ספינת הדגל החשמלית של אודי בישראל

מאת: יואל שוורץ, 03/11/2021
אודי e-tron GT הגיעה לישראל בגרסתה הרגילה עם 476 כ"ס ובגרסת RS קיצונית עם 598 כ"ס. המחיר זול מזה של פורשה טאייקן המקבילה

אודי e-tron GT

מה הסיפור?
לצד Q4 e-tron – רכב הפנאי החשמלי החדש של אודי – שהגיע לישראל (ואותו סיקרנו בנפרד), מושקת בארץ גם ספינת הדגל החשמלית של אודי: e-tron GT. זו מכונית ספורט סאלון מבוססת על פלטפורמת J1 שמשרתת את פורשה טאייקון שגם הוצגה קודם וכבר מתגלגל בארץ. השתיים חולקות את בסיס הגלגלים, 290 ס"מ, מציעות פחות או יותר את אותם ממדים, ומשתמשות באותם מכלולים כולל יחידת הכוח (מנוע וסוללות). למעשה אודי "רק" ביצעו את הכיול שלהם (בעיקר למתלים ולהיגוי) כדי לספק ל-GT את ה-DNA שלהם, כשלפורשה היצע רחב יותר של מנועים וסוללות.

מה חדש?
אודי e-tron GT תוצע בישראל בגרסה רגילה ובגרסת RS שרירית. בשתי הגרסאות המנוע הקדמי זהה שמפיק 238 כ"ס ומניע את הגלגלים הקדמיים. המנוע האחורי שונה ומניע את הגלגלים האחוריים: ב-GT "הרגילה" הוא מייצר 435 כ"ס וב-RS מנפק 456 כ"ס. ההספק המשולב הוא 476 כ"ס ו-598 כ"ס בהתאמה. כשמופעל מצב 'בקרת שיגור' המנועים עוברים למצב "בוסט" לפרק זמן של 2.5 שניות ומוסיפים כ-50 כ"ס להספק משולב של: 530 ו-646 כ"ס בהתאמה. בשונה מדגמים חשמליים אחרים כאן יש תיבת הילוכים. לזו 2 הילוכים והיא משפיעה רק על המנוע האחורי.
הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-GT הרגילה מסתיים כעבור 4.1 שניות בדרך ל-245 קמ"ש מרביים, כשגרסת RS מסיימת את המיאוץ הקלאסי כעבור 3.3 שניות בדרך ל-250 קמ"ש.

מצברי 93.4 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה תיאורטי של 488 ק"מ לגרסה הרגילה או 472 ק"מ ל-RS. בזכות מערכת חשמל במתח גבוה (800V) שתי הגרסאות תומכות בטעינה אולטרה מהירה (270DC). המשמעות היא מילוי ל-80% מקיבולת הסוללות ב-22.5 דקות או תוספת טווח של 100 ק"מ ב-5 דקות. בינתיים אין בישראל עמדות מהירות שכאלה והמקסימום שתקבלו בארץ זה 150DC.

אודי e-tron GT

מה באופציות?
מפרט האבזור כולל חלון גג פנוראמי (ללא פתיחה) צג מולטימדיה 10.1 אינץ', מחוונים מוקרנים (12.3 אינץ'), בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד ודיפון מעור, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, תאורת לד, חישוקי "19 ועוד.

גרסת RS מוסיפה מערכת שמע של B&O, דיפון וריפוד עור מהודרים יותר, כיוון חשמלי לגלגל ההגה, זיכרונות למושב הנהג וגם לכיוון המראות, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, תאורת לד מטריקס, חישוקי 21 אינץ' ועוד.

מערך הבטיחות צנוע יחסית וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ותאורה אדפטיבית. ב-RS נמצא גם התרעת שטח מת ובלימה אוטונומית גם בעת נסיעה לאחור.

שתי הגרסאות מציעות בולמי אוויר להנמכה של 22 מ"מ במהירות גבוהה, או להגבהה ב-20 מ"מ לפי הצורך. לשתיהן דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, כשב-GT הרגילה הוא מכאני וב-RS נשלט אלקטרונית. גרסת RS מוצעת כסטנדרט עם היגוי אחורי, אופציה ב-GT הרגילה, כשבלמים קרמיים מוצעים כאופציה רק ב-RS.

אודי e-tron GT RS

מה המחיר?
מחיר אודי e-tron GT עומד על 765,000 שקלים. לשם השוואה, פורשה טאייקן 4S שמשתמשת באותה יחידת כוח, באותן סוללות ומציעה ביצועים כמעט זהים, יקרה ב-190,000 שקלים. מנגד טאייקן גם מוצעת בגרסת הנעה אחורית בלבד עם הספק של 408 כ"ס, אותם סוללות, עם בולמי זעזועים אדפטיביים במקום מתלי אוויר וביצועים נחותים במעט, במחיר נמוך משל ה-GT ב-80,000 שקלים. גרסת RS תעלה 1,165,000 שקלים – נמוך בכ-80,000 שקלים מטאייקן טורבו שגם חזקה יותר.