מה צפוי לנו מג’נסיס עוד השנה?

מאת: יואל שוורץ, 17/06/2021
מותג ג'נסיס הושק בישראל בסוף פברואר 2020 כשישראל היא מהמדינות הראשונות בעולם לחדירת המותג החדש. מה הגיע? מה נמצא בדרך, ומה התוכניות החשמליו של מותג ג'נסיס?

ג'נסיס GV80

מותג יוקרה של ממש בתעשיית הרכב לא נברא ב-20 השנים האחרונות. ג’נסיס עשה זאת ב-2015 כשהפך מדגם קצה של יונדאי, למותג עצמאי בפני עצמו. השיווק החל בארה”ב, קוריאה והמדינות העשירות במזרח התיכון המשיך עם אוסטרליה ורוסיה, כשהתוכניות לשנים הקרובות מדברות על התרחבות לשווקים נוספים ובהן ישראל (כבר כאן), ואירופה תחילה לאנגליה, גרמניה ושוויץ.
לפחות מבחינת השוק הישראלי, הרעיון הוא לספק ערך מוסף בדמות מותג חדשני, עם שירות יוצא דופן כמו מחיר רכישה שכולל חבילת טיפולים מלאה ל-3 שנים בכל הדגמים בלי יוצא מהכלל.

מה נמצא כבר כאן?
“כבר הרבה זמן שאנחנו ממתינים למותג,” אומר דוידי פיאמנטה, מנהל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, “אבל חיכינו לתחילת שיווק דגמי ה-SUV של ג’נסיס. השיווק בישראל החל בסוף פברואר 2020 עם 3 דגמים: שני דגמי סדאן ו-SUV אחד. לדברי דנה רביד מנחם, מנהל חטיבת ג’נסיס בכלמוביל, “G70 היה הצלחה מסחרר בארה”ב, אבל לא היו למותג דגמי SUV, וההערכה היא שעיקר המכירות יהיו דגמי ה-SUV.”

G90 – היא ספינת הדגל של המותג, ובגודל של מרצדס S קלאס. זו המכונית הוותיקה ביותר של המותג – הושקה ב-2015 ועברה מתיחת פנים ב-2018. בחרטומה V8 אטמוספרי בנפח 5.0 ליטר, שמייצר 425 כ”ס, משולב לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, ולהנעה כפולה.

והיא מוצעת בישראל רק בהזמנה מיוחדת, ורק ברמת אבזור אחת ומאוד עשירה. מחירה עומד על 690,000 שקלים

ג'נסיס G90

G80 – מכונית הסלון של המותג. למעשה, G80 היא ממשיכת הדגם שהחל את הכל ב-2008 ונקרא אז יונדאי ג’נסיס. הדור השני למכונית הסלון הוצג ב-2016 (שנה לאחר שג’נסיס הייתה למותג עצמאי), והדור הנוכחי והשלישי, הושק ב-2020 כחלק מהיצע הדגמים החדש והמתחדש לקראת הפלישה לאירופה.

הוא מוצע בישראל עם מנוע טורבו-בנזין, 4 צילינדרים, 2.5 ליטר שמייצר 304 כ”ס, ועם תיבה אוטומטית 8 הילוכים והנעה אחורית. יש שתי רמות גימור, ‘אלגנט’ ב-385,000 שקלים ו’לקשרי’ ב-439,000 שקלים.

ג'נסיס G80 חשמלית

GV80 – רכב פנאי על בסיס G80. זהו רכב הפנאי הגדול ביותר שיש כרגע למותג. הוא הוצג בתחילת 2020 ומציע מקום ל-7 נוסעים.

מתחת למכסה המנוע של הדגם בישראל שוכן טורבו-דיזל, 6 צילינדרים, בנפח 3.0 ליטר עם 278 כ”ס, תיבה אוטומטית 8 הילוכים והנעה כפולה. יש שתי רמות גימור, ‘אלגנט’ ב-499,000 שקלים ו’לקשרי’ ב-569,000 שקלים.

