פורשה מושקת מחדש בישראל

מאת: יואל שוורץ, 25/02/2016
עם יבואן חדש, אולם תצוגה חדש, 5 דגמים חדשים, מחירי מחירון נמוכים בין 10-20% מבעבר, וגם הבטחה להשבחת רכבי אספנות, מותג פורשה יוצא לדרך חדשה בישראל. היבואנית החדשה גם נצלה את האירוע להשקת 911 המחודשת

פורשה אולם תצוגה הרצליה

מה הסיפור?
לאחר 20 שנה בה זיכיון פורשה היה בידי קבוצת ‘מכשירי תנועה’, הועבר בשנה שעברה הזיכיון לידי חברת ‘אורכיד ספורטס קארס ישראל’ בראשותו של גיא מיוחס ושותפו העסקי פטריק לוש. לשניים שתי סוכנויות שיווק של פורשה בשוויץ, סוכנות יבוא של פורשה לבולגריה, ואתמול (יום ד’) השיקו את סוכנות היבוא שלהם לישראל באולם התצוגה החדש בהרצליה פיתוח.

מה הרעיון?
הרעיון של מיוחס ולוש הוא יצירת חווית קניה אחרת שלדבריהם תחייה מחדש את התשוקה למותג בישראל. את זאת הם מתכננים לעשות על ידי השקה מחודשת של פורשה בישראל, וזה כולל לא מעט. ראשית היבואנית החדשה מינתה כמנכ”ל החברה את שי דואני – מי שניהל את פורשה תחת זיכיון מכשירי תנועה עד 2012. קלטה עוד 6 עובדים מן המערך של היבואנית הקודמת, וגייסה סה”כ 22 עובדים. הקימה אולם תצוגה חדש בשטח של כ-730 מ”ר בהרצליה פיתוח. האולם החדש שנבנה בהשקעה של 6 מיליון שקל, הוא בין אולמות התצוגה הראשונים של פורשה בעולם שמעוצבים בהתאם לזהות המותגית החדשה של החברה. הסבה את האולם הישן בפ”ת למרכז שירות, כך ששטח מרכז השירות החדש הוכפל ביחס לעבר. בנוסף מדברת היבואנית החדשה על תודעת שירות שונה שתכלול אירועי נהיגה על מסלולי מירוצים בחו”ל במסגרת ‘פורשה דרייבינג אקספיריאנס’ והקמת מוקד שירות לקוחות 24/7. לצד ההשקעה הגדולה בתשתית, היבואנית גם חתכה במחירים והציגה הפחתה של 10-20% ביחס למחירי המחירון הקודמים והצהירה גם על הפחתה משמעותית גם במחיר החלפים.
לדברי דואני, כל אלה יעזרו לפורשה ישראל להכפיל את מכירות המותג ולסיים את 2016 עם כ-100 מסירות,  כשהוא מעריך שבשנת 2017 כבר יחצה את רף 150 מסירות.

אילו דגמים צפויים להתחדש?
היבואנית החדשה נצלה את האירוע להשקת פורשה 911 המחודשת. זו הוצגה ממש לאחרונה ומציעה יותר סוסים באורווה. הדגם מוצע בשתי גרסאות הספק למנוע ה-3.0 ליטר טורבו (370 ו-420 כ”ס) ובמחיר שיחל ב-846,000 שקלים ו-999,000 ל-S. מחיר גרסת הטורבו החדשה (3.8 ליטר, 540 ו-580 כ”ס) יחל ב- 1,517,000 שקלים ו-1,754,000 שקלים ל-S.
בחודש מאי השנה יחל שיווקה של 718 – מחליפת בוקסטר המחודשת. זו תוצע עם מנועי טורבו-בנזין מוגדשים בנפח 2.0 ליטר (300 כ”ס) ו-2.5 ליטר (350 כ”ס), ותעלה החל מ-459,000 שקלים לגרסה הרגילה ו-565,000 שקלים לגרסת ה-S.
בקיץ יגיע פורשה מקאן 2.0 ליטר טורבו, בו תולה היבואנית תקוות גדולות בשל מחירו שצפוי להיות נמוך מ-500,000 שקלים. כרגע הדגם הזול ביותר של מקאן (גרסת S עם מנוע 3.0 ליטר, 340 כ”ס) מתחיל ב-563,000 שקלים. לצד גרסת הבסיס של מקאן, תוצע באותה תקופה גם גרסת GTS בעלת סממנים ספורטיביים ובמחיר של 698,000 שקלים.
לקראת סוף השנה יגיעו לישראל פורשה פאנאמרה החדשה וגם פורשה קאיימן המחודשת שטרם נחשפו. גם עבורן מבטיחה היבואנית מחירים אטרקטיביים מבעבר.
לצד כל אלה הודיעה היבואנית כי היא תשמח לייבא עבור לקוחותיה כל דגם של פורשה בתפירה אישית.

ומה עם טרייד-אין ומכונית קלאסיות?
זרוע נוספת בהשקה המחודשת של המותג, היא הקמת מערך טרייד-אין לדגמי פורשה, שלא היה עד עתה. מדובר בשירות שתקים ותנהל היבואנית בעצמה ולא באמצעות קבלני משנה. דגמי פורשה שיגיעו אליה יעברו השבחה בהתאם לסטנדרטים של היצרנית, וימכרו תחת תוכנית שנקראת ‘Porsche Approved’ עם אחריות יבואן לשנה. כדי להוכיח כמה דגמי פורשה המשומשים חשובים לה, הקצתה לכך היבואנית יותר מרבע משטח אולם התצוגה החדש. בנוסף בעתיד מתכננת היבואנית גם למכור דגמים קלאסיים של פורשה, ובכך להעניק גם לאספני מכוניות קלאסיות את הטיפול הנהוג מעבר לים.