ”ס עולה 425,000 שקלים ועם המנוע המחוזק 249 כ”ס עולה 448,000 שקלים (כמו דיסקברי ספורט המקביל).

להערכת רמי וקסמן, סמנכ”ל השיווק של יגואר ולנד רובר, יהיה ביקוש גם למנועי הבנזין והדיזל שימשיכו להימכר במקביל. הוא צופה שנתח ה-PHEV יתפוס 50% מהמכירות עם כ-150 יחידות נטענות ושעיקר המכירות יהיו של איווק.