סיטרואן C4 בישראל גם עם מנוע חשמלי

מאת: יואל שוורץ, 03/08/2021
המשפחתית של סיטרואן חוזרת לישראל בדור חדש, עם רמיזות לקרוסאובר, סממנים של קופה, ואפשרות בחירה בין מנוע בנזין, דיזל ולראשונה גם חשמלי

סיטרואן C4

צלם: רונן טופלברג

מה הסיפור?
אחרי שייצורה הופסק ב-2018, סיטרואן מחזירה את C4 לחיים. ההפסקה לא נעשה שרירותית, זה היה התכנון עוד קודם כשסיטרואן הבינה שהעולם צועד לכיוון קרוסאוברים, והיא חייבת להציג דגמים שכאלה לפני שהיא פונה לחידוש דגם קיים. וכשהעת הגיעה, היא הציגה יורשת, ואולי בעצם יורש, כי בהתאם לרוח התקופה C4 מאמץ מאפייני קרוסאובר עם עיצוב אופנתי שמשלב האצ’בק, קופה ופנאי. ככזה הוא לא רק מתחרה בדגמים משפחתיים קלאסיים בהם התחרה בעבר כמו סקודה אוקטביה, אלא גם בתת-קטגוריה חדשה שמתחילה לאכלס יותר-ויותר דגמים ובהם קיה נירו, קיה אקסיד, מאזדה CX-30, טויוטה C-HR ואחרים.

מה חדש?
סיטרואן C4 החדש מבוסס על פלטפורמת CMP (ר”ת: Common Modular Platform) שמשרתת בין היתר את פיז‘ו 2008 ואופל קורסה. ביחס אליהם הוא גדול משמעותית, וקרוב יותר לממדיהם של מתחריו החדשים: אורכו 435.5 ס”מ, רוחבו 180 ס”מ, גובהו 152.5 ס”מ ובסיס גלגליו 267 ס”מ. סה”כ ממדים ממוצעים לקבוצה. תא המטען מכיל 380 ליטר.

גולת הכותרת היא שיווקו עם 3 סוגי מערכות הנעה: בנזין, דיזל ולראשונה גם חשמל. מנוע הבנזין בנפח 1.2 ליטר, מוגדש טורבו ומפיק 130 כ”ס. מנוע הטורבו-דיזל הוא בנפח 1.5 ליטר וגם הוא מייצר 130 כ”ס. שני המנועים משולבים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית.

הגרסה החשמלית מציעה מנוע עם 136 כ”ס ומומנט של 26.5 קג”מ. סוללות 50 קילווואט מספקות טווח נסיעה של 351 ק”מ וזמן הטעינה נע בין 15-20 שעות משקע ביתי רגיל, 5-7.5 שעות מעמדת טעינה מנוהלת, וטעינה מהירה ועד ל-80% קיבולת ב-30 דקות.

סיטרואן C4

צלם: רונן טופלברג

מה עם הנוחות?
סיטרואן מחדדת את מסר הנוחות. עד עתה היא דיברה על נוחות במובן הפיזי של מושבים ומתלים. מעכשיו היא מחברת לנוחות הפיזית גם נוחות מנטאלית שכוללת אקוסטיקה, קלות שימוש, קישוריות, אבזור וגם נוחות חשמלית. הרעיון הוא חווית נסיעה עבור כל הנוסעים.

כל המנועים ישווקו בישראל ברמת גימור אחת וגבוהה שתכלול את כל מרכיבי הנוחות שיש לסיטרואן להציע: את מערך המתלים המשודרג ה-PHC (ר”ת Progressive Hydraulic Cushions), מושבי ה-Advanced Comfort עם הריפוד העמוק והרב שכבתי, מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ’, לוח מחוונים מוקרן, תצוגה עלית על השמשה הקדמית, חישוקי 18 אינץ’ ועוד. היצע מערכות הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על המרכז, התרעת רכב ב”שטח מת” ועוד.

מה המחיר?
גרסת הבנזין עולה 138,990 שקלים, גרסת הדיזל 146,990 שקלים והחשמלית 164,990 שקלים. לכל הגרסאות אחריות ל-5 שנים או 120,000 ק”מ, כשסוללות הגרסה החשמלית מקבלות אחריות ל-8 שנים או 160,000 ק”מ. לדברי דני שביט, מנכ”ל לובינסקי, החלוקה של סיטרואן העולמית כמו גם שלהם עומדת על מכירות של שליש מכל גרסת מנוע.

לדף הדגם >> סיטרואן C4