רנו זואי הושקה בישראל

מאת: אורון טל, 31/01/2017
באיחור אפנתי של מעל ארבע שנים, מגיעה ארצה החשמלית החדשה של רנו. ושום מילה על פלואנס

רנו זואי רכב חדש

צילום: אורון טל, יח”צ

מה הסיפור?
רנו זואי היא מכונית סופרמיני כל חשמלית המבוססת על פלטפורמת רנו קליאו. עם זאת, היא תוכננה מלכתחילה כמכונית חשמלית (בדומה לניסאן ליף של אותו התאגיד). לכן הסוללה ממוקמת מתחת לרכב, ולא בתא המטען, בניגוד לרנו פלואנס ZE המנוחה של בטר פלייס. תכנון זה מאפשר לה יציבות גבוהה לצד ניצול חלל פנים מיטבי עם תא מטען גדול יחסית לסגמנט בנפח של 338 ליטרים. אמנם הדגם הוצג במקור ב-2012, אך ב-2016 עבר עדכון נוסף, הכולל אפשרות להארכת טווח הנסיעה לכדי 400 ק”מ (בתנאים אופטימליים).
רנו היא מובילה בתחום הרכב החשמלי באירופה, עם למעלה מ-100,000 מכירות רכבים חשמליים מאז 2012. מצבת הדגמים החשמליים כוללת היום גם את הטוויזי, קנגו חשמלי ואפילו רנו מאסטר חשמלי.
אמש (יום שני) הושקה בארץ הרנו זואי בכבודה ובעצמה, בנוכחות בכירים מרנו, כמו סגן נשיא רנו מר ברנרד קמבייה ומנכ”ל רנו למזה”ת מרוואן היידמוס. איציק וייץ, מנכ”ל קרסו, נכח אף הוא באירוע.

רנו זואי סוללה

מה החידוש?
רנו זואי היא הסופרמיני החשמלית הראשונה בישראל, והיא משווקת עם מפרט טכני אחד, ברמת גימור אחת INTENSE. זאת כוללת: מערכת מולטימדיה, לוח מחוונים דיגיטלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, חישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ’, מצלמת רוורס ועוד…
אם זאת, אנו מקבלים בשלב זה את הסוללה הקטנה יותר, עם טווח תיאורטי של 240 ק”מ, וטווח ריאלי של 150 ק”מ (עפ”י היבואן). לדברי היבואן, זה מספיק ללקוח הישראלי הממוצע, שעפ”י הלמ”ס עושה 61 ק”מ בממוצע בימי חו”ל. מה גם שהסוללה הגדולה יותר (400 ק”מ) הייתה מיקרת משמעותית את הרכב.
לרכב יש כמובן בלימה רגנרטיבית, ומערכת מיזוג אוויר ייעודית, שתוכננה לניצול מיטבי של הסוללה. ניתן לתכנת את מערכת זיהום האוויר, כך שהמזגן יקרר מראש את הרכב לטמפ’ של 21 מעלות צלזיוס, עד שהנהג יכנס לרכב. אגב, זוהי טמפ’ שנמצאה כיעילה מבחינה אנרגטית ע”י היצרן.
הרכב נעזר במערכת מובנית להתאמת הרכב למספר עמדות טעינה, לרבות זרם מסופק, הספק שעה של עמדת הטעינה ועוד. מערכת זאת, העונה לשם CAMELEON CHARGER מאפשרת טעינה של 80% מהסוללה תוך שעה אחת בלבד, במתח רשת של 220V ללא עמדת טעינה מהירה (!) עמדת טעינה מהירה, תקצר את זמן הטעינה לחצי שעה בלבד, אך זאת האחרונה לא זמינה בארץ בינתיים.
מערכת ניהול זמני טעינה מאפשרת לנהג לקבוע מראש את זמן הטעינה בעת חנייה. כך יכול הנהג למצוא מהן השעות הזולות ביותר לטעינה, ולחסוך עוד כמה פרוטות.

רנו זואי מחיר

יש מנוע?
רנו זואי מגיעה עם מנוע חשמלי אחד. מדובר במנוע סנכרוני (נטול מברשות פחם), בעל הספק של 88 כ”ס בטווח שבין 3,000-11,300 סל”ד. שיא המומנט, 22.4 קג”מ, מגיע בתחום שבין 250-2,500 סל”ד. כך שיוצא שלמנוע נתוני ביצועים מוטים לגמישות, שלא תבייש שום מנוע טורבו-דיזל קומפקטי.
לרכב תיבת הילוכים בעלת יחס העברה בודד. הילוך אחורי מתבצע ע”י היפוך סיבוב המנוע. ההנעה היא קדמית. נתוני הביצועים הם: 0-100 קמ”ש תוך 13.5 שניות בדרך למהירות מרבית של 135 קמ”ש. תצרוכת החשמל היא 135 וואט”ש לק”מ.

קאר טו גו חשמלי

כמה עולה לנו?
ובכן, רנו זואי עולה 131,990 שקלים עם הסוללה. מחיר זה כולל גם עמדת טעינה של ג’ינרג’י, לרבות הרכבה בבית הלקוח ו-5 שנות אחריות, כולל על הסוללה. זאת לא מכונית זולה לכאורה, שכן היא עולה 15,000 שקלים יותר ממכוניות הסופרמיני המקבילות במפרטים הגבוהים שלהן. מדובר בתג מחיר שכבר נמצא בטריטוריית הסופרמיני פרמיום (אודי A1, אלפא מיטו DS3 ועוד), ועמוק בתחום המשפחתיות הקומפקטיות והג’יפונים.
לדברי מנכ”ל קרסו, איציק וייץ, מדובר בתג מחיר הוגן, שכן בניגוד למחירה של הרנו פלואנס של בטר פלייס, הפעם מקבלים גם את הסוללה, שערכה לפי היבואן הוא 30,000 שקלים. עוד הוסיף, שביחד עם החיסכון בעלויות השותפות (תדלוק, טיפולים וזיכוי הטבת מס של 990 ₪ בשווי שימוש), רנו זואי יכולה לחסוך ללקוח כ-15,000 שקלים בממוצע בשנה.
עם זאת צפי המכירות השנתי הוא של כמה מאות כלים בשנה, וזה כולל גם את כניסתה של רנו זואי לצי הרכבים של מיזם הרכב השיתופי קאר טו גו. אלא שרכבים אלה יהיו זמינים ללקוחות החברה רק באזור מרחב חיפה ונתניה, שכן בת”א ימשיכו להתנייד ביונדאי i10.

לדף הדגם רנו זואי