דאצ’יה דאסטר - חוות דעת

השורה התחתונה של יואב:

"מכונית נטולת פוזה. במובן חיובי"

יואב קווה יואב קווה
 
דאצ’יה דאסטר,
ציון מסכם (מתוך 5)
4.0

יתרונות
  • מחיר
  • מנוע חסכוני של רנו
  • תא מטען ומרחב פנים
  • יכולת שטח ב-4X4
  • גיר אוטומטי רק עם 4X2
  • מתלים רכים
  • עיצוב פשוט
חסרונות
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר חוות דעת
דאצ'יה דאסטר חוות דעת
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר חוות דעת
דאצ'יה דאסטר חוות דעת
 
 

דאצ’יה דאסטר - גליון ציונים:

עיצוב ותדמית:

one starone starone starzero starzero star

הדור השני של דאצ'יה דאסטר (השיווק בישראל החל באמצע 2018) מציע עיצוב חזית חדש, שכולל פנסי לד, מסילות גג מסיביות ומספר שיפורים קטנים. אלא שאת השינוי המהותי יותר בעיצוב תמצאו בתוך הרכב. דאסטר דור שני זכה (סוף סוף) בעיצוב פנים מודרני (יחסית) והרבה יותר נוח והגיוני לשימוש ותפעול.

נוחות ואבזור:

one starone starone starone starzero star

מרחב הפנים שופר מעט (על חשבון תא המטען). נוחות הנסיעה סבירה - מעט רכה. האבזור השתפר הן ברמת הפינוק (מסך מגע גדול יותר ועוד) והן ברמת הבטיחות (שש כריות אוויר במקום ארבע בעבר).

באפריל 2019 יחד עם שינויי המנוע נוספה גם אפשרות צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto שלא היתה בעבר. גרסת ה-131 כ"ס מוצעת רק ברמת האבזור הבסיסית לוריאט וגרסת ה-150 כ"ס רק ברמת האבזור הבכירה, פרסטיג'.

.

ביצועי מנוע וצריכת דלק:

one starone starone starone starzero star

המנועים מתוצרת רנו, ודומים לאלה של הדור הקודם: בנזין טורבו 1.2 ליטר (125 כ"ס) בגרסה הבסיסית או דיזל טורבו 1.5 ליטר (109 כ"ס, 25 קג"מ) בגרסה היקרה יותר. שני המנועים חזקים וחסכוניים למדי. הדיזל קצת רועש ומחוספס בסל"ד גבוה (מעל 3,000). בסל"ד נמוך יותר הוא נעים ומציע סחיבה טובה מאוד. דאצי'הדאסטר דיזל ידנית, צריכת דלק אמיתית: 16 ק"מ לליטר. לגרסת הטורבו-דיזל האוטומטית, תיבה כפולת מצמדים בת 6 הילוכים. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 22.2 ק"מ לליטר (נתון יצרן).

באפריל 2019 הוחלף מנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין, 125 כ"ס, במנוע טורבו-בנזין חדש 1.33 ליטר שפותח עם מרצדס ומצא את מקומו בדגמים נוספים של מותגי רנו וניסאן, כמו גם במרצדס A-Class. בדאסטר הוא מוצע בשתי רמות הספק: 131 כ"ס ו-150 כ"ס שהופכים אותו למנוע החזק ביותר שאי פעם היה בדאצ'יה. שני המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית והנעה קדמית. גרסאות הנעה כפולה למנועים אלו הצטרפו באוגוסט 2019.

יכולת שטח:

one starone starone starhalf starzero star

גרסת ה-4X4 מציעה יכולת שטח מפתיעה לטובה. אבל קחו בחשבון את הדברים הבאים: הגיר ידני ואין הילוכי כוח. זה דורש התעסקות בלתי פוסקת בדוושת המצמד. הקפיצים-בולמים המקוריים הם רכים מדי. הרכב מתנדנד בקלות ומאבד מרווח גחון. השיפורים המיידים שנדרשים ברכב כזה הם מתלים משופרים וצמיגים קצת יותר מתאימים לשטח מהמקוריים. אחרי השיפורים האלה תקבלו רכב כביש-שטח בדרגה טובה יותר מרוב הכלים המפונפנים הרכים.
הגרסה האוטומטית נעדרת אפשרות להנעה 4X4, כאשר התיבה עצמה היא מהזן הרובוטי כפול מצמדים. תיבות אלו, מטבע הדברים, פחות יעילות בנהיגת שטח.

