- עיצוב ונוכחות
- אבזור (כולל בטיחות)
- מרווח
- ייחוס משפחתי
"שדרוג מהותי ביחס לקודמו, לא בטוח שמספיק ביחס ליומרות"
עיצוב ותדמית: |
|
||
הדור השני של ג'יפ קומפאס ביצע קפיצה גדולה לפנים בתחום העיצוב. הוא שופע אלמנטים מוכרים מדגמי היצרנית, ובפרט מהאח הגדול, ג'יפ גרנד צ'רוקי. כך שהוא גם נראה כמו "רכב שטח" קשוח וגם מודרני-יוקרתי. |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
הדור החדש מתבסס על רצפה שונה מקודמו – הפעם של פיאט. זו למעשה הפלטפורמה שמשרתת את הדגם הקטן יותר, ג'יפ רנגייד, ואת תאומו, פיאט 500X, לאחר צמיחה בממדים, כך שכעת ממדי קומפאס החדש גדולים במעט מקודמו ובמיוחד ברוחב. בנוסף הדור החדש מציג שדרוג מוחשי בכל פרמטר מהותי אחר, כמו חומרים ואבזור בתא הנוסעים והבטחה לנוחות נסיעה משופרת. קומפאס מוצע בישראל בשתי רמות גימור: 'לימיטד' שכוללת מסך מולטימדיה 7 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת (עם פתחים למושב האחורי), מפתח חכם, מושבים המשלבים בד ועור, פתיחה וסגירת תא מטען חשמלית, חיישני חנייה, פנסים עוקבי פנייה, חישוקי 17 אינץ' ועוד. רמת 'לימיטד פלוס', מוסיפה חלון גג פנוראמי נפתח, תאורת בי-קסנון עם עמעום אוטומטי, גג בצבע שחור וחישוקי 19 אינץ'. בתחום הבטיחות שתיהן מציעות מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות זחילה בפקק (וגם בקרת שיוט רגילה), התרעת סטייה מנתיב עם תיקון וחיישני לחץ אוויר. עם שינוי יחידות הכוח בינואר 2020, גם שונו רמות הגימור. כעת יש 3 רמות גימור חדשות, כשזו שהצטרפה היא הבסיסית, 'לונגיטיוד' וכוללת: מולטימדיה עם צג 7 אינץ' ואפל קארפליי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור, חיישני רוורס, חיישני תאורה, פנסים עוקבי פניה, חישוקי 17 אינץ' קלים. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב. מעליה רמת גימור 'לימיטד' (כמו קודם) שמשתדרגת ביחס לקודמתה בחלון גג, מולטימדיה בגודל 8.4 אינץ', וחלונות כהים מאחור. במקביל היא מוותרת על ריפודי עור לטובת שילוב עור ובד ועל פתיחה חשמלית לתא המטען. שאר האבזור דומה למה שהיה קודם: מפתח חכם, מחשב דרך בגודל 7 אינץ' בלוח המחוונים, תאורת יום מסוג לד ועוד. בבטיחות היא מוסיפה לקיים ברמת הגימור הבסיסית בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות זחילה בפקק (שהיתה ברמה זו גם קודם). רמת גימור 'S' מחליפה את רמת 'לימטד פלוס' וביחס אליה היא מוסיפה מערכת שמע של אלפין, מצלמת רוורס מקורית, וחניה אוטומטית. בנוסף נמצא פרטים שהיו גם קודם כמו ריפוד עור, תאורת בי-קסנון עם עמעום אוטומטי, חישוקי "19, גג בצבע שחור, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים ועוד. מערך הסוללות בגרסת ה-PHEV הקטין את תא המטען ב-18 ליטר ל-350 ליטר, וצמצם את נפח מיכל הדלק ב-18.5 ליטר ל-36.5 ליטר. ההיברידיות יוצעו בשתי רמות גימור: 'לימיטד' שמוספיה לקיים בגרסת הבנזין תפעול חשמלי למושבים עם זיכרונות וחבילת חורף שכוללת חימום למושבים ולגלגל ההגה, ורמת גימור 'S' שמוסיפה אוורור למושבים, חיישני חניה קדמיים ומוותרת על חבילת החורף. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
