סאנגיונג רקסטון: פעם אפרורי, עכשיו דרמטי

מאת: יואל שוורץ, 06/05/2021
סאנגיונג רקסטון הוא מרכבי השטח האמיתיים הבודדים שעדיין משווקים בעולם. עכשיו הוא מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים שעיקרה שדרוג ליחידת הכוח ועוד מערכות בטיחות. המחיר התייקר

סאנגיונג רקסטון

מה הסיפור?
כבר למעלה משנה שחרב מונחת על צווארה של סאנגיונג (שוב בפעם המי-יודע-כמה). החברה נקלעה לתהליך פשיטת רגל לאחר שבעלת השליטה בסאנגיונג – יצרנית הרכב ההודית מהינדרה – הודיעה שתפסיק להשקיע כספים ולשלם את החובות של סאנגיונג. בינתיים בהינדרה חזרה בה, אבל ההערכה בתעשייה היא שברגע שתיפול ההזדמנות, מהינדרה לא תהסס לוותר על הבעלות או לפחות תכניס שותף אסטרטגי נוסף.
בתוך המשבר הזה, סאנגיונג הציגה קורנדו חדש כשבגרסתו החשמלי יגיע לישראל במחצית השניה של 2021, ומתיחת פנים לרקסטון שנחתה בישראל כעת.

מה חדש?
זהו דור שני לרקסטון (הוצג ב-2017) ומתיחת הפנים הפכה את המראה לאגרסיבי ודרמטי עם גריל מסורג ובוהק ופנסים חדשים שכעת בטכנולוגית לד. בתא הנוסעים נמצא גלגל הגה בעיצוב חדש (שברמת הגימור הגבוהות גם מקבל תגבור חשמלי), וידית הילוכים חדשה בסגנון ג’ויסטיק בשל המעבר לתיבה חשמלית (SBW).

מתחת למעטפת נמצא מנוע מחודש ותיבה שונה. מנוע הטורבו-דיזל 2.2 ליטר עודכן, וכעת מייצר 202 כ”ס ו-45 קג”מ ב-1,600 סל”ד – תוספת של 21 כ”ס ו-2.2 קג“מ בהשוואה למנוע המוחלף. גם תיבת ההילוכים חדשה, אוטומטית עם 8 הילוכים מתוצרת יונדאי (שבין היתר משרתת גם את דגמי ג’נסיס), ומחליפה תיבה עם 7 הילוכים מתוצרת דיימלר. אין שינוי במערכת ההנעה הכפולה שנותרה כמקובל ברכבי השטח: אחורית, עם שילוב (אלקטרוני) להנעה כפולה, הילוך כוח, נעילת דיפרנציאל אחורית אוטומטית ועוד. הסוסים הנוספים, והתיבה החדשה מסדרים לרקסטון תאוצה זריזה יותר: 0 ל-100 קמ”ש ב-10.7 שניות (לעומת 11.9 שניות), המהירות המרבית עומדת על 184 קמ”ש (185 לפני), וצריכת הדלק הממוצעת היא 11.6 ק”מ לליטר.

סאנגיונג רקסטון

במה מתהדר?
כבעבר רקסטון המחודש יוצע בשתי רמות גימור. ל-‘EX’, מולטימדיה עם צג 8 אינץ’, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי אוורור ליושבי השורה השניה והשלישית, חלונות כהים ועוד. במסגרת מתיחת הפנים נוספו לרמה זו גם מפתח חכם (היה קודם ברמת הגימור הבכירה) וידיות להעברת הילוכים מגלגל ההגה (לא היה כלל). רמת גימור פרימיום מציעה כעת תאורת לד היקפית (הטכנולוגיה נוספה כעת לתאורת הערפל הקדמית ולפנסים הראשיים), ואת כל האבזור שהוצע קודם: חלון גג, ריפוד עור, כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים שגם מאווררים, חימום למושבים הקדמיים ולשורה השניה, תפעול חשמלי לדלת האחורית ועוד.

בתחום הבטיחות לרמת EX נוסף ניטור ערנות נהג, למערכות שהיו כבר קודם: בלימה אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל), התרעת סטייה מנתיב, תאורה אדפטיבית וזיהוי תמרורים. רמת גימור ‘פרימיום’ מוסיפה תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור “שטח מת”, ניטור תנועה חוצה מאחור והתרעה על פתיחת דלת אחורית.

סאנגיונג רקסטון

כמה עולה?
רקסטון המחודש מתייקר. רמת EX תעלה מעתה 250,000 שקלים – תוספת של 5,000 שקלים ורמת ‘פרימיום’ תעלה 287,000 שקלים שמשקפים עלייה של 11,000 שקלים.