משומשת: פז`ו 406

מאת: תומר הדר, 07/04/2006
יד שניה

peugeot_4061
peugeot_4061
 
 

בעד

מרווחת, נוחה, נאה, מאובזרת היטב.

נגד

ביצועים בגרסת 1,800 סמ”ק, בעיות חשמל קלות, רוב מכוניות הדיזל הן מוניות לשעבר.

קורות חיים

ה-406 הוצגה בישראל ב-1997 בגרסאות בנזין 1,800 ו-2,000 סמ”ק ובגרסת טורבו דיזל. הגרסה הבסיסית, ST, כללה חשמול מלא, ABS וחישוקי סגסוגת. גרסת ה-SV המפוארת הציעה גם גג נפתח ואופציה למושבי עור. מנועי ה-1,800 והדיזל נמכרו עם תיבה ידנית בלבד, וה-2,000 הוצע עם גיר אוטומטי מכני.

ב-1998 שודרגו תיבות ההילוכים, ודגמי ה-1,800 וה-2,000 זכו בתיבת הילוכים “חכמה” בעלת פיקוד אלקטרוני.

ב-1999 עברה המכונית מתיחת פנים, שכללה עיצוב חדש של פנים הרכב, שהפחית את מספר התקלות והקרקושים, ועיצוב חדש של הפנסים הקדמיים והאחוריים. ה-406 יוצרה בתצורה זו עד להחלפתה בדגם ה-407 ב-2005.

תקלות נפוצות

ה-406 עלולה לסבול מחדירות רוח ומים בדלתות הקדמיות. התיקון אינו יקר, וכולל החלפה של גומיות האטימה של הדלת.

חבטות מכיוון בתי בולמי הזעזועים האחוריים בעת נסיעה יעידו על פגם במנגנון הנעילה של הספסל האחורי.

יש לבדוק היטב את כל הרכיבים החשמליים בתא הנוסעים, מכיוון שמערכות החשמל ב-406 סובלות מתקלות קטנות שעלות תיקונן עשויה להגיע לאלפי שקלים – בייחוד במערכת בקרת האקלים.

בדומה לכל פז’ו אחרת, גם ב-406 מגלה המנוע אמינות מופלגת, שנפגמת אך ורק בגלל שימוש במי ברז במערכת הקירור.

תמורה למחיר

רוב ה-406 המשומשות נמכרות ב-10%-20% מתחת למחירן במחירון, אף שרובן היו בבעלות אנשים פרטיים ולא חברות השכרה או ליסינג. מומלץ לחפש דגם של 2,000 סמ”ק, שעבר את מתיחת הפנים של 1999 וטופל במוסכים מורשים.

בזכות ירידת ערך משמעותית בשנים הראשונות והאפשרות לעמוד על המיקח במועד הקנייה, מציעה ה-406 נוחות ופאר של רכב מנהלים במחיר של מכונית סופר-מיני בת שלוש שנים. מומלץ למי שצולח מרחקים גדולים ומעוניין ברכב נוח ואמין.

קישורים:
פיג’ו ישראל
פיג’ו העולמית

פורסם בעיתון הארץ