- עיצוב
- אבזור
עיצוב ותדמית: |
|
||
היא שונה מאוד מהדור הקודם. המראה העגלגל שמאפיין את קורסה עוד מהדור השני שלה (מ-1993) ננטש, ועכשיו הקווים חדים ומוצקים יותר. התדמית של אופל זקוקה לחיזוק וזאת הסיבה לאחריות המורחבת. |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
היא משתמשת בפלטפורמת CMP שמשרתת בין היתר את פיז'ו 208, ו-DS3 קרוסבק, ונראית גדולה מקודמתה למרות שהיא צרה יותר וגם נמוכה ב-4.8 ס"מ. היא מוצעת ב-2 רמות גימור כשהבסיסית, 'אדישן פלוס' כוללת בלימה אוטומטית (80-5 קמ"ש), מולטימדיה עם מסך "7, בקרת שיוט, תפעול הילוכים מההגה, חישוקי "16 קלים, ועוד. רמת 'GS ליין' מוסיפה בלימת חירום מתקדמת יותר (עד 140 קמ"ש), חלון גג פנורמי, תאורת לד היקפית, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים ספורטיביים, צביעה דו-גונית, חישוקי "17 ועוד. במבחני הריסוק של ארגון יורו NCAP, היא זכתה ל-4 כוכבי בטיחות בשל ציון של 69% בסעיף מערכות הבטיחות, 1% בלבד מתחת לרף הנדרש (70%). באוגוסט 2020 הצטרפה רמת גימור חדשה, 'אלגנס' שמתברגת בין 'אדישן פלוס' ל-'GS ליין'. רמת הגימור החדשה צמודה למנוע החזק (130 כ"ס) ומציעה מפרט בטיחות דומה לזה שב-'GS ליין', עם טווח מוגדל לבלימה האוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מרכוז נתיב, ניטור שטחים מתים, וקריאת תמרורים מורחבת. בסעיף אבזור המותרות, הרמה מוסיפה לוח מחוונים מוקרן (7 אינץ'), בקרת אקלים, ריפוד משולב עור, מראות מתקפלות, חלונות כהים מאחור, חישוקים 17 אינץ (לעומת 16) ועוד. הגרסה החשמלית מוצעת ברמת גימור 'אלגנס', שמאובזרת משמעותית מאותה רמה בגרסת הבנזין. מלבד קוסמטיקה (שבכה וחישוקים ייחודיים) נמצא חלון גג פנורמי בצבע שחור, מולטימדיה עם צג 10 אינץ' (7 אינץ' בבנזין) וטעינה אלחוטית לסלולר. מפרט הבטיחות זהה. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
היצע המנועים כולל מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר, 3 צילינדרים, בשני הספקים: 100 כ"ס ברמת הגימור הבסיסית ('אדישן פלוס') ו-130 כ"ס ברמת הגימור 'GS ליין'. בשני המקרים תשולב תיבת 8 הילוכים אוטומטית. בקיץ תצטרף גרסה חשמלית. הגרסה החשמלית שהצטרפה באוקטובר 2020 זהה ל-e-208 (חשמלית). המנוע מייצר 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ, ומציע ביצועים דומים לאלה של גרסת הבנזין. סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 50 קוט"ש מספקות טווח נסיעה של 335 ק"מ (תקן WLTP). משך הטעינה מעמדה ביתית (של 2.2 ק"ו) הוא 24 שעות, מעמדת 16 אמפר 15 שעות, ומעמדת 32 אמפר 7.5 שעות. טעינה ל-80% בעמדה מהירה (DC) 50 ק"ו הוא 55 דקות. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
המחיר בצד הגבוה של קטגוריית הסופרמיני, אבל מצד שני היא מאוד מרווחת, יש המון אבזור, ויחידות כוח זריזות וחסכוניות. התמורה טובה. הגרסה החשמלית של אופל פחות יקרה ומאובזרת יותר מהגרסה החשמלית של פיז'ו 208. שימוש בחשמל זול מבנזין והעליות השוטפות נמוכות יותר. אבל מחיר הרכישה יקר משמעותית, והשילוב בין מיעוט עמדות מהירות וזמן טעינה איטי, יכול להגביל, כך שהתמורה בינונית. |
זהו הדור השישי של קורסה, המכונית הנמכרת ביותר של אופל בעולם, והמכונית הראשונה שאופל מעצבת ומתכננת בעצמה לאחר שנרכשה ע"י PSA (קבוצות פיז'ו-סיטרואן-DS). ומהזווית הישראלית, מרגע השקת המכונית הזו בארץ בפברואר 2020, כל דגמי אופל בישראל זכו ל-4 שנות אחריות.
באוקטובר 2020 הצטרפה הגרסה החשמלית, קורסה-e. המפרט הטכני בה זהה לזה שנמצא אצל אחותה, פיז'ו 208 החשמלית. אבל הקורסה מאובזרת מעט יותר וגם פחות יקרה לרכישה.
שם גרסה: | 1.2 ל' טורבו, אוטו, אלגנס |
מחיר: | 109,990 שקל |
שנת מודל: | 2020 |
מס' דלתות: | 5 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | קדמית |
תיבת הילוכים: | אוטומטית, 8 הילוכים |
מנוע: | בנזין - טורבו, 3 בוכנות |
נפח: | 1,199 סמ"ק |
הספק מירבי: | 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד |
מומנט מירבי: | 23.4 קג"מ ב- 1,750 סל"ד |
מהירות מירבית: | 208 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 8.7 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 22.2 ק"מ לליטר |
צריכת דלק - אמיתית: | 16 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 6 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
מבחן ריסוק: |
![]() |
אורך: | 405.5 ס"מ |
רוחב: | 174.5 ס"מ |
גובה: | 143.0 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 254.0 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,233 ק"ג |
מידות צמיגים: | 205/45/17 |
נפח תא מטען: | 309 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,081 ליטרים |
מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 7 אינץ', חיבור USB, התאמה ל-Aplle CarPlay, דיבורית בלוטות', שליטה מגלגל ההגה, מצלמת רוורס. בתוך הרכב: לוח מחוונים מוקרן בגודל 7 אינץ', בקרת אקלים, ריפוד בד משולב עור, מפתח חכם לכניסה והתנעה, בקרת שיוט אדפטיבית, מצבי נהיגה, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, גלגל הגה וידית הילוכים בציפוי עור, חיישני אורות וגשם. בטיחות: התרעת התנגשות קדמית עם בלימה אוטונומית בחירום (עד 60 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל ועד 140 קמ"ש בזיהוי רכב), התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון ושמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים מורחב, תאורה אדפטיבית, ניטור לחץ אוויר בצמיגים. מחוץ לרכב: תאורת לד קדמית, פנסי ערפל, חיישני חנייה היקפיים, מראות צד מחוממות, ספויילר גג, מצלמת רוורס, חישוקים קלים. . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
0 תגובות ל"אופל קורסה"