- מחיר
- מנוע חסכוני של רנו
- תא מטען ומרחב פנים
- יכולת שטח ב-4X4
"מכונית נטולת פוזה. במובן חיובי"
עיצוב ותדמית: |
|
||
הדור השני של דאצ'יה דאסטר (השיווק בישראל החל באמצע 2018) מציע עיצוב חזית חדש, שכולל פנסי לד, מסילות גג מסיביות ומספר שיפורים קטנים. אלא שאת השינוי המהותי יותר בעיצוב תמצאו בתוך הרכב. דאסטר דור שני זכה (סוף סוף) בעיצוב פנים מודרני (יחסית) והרבה יותר נוח והגיוני לשימוש ותפעול. |
|||
נוחות ואבזור: |
|
||
מרחב הפנים שופר מעט (על חשבון תא המטען). נוחות הנסיעה סבירה - מעט רכה. האבזור השתפר הן ברמת הפינוק (מסך מגע גדול יותר ועוד) והן ברמת הבטיחות (שש כריות אוויר במקום ארבע בעבר). באפריל 2019 יחד עם שינויי המנוע נוספה גם אפשרות צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto שלא היתה בעבר. גרסת ה-131 כ"ס מוצעת רק ברמת האבזור הבסיסית לוריאט וגרסת ה-150 כ"ס רק ברמת האבזור הבכירה, פרסטיג'. . |
|||
ביצועי מנוע וצריכת דלק: |
|
||
המנועים מתוצרת רנו, ודומים לאלה של הדור הקודם: בנזין טורבו 1.2 ליטר (125 כ"ס) בגרסה הבסיסית או דיזל טורבו 1.5 ליטר (109 כ"ס, 25 קג"מ) בגרסה היקרה יותר. שני המנועים חזקים וחסכוניים למדי. הדיזל קצת רועש ומחוספס בסל"ד גבוה (מעל 3,000). בסל"ד נמוך יותר הוא נעים ומציע סחיבה טובה מאוד. דאצי'הדאסטר דיזל ידנית, צריכת דלק אמיתית: 16 ק"מ לליטר. לגרסת הטורבו-דיזל האוטומטית, תיבה כפולת מצמדים בת 6 הילוכים. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 22.2 ק"מ לליטר (נתון יצרן). באפריל 2019 הוחלף מנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין, 125 כ"ס, במנוע טורבו-בנזין חדש 1.33 ליטר שפותח עם מרצדס ומצא את מקומו בדגמים נוספים של מותגי רנו וניסאן, כמו גם במרצדס A-Class. בדאסטר הוא מוצע בשתי רמות הספק: 131 כ"ס ו-150 כ"ס שהופכים אותו למנוע החזק ביותר שאי פעם היה בדאצ'יה. שני המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית והנעה קדמית. גרסאות הנעה כפולה למנועים אלו הצטרפו באוגוסט 2019. |
|||
יכולת שטח: |
|
||
גרסת ה-4X4 מציעה יכולת שטח מפתיעה לטובה. אבל קחו בחשבון את הדברים הבאים: הגיר ידני ואין הילוכי כוח. זה דורש התעסקות בלתי פוסקת בדוושת המצמד. הקפיצים-בולמים המקוריים הם רכים מדי. הרכב מתנדנד בקלות ומאבד מרווח גחון. השיפורים המיידים שנדרשים ברכב כזה הם מתלים משופרים וצמיגים קצת יותר מתאימים לשטח מהמקוריים. אחרי השיפורים האלה תקבלו רכב כביש-שטח בדרגה טובה יותר מרוב הכלים המפונפנים הרכים. |
|||
תמורה לכסף: |
|
||
הדור השני של דאסטר התייקר מעט בגרסה הנפוצה יותר - הנעה קדמית, תיבה אוטומטית. |
הדור הראשון פילס את הדרך והוכיח ביקוש ואמינות. כעת מגיע תורו של הדור השני של דאצ'יה דאסטר, רכב פנאי-שטח מתוצרת דאצ'יה, יצרן רומני, בבעלות מלאה של רנו. השיווק החל בשנת 2018.
באפריל 2019 דאסטר צויד במנוע טורבו-בנזין חדש וחזק יותר, והכי חזק שאי פעם היה בדאצ'יה. גרסת הנעה כפולה למנוע הטורבו-בנזין הצטרפה באוגוסט 2019.
שם גרסה: | 1.33 ל', ידני, לוריאט, 4X4 |
מחיר: | 109,900 שקל |
שנת מודל: | 2019 |
מס' דלתות: | 5 |
מקומות ישיבה: | 5 |
הנעה: | לכל הגלגלים |
תיבת הילוכים: | ידנית, 6 הילוכים |
מנוע: | בנזין - טורבו, 4 בוכנות |
נפח: | 1,332 סמ"ק |
הספק מירבי: | 131 כ"ס ב-5,000 סל"ד |
מומנט מירבי: | 24.5 קג"מ ב- 1,600 סל"ד |
מהירות מירבית: | 186 קמ"ש |
תאוצה ל- 100 קמ"ש: | 11.1 שניות |
צריכת דלק - נתוני יצרן: | 15.9 ק"מ לליטר |
זיהום אויר: |
כריות אוויר: | 6 |
בקרת יציבות אלקטרונית: | יש |
מבחן ריסוק: |
![]() |
אורך: | 434.1 ס"מ |
רוחב: | 180.4 ס"מ |
גובה: | 169.3 ס"מ |
בסיס גלגלים: | 267.6 ס"מ |
משקל עצמי: | 1,406 ק"ג |
מידות צמיגים: | 215/65/16 |
נפח תא מטען: | 445 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,623 ליטרים |
מערכת שמע: מולטימדיה בהתקנה מקומית בגודל 7 אינץ', שליטה מגלגל ההגה, כניסת USB ו-AUX, דיבורית בלוטות, מצלמת רוורס. בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני תאורה, מצלמת רוורס, חיישני חניה אחוריים. בטיחות: ניטור לחץ אוויר בצמיגים. מחוץ לרכב: תאורת יום, תאורת ערפל, כיוון חשמלי למראות הצד, מוטות גג, שמשות כהות . |
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות
שם*
אימייל*
טלפון*
0 תגובות ל"דאצ’יה דאסטר"