- אלגנטית ומרשימה
- נוחות הנסיעה שופרה
- צנועה יחסית לב.מ.וו ומרצדס
עיצוב ותדמית: |
|
||
אודי A8 כבר לא נחבאת אל הכלים. הדורות הקודמים של ספינת הדגל לבית אודי עוצבו באיפוק, על סף הביישנות. ה-A8 הנוכחית מעזה קצת יותר. אבל ביחס למכוניות הפאר המוחצנות של BMW, מרצדס, יגואר ופורשה, אין ספק שאודי שומרת עדיין על החסינות מפני עין הרע. במתיחת הפנים שהגיעה אלינו במרץ 2014, עודכנו הפנסים והפגושים ורשימת המותרות התארכה עוד יותר. |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
הפילוסופיה של אודי A8 גורסת שיוקרה צריך להקרין כלפי פנים ולא כלפי חוץ. לעומת העיצוב החיצוני הסולידי, תא הנוסעים של ה-A8 מפנק ומרווח כמו סוויטה נשיאותית. אם בכל זאת חסר לכם מקום במושב האחורי, אל דאגה יש גרסה ארוכה עוד יותר שם בוודאי תוכלו ללכת לאיבוד. קצרה היריעה מלפרט את רשימת אבזור המותרות המלאה, אז לשם המחשה נתמקד רק במושב הנהג: למעלה מעשרה מנועים זעירים שוכנים בתוך כורסת העור האורתופדית. בעזרתם ניתן לכוונן חשמלית את המושב לכל מימד וזווית הידועים למדע, כולל זכרונות לתנוחות מועדפות של נהגים שונים, וחימום/קירור לגב ולישבן. אם זה לא מספיק, אפשר להזמין מערכת עיסוי מקצועית, בתוספת מחיר צנועה (בשווי מכונית קטנה). את נוחות הנסיעה ניתן לתאר בפחות מילים. היא פשוט מצוינת - בוודאי בגרסאות שמצוידות במתלי אוויר. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
אמנם אודי A8 היא ספינת תענוגות ללא יומרה ספורטיבית, אבל כבר בגרסת הבסיס ה"חלשה" היא תשאיר אבק לרוב המכריע של מכוניות הספורט. הדגם "הבסיסי" בנפח 3.0 ליטר מוגדש טורבו מציע 310 כ"ס ומאיץ את ספינת התענוגות ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות (לעומת 290 כ"ס ו-6.4 שניות מ-0 ל-100 בדגם טרם מתיחת הפנים). גם צריכת הדלק שפויה. מי צריך יותר? אף אחד. אבל זה שלא צריכים לא אומר שלא רוצים. יש גם גרסת V8 מוגדש טורבו בנפח 4.0 ליטר 435 סוסים באורווה. גם זה לא מספיק? אין בעיה, קחו 580. הם מגיעים בתוך גרסת ה-S8 האימתנית. אודי A8, צריכת דלק אמיתית: 8 ק"מ לליטר |
|||
התנהגות כביש: |
|
||
ל-A8 אולי אין יומרות ספורטיביות, את זה היא משאירה לאודי S8 הכוחנית, אבל זה לא אומר שאין לה יכולות שכאלה. ה-A8 לא מתנהגת כמו מכונית של 5 מטר וכמעט 2 טון. היא חדה, מאוזנת ומגיבה לכל פקודה מגלגל ההגה. גרסת ה-V8 עם מתלי האוויר האדפטיביים דוחקת את גבולות הפיזקה עוד יותר. מצד שני, ההיזון החוזר הוא לא מושלם. בכל זאת, זוהי מכונית פאר. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
תמורה לכסף? ובכן, מכונית פאר חדשה ב-720 אלף שקל לעולם לא תהיה עסקה כלכלית משתלמת. בוודאי לנוכח העובדה שכל מכוניות הפאר סובלות מצלילה בערך שלהן בשוק היד שנייה. מצד שני, יש כאן סמל סטטוס מאוד מסוים, שלאנשים מסוימים כמעט שאין לו תחליף. |
A8 המחודשת היא מכונית מהנה לנהיגה. אני ממליץ לכם לכבות את הסלולרי, לדומם את הבלקברי, להכניס למערכת את Arcade Fire ולצאת לדהרה פרטית בכבישים מפותלים. למרות הגודל ולמרות הפאר, אודי A8 מציעה ניחוח ספורטיבי ׁ(שימו לב: מבחן הדרכים מתייחס לדור הקודם של המכונית)
שם גרסה: | 3.0 TFSI קוואטרו |
מחיר: | 720,200 שקל |
שנת מודל: | 2015 |
מס' דלתות: | 4 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | לכל הגלגלים |
תיבת הילוכים: | אוטומטית, 8 הילוכים |
מנוע: | בנזין - טורבו, 6 בוכנות |
נפח: | 2,995 סמ"ק |
הספק מירבי: | 310 כ"ס ב-6,500 סל"ד |
מומנט מירבי: | 44.8 קג"מ ב- 2,900 סל"ד |
מהירות מירבית: | 250 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 5.7 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 12.8 ק"מ לליטר |
צריכת דלק - אמיתית: | 8 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 8 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
אורך: | 513.7 ס"מ |
רוחב: | 194.9 ס"מ |
גובה: | 147.0 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 299.2 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,905 ק"ג |
מידות צמיגים: | 235/55/18 |
נפח תא מטען: | 520 ליטרים |
חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מושבים מתכווננים חשמלית עם זכרונות, ריפוד עור למושבים, מערכת מולטימדיה MMI של אאודי עם מסך נשלף בגודל 8 אינץ', 14 רמקולים של BOSE, מנופים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, מפתח חכם, בקרת שיוט, חישוקים קלים, חלון שמש בגג, חיישני גשם ותאורה, חיישני לחץ אויר בצמיגים, סגירה ופתיחה חשמליים לתא המטען . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
0 תגובות ל"אודי A8"