- אבזור
- בטיחות
- לא מנקר עיניים
"הניתוח הצליח"
עיצוב ותדמית: |
|
||
העיצוב שמרני וזורם, גם מבחוץ וגם מבפנים. התדמית דורשת שיפור מסוים. |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
גרנדלנד X מבוסס על פלטפורמת EMP2 שבין היתר משרתת גם את פיז'ו 3008 ואת סיטרואן C5 איירקרוס. הממדים דומים לאלה של 3008 עם תא הנוסעים מרווח גם למשפחה בת חמש נפשות. הוא משווק בארץ בשתי רמות גימור מאובזרות למדי, כשכבר ברמה הבסיסית כוללת ומולטימדיה מקורית עם צג 7 אינץ' ומצלמת רוורס, בקרת אקלים, חיישני חניה היקפיים, חישוקי 18 אינץ', מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות ועוד. המתלים מכוילים בצד הקשיח אך נוחות הנסיעה כמעט לא נפגעת. איכות הגימור טובה מאוד. יחד עם החלפת תיבת ההילוכים והוספת מנוע הדיזל בספטמבר 2019, שודרגו גם רמות האבזור. לבסיסת, 'אנג'וי', נוספה בקרת שיוט אדפטיבית, ורמת גימור 'אינוביישן' מקבלת גם מסך מולטימדיה גדול יותר: 8 אינץ' במקום 7. גרסאות ה-PHEV שונות במעט מגרסאות הבנזין. כדי ליצור מקום לסוללות בגרסאות ה-PHEV, הוחלף המתלה האחורי (רב-חיבורי במקום קורת מתח), צומצם נפח תא המטען (390 ליטר לעומת 514) והוקטן נפח מיכל הדלק (ל-43 ליטר לעומת 53). בנוסף, שתי גרסאות ה-PHEV מוצעות ברמת גימור 'אולטימייט' שמהודרת יותר מהרמת 'אינובשיין' בה נמכרת גרסת הבנזין הבכירה. היא כוללת כיוונון חשמלי למושב נהג, ריפודי עור, תאורת לד מלאה, חישוקי 19 אינץ', צביעה דו-גונית (גג שחור) ועוד. אין שינוי במפרט הבטיחות. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
מנייד את קרוסלנד X מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר מוגדש טורבו (130 כ"ס) שמשלוב עם תיבה אוטומטית בת 6 הילוכים. זו אותה יחידת כוח שנמצא בפיז'ו 308 ובדגמים אחרים. ביצועים מפתיעים לטובה – למרות מנוע שעל הנייר נראה צנום. צריכת הדלק פחות טובה – ככה זה שסוחטים למנוע את המיץ. בספטמבר 2019 תיבת ההילוכים שודרגה, לתיבת 8 הילוכים. התוצאה על הנייר היא ביצועים משופרים יחד עם תצרוכת דלק נמוכה מבעבר. במקביל ולראשונה בדגם, החל שיווק גרסת דיזל. זהו מנוע 1.5 ליטר, 130 כ"ס, שמשודך לאותה תיבת 8 הילוכים. גרסאות הפלאג אין (PHEV) הצטרפו בנובמבר 2020 זהות לאלה שכבר מוצעות בפיז'ו 3008. הבסיס בשתיהן הוא שילוב של מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר, מנוע חשמלי, ותיבה אוטומטית 8 הילוכים (כעת עם מצמד רטוב במקום ממיר מומנט). בגרסה הראשונה מנוע הבנזין מפיק 180 כ"ס, החשמלי 110 כ"ס, ההספק המשולב עומד על 225 כ"ס וההנעה קדמית. בגרסה השניה, מנוע הבנזין מפיק 200 כ"ס, ויש שני מנועים חשמליים: קדמי 110 (כמו בגרסה הראשונה) ואחורי עם 113 כ"ס. זה מסדר לגרסה הזו הנעה כפולה, תפוקה משולבת של 300 כ"ס, וביצועים מאוד זריזים. בשתי הגרסאות סוללת 13.2 קוט"ש, כשבגרסת ה-225 כ"ס הטווח החשמלי הוא 61 ק"מ ובגרסת ה-300 כ"ס 63 ק"מ (לפי תקן WLTP). צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 71.4 ק"מ ליטר ו-76.9 ק"מ לליטר בהתאמה. |
|||
יכולת שטח: |
|
||
מרווח גחון של 22 ס"מ מאפשר לרדת לשבילים ללא חשש. אבל רק זיכרו שאין לו הנעה כפולה, ובישראל הוא גם משווק ללא מערכת ה'גריפ קונטרול' שנועדה לעזור לרכב בתנאי נסיעה מאתגרים. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
הממדים, יחידת הכוח, האבזור והמחיר, ממקמים אותו מול המתחרים העיקריים בסגמנט, כמו: יונדאי טוסון, קיה ספורטאז' ואחרים. התמורה לכסף נאותה. גרסאות ה-PHEV של אופל זולות משמעותית מאלה של פיז'ו, ועדיין התמורה טובה פחות בגלל פער המחיר הענק ביחס לגרסאות הבנזין (כ-30% יותר בהשוואה לגרסאות הבנזין או הדיזל). |
פיז'ו היא הבעלים של אופל ואילו גרנדלנד הוא למעשה פיז'ו 3008 בתחפושת גרמנית. גם התחושה מהמכונית הזו גרמנית לכל דבר ועניין.
גרסאות ה-PHEV הצטרפו בנובמבר 2020 בשני הספקי מנוע, ובשני תצורות הנעה (קדמית וכפולה).
שם גרסה: | 1.2 ל' טורבו, אוטו, אינג'וי |
מחיר: | 139,990 שקל |
שנת מודל: | 2018 |
מס' דלתות: | 5 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | קדמית |
תיבת הילוכים: | אוטומטית, 8 הילוכים |
מנוע: | בנזין - טורבו, 3 בוכנות |
נפח: | 1200 סמ"ק |
הספק מירבי: | 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד |
מומנט מירבי: | 23.4 קג"מ ב- 1.750 סל"ד |
מהירות מירבית: | 188 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 10.4 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 18.9 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 6 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
מבחן ריסוק: | טרם נבחנה במבחן פומבי |
אורך: | 447.7 ס"מ |
רוחב: | 190.6 ס"מ |
גובה: | 160.9 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 267.5 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,393 ק"ג |
מידות צמיגים: | 225/55/18 |
נפח תא מטען: | 514 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,652 ליטרים |
מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית של אופל (IntelliLink) עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', Apple Carplay, AndroidAuto, דיבורית בלוטות', חיבור USB, שליטה מגלגל ההגה, מצלמת רוורס. בתוך הרכב: בקרת אקלים, פתחי מיזוג אוויר לאחור, גלגל הגה מצופה עור, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורת אווירה, חיישני תאורה וגשם. בטיחות: בלימה אוטונומית בחירום (כולל זיהוי הולכי רגל), התרעה על סטייה מנתיב, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, תאורה אדפטיבית, זיהוי תמרורים, ניטור ערנות נהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, סיוע לזיהוי ובהיגוי לכניסה ויציאה מחניה. מחוץ לרכב: תאורת יום (לד), פנסי ערפל קדמיים, מראות מתקפלות חשמלית, שמשות כהות מאחור, חיישני חנייה היקפיים, מצלמת רוורס, חישוקים קלים. . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
שם*
אימייל*
טלפון*
0 תגובות ל"אופל גרנדלנד X"