45 ק”מ על חשמל בלבד

מאת: יואל שוורץ, 11/02/2019
חזק, חסכוני וזול מבעבר. מיצובישי אאוטלנדר פלאג-אין המחודש יוצא לדרך בישראל

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

מה הסיפור?
החל שיווק מיצובישי אאוטלנדר PHEV (פלאג-אין) לאחר מתיחת פנים, שכולל מנוע חזק יותר, חסכוני יותר, עוד אבזור ובמחיר נגיש יותר.

מה חדש?
השינוי העיקרי כולל את החלפת מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר במנוע 2.4 ליטר חדש עם תוספת של 14 כ”ס ו-2.1 קג”מ, לצד מנוע חשמלי אחורי חזק יותר (95 כ”ס במקום 82 כ”ס) ומנוע חשמלי קדמי שנותר ללא שינוי (82 כ”ס). מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור ליצירת חשמל, וסה”כ יחידת הכוח מפיקה 224 כ”ס (203 כ”ס בדגם היוצא), כשבנוסף גם קיבולת הסוללה(ליתיום-יון) גדלה ל-13.8 קילוואט/שעה (12 בעבר).

חסכוני יותר?
בליל המספרים מהפסקה הקודמת מתורגם לביצועים ולטוח נסיעה משופרים על אף שהמכונית כבדה ב-70 ק”ג ביחס לדגם היוצא. טווח הנסיעה על חשמל בלבד עומד על 45 ק”מ לפי התקן החדש (WLTP), משך הזמן לטעינה מלאה משקע ביתי רגיל עומד על 4 שעות (5.5 שעות בעבר), וצריכת הדלק התיאורטית היא 50 ק”מ לליטר.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

כמה עולה?
כבעבר, אאוטלנדר PHEV יוצע רק בגרסת 5 מושבים, אולם כעת יש 3 רמות גימור (2 בעבר). בכולן נמצא 
חבילת בטיחות מתקדמת (שהוצעה רק ברמות הגימור הגבוהות) שכוללת בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום אורות אוטומטי.

המחיר מתחיל מ-190,000 שקלים עבור רמת גימור ‘סופרים’ – הוזלה של 5,000 שקלים לצד אבזור משופר. רמת גימור ‘לקשרי’ תעלה 209,900 שקלים (ללא שינוי) ורמת גימור ‘S אדישן’ (לא היה בעבר) ב-219,900 שקלים.