שברולט טריילבלייזר חזר לישראל

מאת: יואל שוורץ, 06/12/2020
שברולט מציגה רכב פנאי חדש עם שם ישן. הוא מוצב מתחת לאקווינוקס ומתמקם בלב הקטגוריה החמה ביותר

שברולט טרייל בלייזר

מה הסיפור?
שברולט טריילבלייזר חזר. ייצור הדור הקודם הופסק ב-2008 והדגם לא זכה ליורש בצפון אמריקה (אך כן בשווקים אחדים, בעיקר דרום אמריקה ואסיה). אז מדובר היה ב-SUV גדול, שבהמשך הוחלף ע”י שברולט טראוורס. הפעם מדובר ברכב פנאי קומפקטי שמוצב מתחת לשברולט אווינוקס.

מה חדש?
לטריילבלייזר החדש מאפייני עיצוב של שברולט קמארו בחזית – בדיוק כמו לאחיו הגדול שברולט בלייזר. בחרטום שוכן מנוע טורבו בנזין, 3 צילינדרים בנפח 1.35 ליטר שמייצר 155 כ”ס כשבגרסת הנעה קדמית משולב לתיבה אוטומטית רציפה, ובגרסת ההנעה הכפולה לתיבת 9 הילוכים פלנטרית.

הבדלים נוספים בין גרסאות הנעה קדמית לכפולה: במתלה האחורי בגרסת ההנעה הכפולה נוסף לקורת המתח גם חיבור ‘וואטס’ שאמור לעזור לקורת המתח הפשוטה בריסון טוב יותר של גלגול הגוף. מרווח הגחון בגרסאות הנעה קדמית עומד על 19.1 ס”מ ובכפולה על 20.3 ס”מ. הביצועים כמובן שונים עם תאוצה ממצב עמידה ל-100 קמ”ש ב-8.5 שניות בגרסת ההנעה הקדמית ו-9.1 שניות בכפולה – מהזריזים בקבוצה. בשניהם המהירות המרבית זהה ועומדת על 200 קמ”ש.

שברולט טרייל בלייזר

כמה רמות אבזור?
יש 4 רמות גימור: LS הבסיסית כוללת מסך מולטימדיה בגודל 7 אינץ’ עם קישוריות אפל ואנדרואיד ואפשרות צימוד של שני מכשירים ניידים, בלם חניה חשמלי, תאורת יום לד, חישוקי 17 אינץ’ קלים ועוד. רמת ‘LT פלוס’ מגדילה את המולטימדיה ל-8 אינץ’, ומוסיפה 2 שקעי USB ליושבים מאחור, ושקע 230V, בקרת אקלים, מושב נהג חשמלי כולל תמיכת גב תחתון, חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם עם הנעה מרחוק, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים, פנסי ערפל לד, מסילות גג ועוד. רמת LTZ מוסיפה חלון גג פנורמי ודלת תא מטען חשמלית עם הפעלה באמצעות הרגל. רמת ‘אקטיב’ שמוצעת רק בהנעה כפולה מוסיפה ריפודי עור בשילוב בד, מערכת ביטול רעשים אקטיבית, תאורה לד אחורית, צמיגים שונים, צביעת גוף דו-גונית, ועוד.

היצע מערכות הבטיחות זהה בכל רמות הגימור וכולל: 10 כריות אוויר, בלימה אוטומטית במהירות של עד 80 קמ”ש כולל זיהוי הולכי רגל, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב”שטח מת”, התרעת תנועה חוצה מאחור, תאורה אדפטיבית ואת מערכת ה-Teen Driver המאפשרת הגבלה (מהירות, עוצמת שמע) ובקרה על מאפייני הנהיגה (באמצעות הפקת דו”ח שמסכם את מאפייני הנהיגה).

שברולט טרייל בלייזר

מה המחיר?
מתחיל ב-148,990 שקלים לרמת גימור LS, ממשיך ב-153,990 שקלים ל-LT פלוס, 161,990 שקלים ל-LTZ, ו-173,990 שקלים לאקטיב (היחיד עם הנעה כפולה).
בארה”ב הוא מכוון הישר מול קיה סלטוס (שנחת בישראל לאחרונה), אבל בצפון אמריקה טרייל בלייזר מוצע גם עם מנוע 1.2 ליטר טורבו, שלא מיובא לישראל. בארץ היבואנית רוצה למקם את הדגם גבוהה יותר ולכן המנוע הגדול יותר, היצע האבזור העשיר מזה שבסלטוס והישר מול לב קטגורית רכבי הפנאי הקומפקטיים, בדגמים כמו קיה ספורטאז’, סקודה קארוק, ניסאן קשקאי, מאזדה CX-30 ועוד.

לדף הדגם >> שברולט טריילבלייזר