ג'נסיס GV80

בתחילת יוני הושקו עוד שני דגמים, ובהתאם לתכנון המקורי.

G70 – משפחתית גדולה שתתחרה בדגמים כדוגמת ב.מ.וו סדרה 3. היא הוצגה בספטמבר 2017 וחולקת את אותה פלטפורמת הנעה אחורית עם קיה סטינגר. בספטמבר 2020 הוצגה מתיחת הפנים שבעיקר מתיישרת עם הקו העדכני של ג’נסיס, ובתיאום מושלם ומתוכנן לקראת תחילת פעילות המותג באירופה.

בישראל היא מוצעת עם מנוע 4 צילינדרים, טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 245 כ”ס, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה אחורית. יש 2 רמות גימור ‘לקשרי’ ו’ספורט’ ב-298,000 שקלים וב-339,000 שקלים בהתאמה. קיימת לדגם גם תצורת סטיישן-קופה, “שוטינג ברייק”, שבעיקר מיועדת לשוק האירופאי, וגם אותה ניתן להזמין לארץ.

ג'נסיס G70

GV70 – דגם פנאי בגודל בינוני שהוצג ב-2020. הוא חולק את אותה ריצפה ומכלולים שיש ב-G70 ויתחרה בדגמים דוגמת אודי Q5. לדברי דנה רביד מנחם, הדגם הזה הוא “משנה משחק”, שצפוי להיות הדגם הנמכר ביותר של מותג ג’נסיס ולא רק בישראל, וזה שצפוי להרים את מכירות הסגמנט כולו שנע סביב מכירות של כ-2,000 יחידות בשנה.

הוא מוצע עם אותה יחידת כוח שמשרת גם את G80: טורבו-בנזין 2.5 ליטר, 304 כ”ס ותיבה אוטומטית 8 הילוכים. ההנעה כפולה (אחורית ב-G80). יש 3 רמות גימור: ‘אלגנט’, ‘לקשרי’, ‘ספורט’, שמחירן: 339, 379 ו-399 אלף שקלים.

יעד המכירות עד סוף שנה זו עומד על 399 יחידות, כשלהערכת פיאמנטה, הם יכולים למכור הרבה יותר, אם רק יגיעו עוד דגמים.

ג'נסיס GV70

מה בהמשך?
לקראת סוף 2021 יגיע GV60 – דגם פנאי חשמלי לחלוטין. הוא מבוסס על אותה פלטפורמה חשמלית של יונדאי איוניק 5 שכבר נמצא בארץ ויחל להימכר בישראל בסוף יולי 2021. ג’נסיס GV60 טרם נחשף ופרטיו עדיין מעורפלים, אבל היות והוא חולק פלטפורמה עם איוניק 5, ניתן להניח שהשניים יציעו נתוני מנוע דומים. איוניק 5 מוצע עם שתי סוללות 58 קוט”ש או 72.6 קוט”ש, וב-4 רמות הספק בטווח שבין 168 כ”ס עם הנעה אחורית ועד ל-302 כ”ס עם הנעה כפולה. טווח הנסיעה של איוניק 5 משתנה בהתאם לסוללה ולהנעה, כשבינתיים פורסם רק טווח הנסיעה החשמלי של גרסת ה-72.6 קוט”ש וההנעה האחורית: 470 ק”מ.

דגם זה יפתח את הפן החשמלי בג’נסיס שאחריו צפויים להגיע, גם לישראל, עוד 3 דגמים, מהם נחשף רק דגם אחד: G80 בגרסה חשמלית, עם טווח של 427 ק”מ ותאוצה מ-0-100 ב-4.9 שניות. הדגם יגיע ברבעון האחרון של 2021. שני הדגמים הנותרים טרם נחשפו, כשבכוונת ג’נסיס להציג גרסה חשמלית לכל דגם עד 2024.

בתחילת 2022 יוצג ויגיע לישראל דור חדש של ספינת הדגל, G90. כנראה על בסיס ‘X קונספט’ שהוצגה בשנה שעברה.