מה צפוי לנו מסקודה עוד השנה?

מאת: יואל שוורץ, 07/06/2021
בשוק העולמי יחשפו 3 דגמים חלקם חדשים וחלקם מחודשים. גם לישראל יגיעו 3 דגמים: מתיחת פנים לקודיאק, פאביה חדשה, ואניאק – רכב הפנאי החשמלי הראשון של סקודה עם טווח של 340-510 ק"מ

סקודה אניאק ספורטליין

מה הסיפור?
לפני 14 שנים, כשבסקודה פיתחו את רכב הפנאי הראשון שלהם, ייטי, הם התלבטו ושאלו את עצמם האם SUV הוא הכיוון הנכון עבורם, האם ימצאו הלקוחות שיהיו מוכנים לשלם עבור רכב פנאי של סקודה? את התשובה כולם יודעים. סקודה מככבת עם רכבי הפנאי, ובחלק משווקי אירופה היא מובילה את השוק.

מה צפוי להתחדש השנה?
תחום הפנאי ממשיך לצבור תאוצה בכל העולם (וגם בישראל), ועד סוף שנת 2021 סקודה תחשוף עוד 3 כלים חדשים: מתיחת פנים לקארוק – רכב הפנאי בגודל בינוני שלה, אניאק קופה – גרסת מיופיפת של אניאק שהוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של סקודה ואניאק RS – גרסת הביצועים של אניאק עם הספק של 306 כ”ס, 0 ל-100 קמ”ש ב-6.2 שניות, וטווח נסיעה נקי מפליטת מזהמים של 460 ק”מ.

סקודה קודיאק

מה צפוי להתחדש בישראל השנה?
עד סוף שנה זו תגיע מתיחת הפנים של סקודה קודיאק, סקודה פאביה חדשה, וגם אניאק החשמלי.

עבור קודיאק זו מתיחת פנים שניה, אחרי שבשנה שעברה עודכן הדגם קלות (גלגל הגה, מערך המולטימדיה ומפרט מערכות הבטיחות). הפעם העדכון מאסיבי יותר וכולל חרטום וחישוקים חדשים, לוח מחוונים מוקרן חדש (10.25 אינץ’, אופציה), צג מולטימדיה גדול יותר (9.2 אינץ’) שגם קיבל ממשק ניהול חדש ומערכת שמע משודרגת עם 10 רמקולים, אוורור למושבים (אופציה, לראשונה בדגם), ועוד קוסמטיקה פנימית כמו דיפונים חדשים ותאורת אווירה.

היצע יחידות הכוח בגרסאות הרגילות ימשיך במגוון הקיים, כשהשינוי כאן נוגע לגרסת ה-RS שלראשונה בקודיאק תהיה עם מנוע טורבו-בנזין (2.0 ליטר, 245 כ”ס) במקום מנוע דיזל כפול-מגדשים (2.0 ליטר 240 כ“ס).

סקודה פאביה

פאביה היא מכונית חדשה לחלוטין. זהו דור רביעי בשושלת, מתבסס על פלטפורמה חדשה עבורה, MQB-A0 שמשרתת בין היתר את סקודה קאמיק, סקודה סקאלה, אודי A1, סיאט איביזה ודגמים נוספים בקבוצת פולקסווגן.

היא גדולה משמעותית מקודמתה: בסיס הגלגלים גדל ב-9.4 ס”מ ל-256.9 ס“מ, והרוחב ב-4.8 ס“מ ל-178 ס“מ. אלה אמורים לספק מרחב נדיב משמעותית מבעבר.

תא הנוסעים שונה לחלוטין ודומה לקו העדכני כמו זה של סקודה אוקטביה החדשה. במרכז הקונסולה מסך מולטימדיה בגדלים משתנים בהתאם לרמת הגימור (6.5, 8 ו-9.2 אינץ‘).

היצע יחידות הכוח לא השתנה כשהרלוונטיות לישראל הן טורבו-בנזין 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, בשתי גרסאות הספק: 95 ו-110 כ”ס, וטורבו-בנזין, 1.5 ליטר, 4 צילינדרים, 150 כ”ס. בשני המקרים התיבה היא אוטומטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים.

סקודה אניאק

אניאק הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של סקודה. הוא מתבסס על הפלטפורמה החשמלית MEB שמשרתת גם את פולקסווגן ID.4 ואודי Q4 אי-טרון כשממדיו קטנים במעט מאלה של קודיאק. בתא הנוסעים נמצא את המסך הכי גדול שסקודה מציעה: 13 אינץ’.

הוא מוצע בכמה אפשרויות מנוע שעדיין לא ברור עם מה מהם יגיע לישראל: גרסת ’50’, עם הספק של 145 כ”ס וטווח של 340 ק”מ, גרסת ’60’, עם הספק של 176 כ”ס וטווח של 390 ק”מ, גרסת ’80’ עם הספק של 201 כ”ס וטווח של 510 ק”מ, וגרסת ’80X’ עם מנוע נוסף ליצירת הנעה כפולה עם הספק של 261 כ”ס וטווח של 460 ק”מ. בעתיד תוצע גם גרסת RS ספורטיבית שתחשף בהמשך השנה.

גם מפרט האבזור טרם נקבע, וגם לא המחיר כשההערכות מדברות על תג מחיר התחלתי של סביבות 190,000 שקלים. יחידות ראשונות צפויות לנחות כאן בקיץ כשמסירות יחלו לקראת סוף השנה.