קניון של מכוניות בישראל

מאת: יואל שוורץ, 23/06/2021
חברת Buy&Drive השיקה מתחם תצוגה ומכירה ענק שמכיל כ-400 דגמים שונים. חלקם חדשים או משומשים שהגיעו לישראל ביבוא מקביל שלהם, וחלקם חדשים 0 ק"מ שהגיעו מהיבואניות הרשמיות

Buy&Drive

מה הסיפור?
חברת Buy&Drive השיקה קניון של מכוניות. מתחם תצוגה ומכירה ענק שמכיל כ-400 דגמים שונים, ומציעה תחת קורת גג אחת אפשרות להתנסות במגוון דגמים של מותגים שונים, כולל דגמים ייחודיים שהחברה מייבאת בעצמה ביבוא מקביל, ודגמים חדשים של היבואניות הרשמיות לישראל בעסקאות 0 ק”מ. לאף אחד אחר אין מתחם שכזה.

מה חדש?
כבר כמה עשורים שגורמים שונים מנסים לרכז את כל יבואניות הרכב תחת קורת גג אחת. מקום מוסדר אחד שיעזור לנו, הלקוחות, להתנייד, לבדוק, ולהשוואת את ההצעות השונות. ובכן, זה קרה. בערך. חברת Buy&Drive השיקה מתחם תצוגה ומכירה מיוחד ומרשים, שבמרכזו מבנה חדש בן 3 קומות שמשתרע על 4,357 מ”ר, באזור התעשיה פולג, נתניה.

הקונספט הוא Must stop shop (משחק מילים על הממירה הידועה One stop shop), כשהרעיון הוא מתחם אחד בו ניתן יהיה לשבת בכל דגם שרוצים, להשוואת מפרטים אבזור וגימור ולצאת לנסיעות מבחן בדגמים השונים. חזרת מנסיעת מבחן ומתאים לך הדגם? קנה את הדגם בו נסעת בעסקה שגם יכולה לכלול מימון וטרייד-אין. הכל במקום אחד. לא מצאת את דגם החלומות בין שלל הדגמים הקיימים, או תרצה להזמין דגם אחר, רמת גימור שונה או צבע מיוחד? קבל רכב אחר באותה רמה מחברת ההשכרה של Buy&Drive, עד להגעת הדגם שהזמנת. לדברי אורי דיגמי, מייסד ובעלים, המתחם החדש מאפשר התנסות במגוון רחב של דגמים ממותגים שונים ולצאת עם מכונית חדשה תוך 45 דקות. “על כן בנינו מתחם ענק ובולט, שנראה לכל מי שנוסע על כביש החוף, ויצרנו חווית קנייה יוקרתית עם שירותי Valet Parking, בית קפה, אפשרות לרכישת אקססוריז מקורי של מותגי רכב, פינת משחקים לילדים, בית כנסת וחדר תפילה מוסלמי.”

Buy&Drive

מה המיקוד?
Buy&Drive החלה את פעילותה בישראל בשנת 1996 כזכיינית של כלמוביל (יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס), המשיכה כחברת ליסינג (משנת 2004), ומכירת דגמי 0 ק”מ (משנת 2006) וכיבואן מקביל (מ-2020). לצד זרוע הליסינג וההשכרה שממשיכה לפעול דרך מרכז אחר, מתעצבת מחדש הזרוע הזו כשבה המיקוד כפול: מצד אחד דגמי יוקרה וספורט שמיובאים מחו”ל כשהחברה משמשת כיבואן מקביל, ומצד שני גם דגמים עממים ונפוצים כשהחברה משמשת כערוץ הפצה נוסף של היבואניות השונות “כיד ראשונה 0 ק”מ”.

רוב דגמי היבוא המקביל מגיעים מצ’כיה ועוד כמה מדינות ממזרח אירופה, כשהיתר מגיעים מארה”ב. בין המותגים שמגיעים דרך היבוא המקביל נציין את פרארי, פורשה, מרצדס, ב.מ.וו, אודי, ריינג’ רובר, קאדילק, ג’יפ, פולקסווגן, פורד, כשלאלה מצטרפים עוד מותגי אופנועים, קורקינטים וטרקטורונים.

מה המחיר?
היצע הדגמים רחב וכולל דגמים שלא מיובאים ע”י היבואניות הרשמיות כמו לקסוס GX-460 (גרסת לקסוס לטויוטה לנד קרוזר), דגמים שצפויים להגיע לישראל באמצעות היבואניות הרשמיות ועדיין לא כאן כמו שברולט קורבט, סקודה אוקטביה RS, סיאט לאון FR היברידית, ודגמים חמים אחרים כמו טסלה מודל 3. “אין לנו איך להתחרות בטסלה מודל 3 במחיר לצרכן.” מתוודה דיגמי, “לכן מצעים את הדגם בליסינג או  בשכירות חודשית.”

דגמי ה-0 ק”מ שהם מקבלים ישירות מהיבואניות בישראל כוללים גם דגמים פחות נפוצים, כאלה שהיבואנית לא הצליחה למכור ב-12 חודשים ומחויבת “להעלות אותם על הכביש”, כלומר לרשום אותם כיד ראשונה. אבל חלק מהדגמים הם גם דגמים חדשים ומבוקשים כמו יונדאי טוסון החדש (כשל-Buy&Drive צפויים להגיע כ-100 יחידות בכמה גלים לאורך השנה הזו) או ניסאן ג’וק החדש.

Buy&Drive

דוגמאות לדגמים חדשים:
לקסוס GX-460, בנזין 4.6 ליטר: 700,000 שקל
פולקסווגן אטלאס, 2.0 ל’ טורבו: 345,000 שקל
סיאט לאון FR היברידי, 1.4 ל’: 200,000 שקל

דוגמאות לדגמי “0 ק”מ” ומשומשים:
יד ראשונה 0 ק”מ שנת 2021, קאדילק XT6, בנזין 3.6 ליטר: 428,000 שקל
משומש, יד 3, עם 66,000 ק”מ, וולוו S60 גרסת T6 פולסטר, שנת 2018: 241,000 שקל
משומש, יד 1, שנת 2021, עם 1,407 ק”מ, סקודה אוקטביה RS: 270,000 שקל

דוגמה לשכירות חודשית:
טסלה מודל 3 ב-4,900 שקל