מנועים חדשים לפיז’ו 3008

מאת: יואל שוורץ, 30/11/2018
מנוע 1.5 ליטר דיזל חדש מחליף את יחידת ה-1.6 ליטר, ומנוע הטורבו-בנזין מקבל עוד כוח. המחירים מתייקרים

חוות דעת פיז'ו 3008 צורה חדשה

מה הסיפור?
החל שיווק פיז’ו 3008 עם יחידות כוח חדשות. מנוע דיזל חדש מחליף מנוע דיזל קודם ויחדת הבנזין מקבלת גרסה חזקה יותר. בנוסף יש גם תיבת הילוכים חדשה שתשולב עם שתי המנועים.

הדיזל חסכוני יותר?
באגף הדיזל נמצא את המנוע החדש של הקונצרן: 1.5 ליטר ו-130 כ”ס, שיחליף את ה-1.6ליטר (120 כ”ס). גם תיבת ההילוכים הוחלפה וכעת יש שמונה הילוכים במקום שישה בעבר. הביצועים דומים כשצריכת הדלק השתפרה עם 24.4 ק”מ לליטר לעומת 23.8 במנוע היוצא.

רמות האבזור לא השתנו, והמחיר מעט התייקר: 156,000 שקלים לרמת גימור ‘אקטיב’, ו-184,000 שקלים ל’פרימיום’ – התייקרות של3,000 ו-11,000 שקלים בהתאמה.

פיז'ו 3008 רכב חדש

הבנזין חזק יותר?
באגף הבנזין, רמת האבזור היקרה ביותר,’פרימיום’, מקבלת גרסה מחוזקת של מנוע ה-1.6 ליטר טורבו, עם 180 כ”ס לעומת 165 כ”ס עד כה. גם כאן משודכת תיבה 8 הילוכים החדשה, כשהביצועים מעט טובים יותר עם 8.8 שניות מעמידה ל-100 ומהירות המרבית של 219 קמ”ש (לעומת 8.9 שניות ו-209 קמ”ש בגרסת ה-165 כ”ס שתמשיך להימכר במקביל). גם צריכת הדלק הממוצעת מעט טובה יותר עם 17.9 ק”מ לליטר, לעומת 17.2 בעבר.

מחיר גרסת הבנזין הזו עלה ב-4,000שקלים ל-184,000 שקלים.