יחידת ההנעה היחידה שמוצעת בישראל משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר (170 כ"ס) לתיבת הילוכים אוטומטית 9 הילוכים ומערכת הנעה כפולה קבועה (מעבירה כוח לאחור בזמן זיהוי אובדן אחיזה). ג'יפ קומפאס, צריכת דלק אמיתית: 9.5 ק"מ לליטר. בינואר 2020 הוחלפה יחידת הכוח ונוספו גרסאות היברידית נטענת (PHEV). מנוע טורבו בנזין חדש בנפח 1.3 ליטר, 150 כ"ס, בשידוך לתיבה אוטומטית 6 הילוכים והנעה קדמית, החליף את מנוע ה-1.4 ליטר עם 9 הילוכים והנעה כפולה. על אף שההספק נמוך ב-20 כ"ס, ויש פחות הילוכים, המנוע מעט זריז יותר בהאצה ל-100 קמ"ש וגם חסכוני יותר. במקביל נוספו שתי גרסאות היברידיות-נטענות חדשות עם אותו מנוע 1.3 ליטר בנזין בשני הספקים: 130 ו-180 כ"ס, ועם אותה תיבה אוטומטית 6 הילוכים. אליהן מצטרף מנוע חשמלי המייצר 60 כ"ס ליצירת הספק משולב של 190 ו-240 כ"ס. מנוע הבנזין מניע את הגלגלים הקדמיים, החשמלי את האחוריים, וכך יש הנעה כפולה. סוללת 11.4 קוט"ש יספקו טווח חשמלי של 50 ק"מ. |
|||
יכולת שטח: |
|
||
מערכת ההנעה הכפולה של קומפאס מכונה 'אקטיב דרייב' והיא יודעת לעבור אוטומטית בין הנעה קדמית לכפולה בהתאם לצורך או בהתאם לבחירת מצבי הניהוג שמכוון הנהג. מרווח הגחון מרשים עם 21.5 ס"מ. בינתיים גרסת טריילהוק מגיעה רק ביבוא אישי ועם מנוע 2.4 ליטר המיושן יותר, ועם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. בנוסף גרסה זו מגיעה עם אבזור שונה כמו מערכת מולטימדיה עם מסך 4.8 אינץ'. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
למרות המראה המרשים, רמת האבזור הנאה והייחוס המשפחתי, המחיר אינו משקף תמורה גבוהה למחיר. הגרסאות החדשות שונות מהותית ממה שהיה קודם. מנוע חדש, תיבה שונה, הנעה קדמית בלבד רמות גימור משודרגות ובעיקר רמה בסיסית חדשה וזולה משמעותית שמכניסה את קומפאס למשבצת שלא היה בעבר. הוא עדיין יחסית יקר, ועם יחסית למתחרים מעט אבזור בו חסר, אבל ככה זה – חייבים לוותר על משהו אם רוצים מותג סמי-יוקרה במחיר נמוך. גרסאות ה-PHEV יקרות משמעותית וגם בהן התמורה סבירה-בינונית. |
קומפאס החדש מחליף שני דגמים: ג'יפ קומפאס (דור ראשון) וגם את ג'יפ פטריוט. הוא גם ממוצב גבוה יותר בתוך קונצרן FCA (פיאט-קרייזלר), ולכן קומפאס החדש מעוצב כמו "מיני גרנד צ'ירוקי". העטיפה החדשה בהחלט מקנה לו את תדמית יוקרתית.
שם גרסה: | 1.3 ל' טורבו, הנעה קדמית, לימטד |
מחיר: | 199,900 שקל |
שנת מודל: | 2018 |
מס' דלתות: | 5 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | קדמית |
תיבת הילוכים: | אוטומטית, 6 הילוכים |
מנוע: | בנזין - טורבו, 4 בוכנות |
נפח: | 1,332 סמ"ק |
הספק מירבי: | 150 כ"ס ב-5,500 סל"ד |
מומנט מירבי: | 27.5 קג"מ ב- 1,560 סל"ד |
מהירות מירבית: | 199 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 9.2 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 14.7 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 6 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
מבחן ריסוק: |
![]() |
אורך: | 439.4 ס"מ |
רוחב: | 187.4 ס"מ |
גובה: | 162.9 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 263.6 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,505 ק"ג |
מידות צמיגים: | 225/60/17 |
נפח תא מטען: | 368 ליטרים |
מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8.4 אינץ', קישוריות CarPlay Apple ו-Auto Android, חיבור AUX, ו-USB, בלוטות', שליטה מגלגל ההגה. בתוך הרכב: בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג לאחור, מפתח חכם לכניסה והתנעה, ריפוד משולב בד ועור, שקעי USB לטעינה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חנייה, חיישני תאורה. בטיחות: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ותיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות זחילה בפקק. מחוץ לרכב: חלון גג, תאורת יום (לד), פנסים עוקבי פניה, חלונות כהים מאחור, חישוקים קלים. . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
0 תגובות ל"ג’יפ קומפאס"