תמורה לכסף:

one starone starone starone starhalf star

הדור השני של דאסטר התייקר מעט בגרסה הנפוצה יותר - הנעה קדמית, תיבה אוטומטית.
בסך הכל התמורה לכסף היא עדיין טובה מאוד.

יואב, מה דעתך על דאצ’יה דאסטר ?

הדור הראשון פילס את הדרך והוכיח ביקוש ואמינות. כעת מגיע תורו של הדור השני של דאצ'יה דאסטר, רכב פנאי-שטח מתוצרת דאצ'יה, יצרן רומני, בבעלות מלאה של רנו. השיווק החל בשנת 2018.

באפריל 2019 דאסטר צויד במנוע טורבו-בנזין חדש וחזק יותר, והכי חזק שאי פעם היה בדאצ'יה. גרסת הנעה כפולה למנוע הטורבו-בנזין הצטרפה באוגוסט 2019.


דאצ’יה דאסטר - מתחרות עיקריות:

יונדאי קונה
יונדאי קונה
יונדאי וניו
יונדאי וניו
פיז'ו 2008
פיז'ו 2008
סקודה קאמיק
סקודה קאמיק
פולקסווגן T קרוס
פולקסווגן T קרוס
אופל קרוסלאנד X
אופל קרוסלאנד X
סוזוקי ג'ימני
סוזוקי ג'ימני
סוזוקי ויטארה
סוזוקי ויטארה
סיטרואן קקטוס
סיטרואן קקטוס
מאזדה CX-3
מאזדה CX-3
סיאט ארונה
סיאט ארונה
קיה סטוניק
קיה סטוניק
סיטרואן C3 איירקרוס
סיטרואן C3 איירקרוס
Subaru XV-4
Subaru XV-4
שברולט טראקס - חוות דעת
שברולט טראקס - חוות דעת
סאנגיונג טיבולי
סאנגיונג טיבולי
אופל מוקה
אופל מוקה
 
 

דאצ’יה דאסטר
הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.33 ל', ידני, לוריאט, 4X4
מחיר: 109,900 שקל
שנת מודל: 2019
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: לכל הגלגלים
תיבת הילוכים: ידנית, 6 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,332 סמ"ק
הספק מירבי: 131 כ"ס ב-5,000 סל"ד
מומנט מירבי: 24.5 קג"מ ב- 1,600 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 186 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 11.1 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 15.9 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 434.1 ס"מ
רוחב: 180.4 ס"מ
גובה: 169.3 ס"מ
בסיס גלגלים: 267.6 ס"מ
משקל עצמי: 1,406 ק"ג
מידות צמיגים: 215/65/16
נפח תא מטען: 445 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,623 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מערכת שמע: מולטימדיה בהתקנה מקומית בגודל 7 אינץ', שליטה מגלגל ההגה, כניסת  USB ו-AUX, דיבורית בלוטות, מצלמת רוורס.

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני תאורה, מצלמת רוורס, חיישני חניה אחוריים.

בטיחות: ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחוץ לרכב: תאורת יום, תאורת ערפל, כיוון חשמלי למראות הצד, מוטות גג, שמשות כהות

.

0 תגובות ל"דאצ’יה דאסטר"

                  
                                                                        

                    

                    

                    

                                          

                    

                                                      

                

                                                          

                                
                                                    
            
  השאירו תגובה:
     
   
     
   
     
   
  ברצוני להצטרף לניוזלטר.
קראתי ואני מסכים להוראות תקנון האתר
X

רוצה פרטים נוספים?

מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בשיא המהירות

    שם*

    אימייל*

    טלפון*